رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
سه‌شنبه 1403/07/17 Tuesday - 2024 08 October الثلاثاء ، 5 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-17 19:20 شماره خبر : 7825 https://sobhezagros.ir/short/eRPYA 0
دغدغه‌هایی از جنس درد؛

شهرک سیاهشیر در شهرستان بهمئی مجاور شهر لیکک بوده؛ اما کد شهری و روستایی ندارد و در برزخ شهر و روستا بلاتکلیف مانده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»؛ روستاهایی که در حریم شهرها واقع می‌شوند مطابق طرح هادی روستایی دارای محدوده و حریم مستقل بوده و از خدمات شهر مجاور بهره نمی‌برند مگر طبق مجوزها باید کد شهری به آن محله تعلق گیرد.
 
سکونتگاه شهرک سیاهشیر در شهرستان بهمئی  بیش از یک سال است در طرح جامع شهری قرارگرفته است؛ و طبق گفته مردم روستا  کد شهری و روستایی ندازد.

 
شهرک سیاهشیر، سکونتگاهی که حتی مسئولان به‌درستی نمی‌دانند شهر است یا روستا و این امر بهانه‌ای برای عدم ارائه خدمات به مردم این منطقه شده است.

این سکونتگاه در واقع در یک بلاتکلیفی متولیان  معطل‌ مانده و  از نقشه راه روستایی و از نقشه‌های توسعه شهری عاجز است و بدون دریافت هیچ خدماتی تنها روند افزایش جمعیتی دارد.
 

مردم شهرک سیاهشیر از عدم دریافت خدمات از طریق شهرداری و دهیاری گلایه‌مند هستند

یکی از اهالی شهرک سیاهشیر درباره مشکلات این منطقه اظهار داشت: این منطقه با وجود نزدیکی به شهر لیکک دارای مشکل متعدد است. آسفالت خیابان‌های این منطقه باگذشت زمان نابودشده است و اکنون چیزی شبیه به آسفالت ندارند.

وی افزود: آسفالت خیابان‌ها مربوط به 10 سال پیش است و همین آسفالت قدیمی به دلیل شیب آن پایین‌تر از  جدول قرار گرفته و آب به سمت جدول هدایت نمی‌شود و به‌طرف منازل سرازیر می‌شود.

یکی دیگر از اهالی شهرک سیاهشیر گفت: تمام زباله‌های شهرک را به‌ صورت شخصی بالای این منطقه می‌ریزیم و شهرداری برای جمع‌آوری زباله همکاری نمی‌کند.

وی گفت: ما  جزو روستا شهر محسوب نمی‌شویم و همین مورد باعث بروز تمام مشکلات این منطقه است.

این شهروند عنوان کرد: اهالی اذعان دارند، شهرک سیاهشیر جزو شهر است؛ اما ما مراجعه می‌کنیم می‌گویند تغییر و تحولات برای این موضوع انجام‌ نشده است.

یک ورزشکار از این منطقه گفت: روستاهای همسایه ما چمن مصنوعی دارند و شهرک به دلیل معلق ماندن بین روستا و شهر فاقد چمن مصنوعی است.

قطعاً رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم می‌تواند عاملی برای امیدآفرینی در مردم باشد اما اینکه مُسکن دائمی برای مشکلات مردم پیدا نمی‌شود و یک‌بار برای همیشه مشکلات را حل نمی‌کنند قطعاً عاملی برای ناامیدی و گلایه‌های مردم می‌شود.

این رسانه با درج گلایه‌های مردم آمادگی انتشار پاسخ ادارات و نهادهای مرتبط با مسائل و مشکلات این منطقه است.

«سیاهشیر»؛  معلق بین شهر و روستا
«سیاهشیر»؛  معلق بین شهر و روستا
«سیاهشیر»؛  معلق بین شهر و روستا
«سیاهشیر»؛  معلق بین شهر و روستا
«سیاهشیر»؛  معلق بین شهر و روستا
«سیاهشیر»؛  معلق بین شهر و روستا
«سیاهشیر»؛  معلق بین شهر و روستا
«سیاهشیر»؛  معلق بین شهر و روستا
«سیاهشیر»؛  معلق بین شهر و روستا
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار