رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
هشدار یک حادثه؛

سیستم گرمایشی نفتی در 40 مدرسه عشایری گچساران علاوه بر نارضایتی دانش آموزان سبب ایجاد خطرا برای سلامت آنها می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس؛ توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر ایجاد رغبت برای کسب علم و دانش سبب اعتماد بیشتر مردم استان به مدارس خواهد شد تا آن‌ها بدون دغدغه فرزندان خود را راهی کلاس‌های درس کنند.


در این رابطه شناسایی مشکلات مدارس، تجهیز و تأمین نیاز‌های آن‌ها از جمله موضوعاتی است که در سال جدید تحصیلی جدید باید مورد توجه باشد تا دانش‌آموزان با خیالی آسوده و بدون دغدغه سر کلاس درس حاضر شوند و در نبود تجهیزات متحمل مشکلات و هزینه‌های مختلف نشوند.


در طی سالیان گذشته تا امروز تلاش‌های مختلفی برای تأمین تجهیزات و توسعه مدارس در استان کهگیلویه و بویراحمد دنبال شده است به گونه‌ای که شاهد تعداد کمی و کیفی مدارس در نقاط مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد بوده‌ایم و در اثر این موضوع رضایتمندی‌ها والدین و دانش‌آموزان افزایش پیدا کرده است.

در کنار تلاش‌های صورت گرفته اما به دلیل عدم توجه کافی، همچنان مدارس استان مشکلات مختلفی را تجربه می‌کند به عنوان مثال وجود مدارس کانکسی و سنگی، مشکلات در حوزه تجهیزات مدارس و همچنین مشکلات در حوزه فضا‌های آموزشی در شهرستانی مانند بویراحمد از جمله مشکلات مدارس استان است.


در موردی دیگر عدم استاندارد بودن سیستم‌های گرمایشی در مدارس خصوصاً در مناطق عشایری از جمله مشکلات است که می‌بایست به دلیل اهمیت سلامت دانش‌آموزان تلاش بیشتری برای رفع این مشکلات کرد.


در این رابطه ۴۰ مدرسه عشایری در گچساران فاقد سیستم گرمایشی استاندارد هستند به گونه‌ای که دانش‌آموزان بنا بر اجبار از علاالدین‌های نفتی برای گرم کردن استفاده می‌کنند.


در این مدارس با توجه به شرایط خاص عشایری و کوچ‌رو بودن برخی از عشایر، وسایل گرمایشی این مدارس هر ساله برای دانش‌آموزان بحران ساز است و باید راهکاری جهت استانداردسازی سیستم گرمایشی این مدارس در دستور کار نوسازی و تجهیز مدارس استان قرار گیرد زیرا تجربه سال‌های گذشته در خصوص آتش سوزی سیستم‌های گرمایشی در مناطق مختلف کشور رخ داد که در صورت عدم توجه کافی این خطرات در کمین دانش‌آموزان عشایری خواهد بود.



این پایگاه خبری بعد از تماس با متولی مربوطه در حوزه تجهیز مدارس، آماده دریافت و پاسخ شفاف در خصوص مشکلات مدارس عشایری در گچساران است.

انتهای پیام/
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار