رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/06/31 Saturday - 2024 21 September السبت ، 18 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-08-11 07:30 شماره خبر : 1008 https://sobhezagros.ir/short/VwWKV 0
قابل توجه نهادهای نظارتی؛

شب نشینی‌های انتخاباتی و راه‌اندازی کاروان‌های تبلیغاتی خانه به خانه و محافل طایفه ای در حال داغ شدن در فضای سیاسی کهگیلویه و بویراحمد است.

به گزارش صبح زاگرس اسفندماه امسال دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برای انتخاب نمایندگان مردم در مجلس برگزار می‌شود که قطعاً رقابت داغی برای تصاحب 3کرسی مجلس شورای اسلامی توسط کهگیلویه و بویراحمدی‌ها وجود خواهد داشت و شاهد شور انتخاباتی در سه حوزه انتخابیه این استان خواهیم بود.



بر اساس قانون، تبلیغات علنی کاندیداها فقط در هفته منتهی به انتخابات مجاز است و هرگونه فعالیت تبلیغاتی از سوی کاندیداها و حامیان آن‌ها در شرایط کنونی وجاهت قانونی ندارد اما بسیاری از کاندیدهای انتخاباتی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و هرروز خبرهای جدیدی از این فعالیت‌ها و دیدوبازدیدهای خانه به خانه به گوش می‌رسد.



یکی از مهم‌ترین شیوه‌های تبلیغاتی مورداستفاده کاندیداها در شرایط کنونی، تبلیغات چهره به چهره و تبلیغات محفلی است؛ کاندیداها با هماهنگی با نزدیکان خود محافلی را با حضور افراد مختلف تشکیل می‌دهند و علاوه بر معرفی خود، از مدعوین برای گرفتن رأی و یا فعالیت در زمینه انتخابات بیعت می‌گیرند.



بیعت گرفتن و حتی قسم دادن به مقدسات مانند قرآن یکی از اقدامات ناپسندی بود که در دوره گذشته تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی وجود داشت و برخی افراد محدود از این شیوه استفاده می‌کردند.



یکی دیگر از شیوه‌های مورداستفاده کاندیداها، حضور در مجالس عزا و مراسم ترحیم و ختم افراد حوزه انتخابیه است؛ حتی مراسم افرادی که متوفی و اقوام او را هم نمی‌شناسند.



معمولاً کاندیداها با همراهی گروهی از دوستان و اقوام در مراسم و مجالس حضور می‌یابند تا علاوه بر دلجویی و احیاناً گرفتن رأی خانواده متوفی، خود را به حاضرین در مراسم نشان دهند.



یکی از مهم‌ترین مسائلی که در خصوص این نوع تبلیغات می‌توان اشاره کرد این است که این نامزدها در این نوع تبلیغات به‌جای برنامه محوری بیشتر در پی معرفی خود هستند و گاهی با وعده‌های نسنجیده سعی در بالابردن سبد رأی خود دارند.

 

انتهای خبر/

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار