رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
پنج‌شنبه 1403/07/19 Thursday - 2024 10 October الخميس ، 7 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-19 10:00 شماره خبر : 7865 https://sobhezagros.ir/short/4QYZl 0
پشت درب‌های بسته استانداری؛

روز گذشته نشست اعضای ستاد پزشکیان کهگیلویه و بویراحمد در حالی با استاندار و پشت درب‌های بسته برگزار شد که در این جلسه دعوتی از رسانه‌ها صورت نگرفت و محتوای جلسه حکایت از تک‌روی‌های سیاسی داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» روزچهارشنبه ۱۸ مهرماه نشست اعضای ستاد مسعود پزشکیان و جبهه اصلاحات در استان کهگیلویه و بویراحمد با یدالله رحمانی استاندار جدید این استان برگزار شد.

در این نشست افراد پیرامون موضوعات مختلفی همچون توجه به‌کارگیری اصلاح‌طلبان در منصب‌ها، استفاده از ظرفیت‌های بانوان، لزوم پیگیری آخرین وضعیت توقف سد ماندگان، پیگیری سد آبریز کهگیلویه و سد تنگ سرخ و همچنین ورود به برخی استخدام‌ها مطالبی مطرح شد.


این نشست؛ اما در حالی برگزار شد که درب‌ استانداری بر روی خبرنگاران بسته بود، رسانه‌هایی که در ایام انتخابات ریاست‌جمهوری فعالیت‌های انتخاباتی مسعود پزشکیان و اعضای ستاد وی را در استان پوشش ‌دادند.

استقبال از رسانه‌ها در این جلسه  در شرایطی که آنها نماینده مطالبات مردم در عرصه اطلاع‌رسانی و پل ارتباطی با مسئولان هستند، مناسب نبود و رسانه‌ها از مسائل مختلفی که پیرامون منافع استان کهگیلویه و بویراحمد بود، نامحرم شمرده شده و در این جلسه دعوت نشدند.

به نظر می‌رسد استاندار کهگیلویه و بویراحمد می‌بایست از بین رسانه‌ها برای موضوعات مختلف چینش نکند یا در حداقلی‌ترین شرایط نسبت به همه رسانه‌ها نگاه یکسان داشته باشد.

در این جلسه اما مطالبی مطرح شد که در جای خود جای نقد دارد، یکی از موضوعات بحث به‌کارگیری نیروهای اصلاح‌طلب بود. دراین‌رابطه هرچند در روند تغییر دولت‌ها، واگذاری مسئولیت‌ها امری مرسوم و طبیعی است؛ اما یکی از شعارهای دولت وفاق  استفاده از ظرفیت همه جریانات سیاسی برای اتحاد است؛ اما نگاه صرف جناحی بدون توجه به شایستگی‌ها خلاف مشی دولت چهاردهم خواهد بود.

باید اشاره کرد نگاه تک‌قطبی در واگذاری مسئولیت‌ها چیزی جزء سیاست‌زدگی و رخوت بر پیکر رنجور کهگیلویه و بویراحمد که سال‌ها در بخش‌های مختلف دچار عقب‌ماندگی است، ایجاد نمی‌کند و مردم هم اقبالی نسبت به این موضوع ندارند. نکته مهمی که استاندار کهگیلویه و بویراحمد باید بر آن تأکید کند استفاده از ظرفیت شایستگان از همه طیف‌های سیاسی است.

جلسه اعضای ستاد پزشکیان اما به اینجا ختم نشد تا اینکه اظهاراتی پیرامون افراد مسئله‌دار و به تعبیری کسانی که از قانون عبور کرده‌اند مطرح شد.  یکی از اعضای این جلسه با این تعبیر مبنی بر اینکه روز جمعه کسانی دستگیر و تهدید شدند عقب‌افتاده‌اند و آنهایی که در میدان نبوده و به دیگران رأی دادند اکنون آماده و میدان‌دار شده‌اند. این سؤال مطرح است چه کسانی دستگیر شده‌اند؟ آیا عبور از قانون باید مصداق شایستگی افراد برای حضور در مسئولیت‌ها باشد، مگر نه این است که افراد توانمند و شایسته باید گزینش شوند. بر فرض اینکه با رویه غلط و عبور از قانون افرادی مورد بازخواست یا حتی دستگیر شده‌ باشند این افراد چگونه خواهند توانست در صورت واگذاری مسئولیت فردی قانون‌مدار و وظیفه‌شناس باشند؟ و از کجا معلوم دوباره از قانون عبور نکنند.

نکته جالبی که در این جلسه مطرح شد پرهیز از نگاه تحمیلی نمایندگان بر حوزه انتصابات کهگیلویه و بویراحمد است، همان موضوعی که سبب ضعف استاندار می‌شود و توان پاسخگویی را از وی خواهد گرفت؛ زیرا مدیری که منصوب نماینده باشد تا حد زیادی جهت‌گیری‌های وی متأثر از وی خواهد بود و چه‌بسا در بزنگاه‌ها منافع مردم قربانی منافع نماینده شود. اما در این جلسه به لزوم استفاده از نظر مشورتی نماینده‎ها تأکید شد و اینکه بنای تقابل با نمایندگان وجود ندارد و باید دید در ادامه راه این موضوع تا چه اندازه رنگ واقعیت خواهد داشت.

باید اشاره کرد این جلسه می‌توانست اثربخش‌تر و همراه با طرح موضوعات کارشناسی و بیان نقاط قوت و ضعف استان کهگیلویه و بویراحمد برای ترسیم افق رشد و پیشرفت استان کهگیلویه و بویراحمد باشد، اما تمرکز اصلی این جلسه بر مسائل فرعی جناحی و سیاسی استوار بود.

خروجی این جلسه هرچند برای بیان نظرات اعضای ستاد پزشکیان و رئیس‌جمهور منتخب بود؛ اما اعضای جلسه می‌توانستند پیرامون مسائل اولویت‌دار استان در حوزه پروژه‌های نیمه‌تمام، جذب اعتبارات، معضل بیکاری در استان، افزایش شاخصه‌های بهداشت و درمان و... پرداخت شود تا آثار باقی‌مانده از عقب‌ماندگی‌ها برای آن نسخه‌ای پیچیده شود و  استاندار می‌توانست نسبت به مسائل اولویت‌دار استان کهگیلویه و بویراحمد ورود داشته باشد؛ هرچند باید دید در ادامه راه این جلسات و این نشست‌ها با چه رویکردی و چگونه مدیریتی دنبال خواهد شد. 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار