رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت
1402-12-23 13:31 شماره خبر : 3012 https://sobhezagros.ir/short/VlzAD 0
در مراسم معارفه مدیرآموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمدمطرح شد:

باحضور معاون‌متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش سکان هدایت آموزش‌ وپرورش کهگیلویه‌وبویراحمد به جمالی‌آرند سپرده‌شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی  «صبح زاگرس»، مراسم تکریم و معارفه روسای جدید وپیشین آموزش و پروش کهگیلویه وبویراحمد ظه ر امروز با حضور مهدی کاظمی معاون‌متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش در سالن اجتمعات آموزش وپرورش استان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سید جلال رحیمی معاون آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد به روحیات خوب و ماندگار عزت خواه مدیر کل پیشین این اداره اشاره کرد و گفت: هیچگاه ندیدم حاج عزت خواه تکراری حرف بزنند،وی  انسانی شریف و ارزشمند است و هیچوقت وی را عبوس ندیدیم و هیچگاه در اتاقش بر روی کسی بسته نبود.

وی به بیان ویژگی‌های اخلاقی و مدیریتی عزت‌خواه پرداخت و اظهار کرد: خاطره‌ای از آقای سیدقدرت حسینی‌بحرینی دارم که وی گفت؛ هر وقت مسئولیت آموزش و پرورش را به کسی خواستید واگذار کنید، به سرکوهکی‌ها بدهید، آنها نیاز به گزینش ندارند.

رحیمی گفت: دَرب اتاق آقای عزت‌خواه به‌روی همه باز بود، او به‌معنای واقعی فردی انقلابی و با ایمان بود.

نام عزت خواه در استان ماندگار خواهد ماند

معاون آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد: آموزش و پرورش در راس جامعه است برای پیشرفت، هر جامعه ای آموزش پرورش آن باید قوی باشد و امروز امیدوار هستیم  که برادر خوبمان آقای جمالی بتوانند به خوبی نقش ایفا کنند و به خوبی آموزش‌ پرورش را در مسیر خودش قرار دهند.

رحیمی گفت: همه میدانیم همه‌مسولان از فیلتر معلمان عبور کرده اند و این افتخار معلمان است و نام نیک به یادگار می‌گذارند و میدانیم که نام نیک حاج عزت خواه در این استان ماندگار خواهد بود.

ماجرای لیست۲۵نفره ازسوی مدیرکل‌سابق چه‌بود

حسنعلی عزت‌خواه، مدیرکل سابق آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در آئین تودیع خود سخنرانی کرد و گفت:بدون هیچ دغدغه خوشحالم که این بار سنگین مسئولیت از دوشم برداشته شد،روزی که می‌شنیدم، به‌دلیل آسیب اجتماعی مشکلی برای دانش‌آموزی پیش می‌آمد، شب تا صبح نمی‌خوابیدم.

وی با آرزوی موفقعیت برای مدیر جدید این نهاد بزرگآموزشی در استان ابراز داشت: برای جمالی آرزوی توفیق دارم، الحق بدون تعارف احساس خوشحالی میکنم،باید بدانیم که بار تعلیم و تربیت آنچنان سنگین است من قدی نداشتم ولی قدم را خمیده تر کرد.

درد و دل های عزت خواه در روز خداحافظی 

مدیر کل پیش آموزش و پروش استان ابراز داشت: وقتی در گوشه گوشه این استان می شنیدم و مدرسه ای می‌گفتند فلان دانش آموز دچار آسیب اجتماعی شده است آن شب خواب نداشتم،این را باید بدانیم که یک معلم هرجا باشد معلم است. 

عزت خواه افزود:خدای بزرک را سپاسگزارم که به من روستازاده، مستضعف، پا برهنه (پَتی)، آشنا با بلوط، درد و رنج از دورافتاده‌ترین منطقه استان این توفیق را داد تا چند سالی این بار سنگین را بر دوش بگیرم. 

همه یک روز باید بروند

مدیرکل سابق آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع)، گفت: مقام دنیوی همانند پستانکی است که در دهان نوزادی است که اگر آن را از او بگیری، جیغ می‌زند و این در حالی است که چیزی از او ارتزاق نمی‌کرد، آقای جمالی من جیغ نمی‌زنم، شما هم مراقب باشید که از این پستانک چیزی ارتزاق نمی‌شود. 

عزت خواه ادامه داد: مدرسه معبد من است، لعنت بر کسانی که در مسیر آموزش پرورش خار می‌گذارند و اجازه نمی دهند مدیرکل کارش را انجام دهند، با همه رنج ها و دردها می روم ولی شما را قسم میدهم با آقای جمالی این‌چنین نکنید،نکنید، بگذارید کارش را انجام دهد.

چیزی از من ثابت کرد در رسانه ها اعلام کند
 
 وی گفت: پدرتان سرافراز بیرون آمد، هرکس چیزی از من ثابت کرد در رسانه ها اعلام کند.خط بلندی کشیده ام ، آنهایی که خواستند اموزش پرورش را کوتاه کنند خود کوتاه شدند، اگر آموزش پرورش خوب ترسیم شود آن نظام قدرت مند خواهد بود.

مدیر کل پیشین آموزش و پروش کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: آنان که در مسیرخارنهادند و خواستند قد آموزش پرورش را کوتاه کنند نمی دانستند، همه بی مهری های و دروغ هایی که به من انتصاب دادند را می بخشم اما آنهایی که در مسیر خود آموزش پرورش مانع ایجاد کردند به خدا واگذار خواهم کرد.

ماجرای یک لیست۲۵نفره

وی گفت: لیست ۲۵ نفره ای به من دادند که باید در آموزش و پرورش کاشته شود، اطاعات نکردم مطیع نبودم؛ آن لیست هم موجود است و هم فرد موجود است از آن روز پرونده پراکنی ها ایجاد شد وعلیه من برخواستند .

عزت خواه تأکید کرد: به طول خدمتم نگاه نمی‌کنم به ارتفاع فعالیت نگاه میکنم،توفیق داشتم ۲۵ ماه اینجا باشم، با دلی آرام و برای فرزندان دیارم به سمت معلمی می روم.

مهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در ادامه این برنامه به برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش پرداخت و گفت: شهادت می‌دهم که آقای عزت‌خواه فردی با اخلاق، شریف و صادق بودند که همه تلاش‌شان را در مسیر خدمت انجام دادند.

وی گفت: در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی هستیم در این مسیر مهمترین عامل تربیت نیروی انسانی تراز است نیروی انسانی قطعا از مسیر مدرسه تربیت خواهد شد، اگر به دنبال پیشرفت اقتصادي سیاسی اجتماعی هستیم راهی جز مدرسه نیست ما باید به مدرسه برگردیم کرونا ثابت کرد مدرسه و اثر مدرسه چگونه است.

مسیر جدید برای اجرای سند تحول

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ما باید تمرکزمان را در مدرسه بگذاریم در مسیر اجرای سند تحول که بعد از ۱۰ سال مقام معظم رهبری فرمودند نوفقیت مطلوبی نداشتیم باید به گونه ای دیگر عمل کنیم، سند تحول باید از نسخه مدرسه ای اتفاق بیفتد اولویت وزارت آموزش پرورش اجرایی سازی ستد تحول بود، ما نسخه مدرسه ای سند تحول را تدوین کردیم مدرسه محل تربیت انسان پر امید با نشاط نو آور و خلاق خواهد بود.

ماجرای لیست۲۵نفره ازسوی مدیرکل‌سابق چه‌بود

کاظمی ادامه داد: امروز از هر زمان دیگری فرصت بیشتر فراهم است که اجرایی سازی این سند را دنبال کنیم اولویت همه زمینه سازی برای اجرای این سند است قطعا از طریق مدرسه محقق خواهد شد مهمترین عامل در این عرصه معلم است و توجه ویژه ای به معلم داشتیم و تحولی در شیوه جذب آغاز شد نیروهای توانمند با انگیزه پر امید و دغدغه مند جذب کردیم.

جذب۷۲هزار معلم دبیر آموزگار هنرآموز در سال آینده

وی ادامه داد:برای سال تحصیلی آینده ۷۲هزار معلم دبیر آموزگار هنرآموز و ..جذب خواهد شد از اولویت های دیگر ما توجه به مهارت آموزی است زمینه ارتقای کشور و زمینه کاهش بیکاری را فراهم می‌کندبیش از ۱۳هزار نفر بع جمعیت هنرستان ها اضافه شد .

کاظمی تصریح کرد: توسعه و تقویت علوم‌پایه را در پیش داشتیم طی ۱۲ سال ۱۴ درصد سهم رشته ریاضی کاهش پیدا کرد و در دو ساله دولت بیش از ۳ درصد این سهم را افزایش دادیم .

۵۰ همت دولت برای رتبه معلمان اختصاص داده است

معاون وزیر آموزش و پروش  به رتبه بندی معلمان نیز اشاره داشت و افزود: رتبه بندی کارهای مهمی بود که ۱۳ سال روی زمین مانده بود این دولت علارغم همه تنگناهای اقتصادي و مالی اولویت خود را این موضوع قرار داد و اجرایی کرد البته در گام اول است ممکن است اشکالاتی داشته باشد اما مهم اجرایی شدن آن بود که دولت ۵۰ همت برای آن گذاشت .

کاظمی ابراز داشت:۲هزار و ۵۰۰ فضای ورزشی در کشور ایجاد شد برخی به بهره برداری رسیده و برخی تا پایان سال تحصیلی بهره برداری خواهد شد.

وی ادامه داد: وزارت آموزش پرورش انتظار دارند استان ها در همه شاخص ها رشد داشته باش،د ظرفیت های بی نظیری در استان کهگیلویه وبویراحمد وجود دارد در شاخص ها نیازمند توجه و رشد مضاعف هستیم.

نقش استانداران نقش بی بدیلی است

معاون وزیر آموزوش و پروش گفت: قطعا استاندار به عنوان رئیس شورای آموزش‌پرورش استان باید حمایت کنند که آموزش و  پرورش در مسیر رشدش قدم بردارد، همه استانداران برای ارتقای تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش باید تلاش کنند. 

کاظمی ادامه داد: برخی استانداران در تمام جلسات خودشان حضور دارند قطعا در این استان ها شاخص ها رشد خواهد کرد اگر پیشرفتی نبوده شاید تیم‌مدیریتی استان‌همراهی لازم را نداشته است و فصل هشتم سند تحول بنیادین همه دستگاه ها مکلف به همکاری کرده است .

وی با تجلیلی از عزت خواه مدیر پیشین این نهاد و آرزوی توفیق برای جمالی مدیر جدید آمزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد گفت: آقای جمالی شما این‌مسولیت را برای امتداد این مسیر در دست گرفتید نیروهای توانمندی در استان هست زمینه ارتقا و آن را فراهم آورید برای هر دو عزیز آرزوی توفیق و سربلندی دارم.

 در صحبت های پایانی این مراسم ، محمد جمالی‌آرند، مدیرکل جدید آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در آئین معارفه خود از مسئولان استان قدردانی کرد و گفت: از استاندار انقلابی استان کهگیلویه و بویراحمد، نماینده ولی فقیه، ائمه جمعه و همه مسئولان ارشد استان قدردانی می‌کنم.

جمالی گفت: ما معلمین باید آموزش و پرورش را برابر با سند تحول بنیادین که رسیدن به مدرسه ای صالح است هدایت و سمت و سو دهیم. همه نهادهای سیاسی، دینی، اجتماعی، اقتصادی در آموزش و پرورش دخالت دارند، باید بپذیریم آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیازمند برنامه و رویکردی جدید است، از زمانی که حاج عزت خواه به بنده اعتماد کردند که همینجا به پاکدستی و صداقت این رفیق دیرینه ام شهادت می دهم، توانستیم شاخص های متوسطه را تغییر دهیم، حاج عزت خواه حمایت کردند، معلمان و مدیران مدارس کمک کردند و توانستیم گامی برداریم.

صحیت های جمالی خطاب به سیاسیون

وی گفت: خطاب من به سیاسیون،روحانیون عزیز، اهل رسانه است، کسانی که قلمی در دست دارند و تریبونی در اختیار دارند، فرزندان این استان مستعد هستند و نیازمند کمک هستند. جامعه باید با آموزش و پرورش همراه شوند. دوره متوسطه دوم کلا تبدیل به امتحانات نهایی شده است. امروز دانش آموز دهم ما خردادماه امتحان کنکور می دهد، اگر دلایل افت را در استان بررسی کنیم به عدم حضور دانش اموزان پایه دوازدهم در کلاس درس برمی گردد، سنتی در استان جاافتاده که دانش آموز کلاس دوازدهم بعد از اسفند مدرسه نمی آید.

جمالی خاطرنشان کرد:من به وزیر آموزش و پرورش قول دادم که شایستگان در گوشه و کنج نباشند، از همه کسانی که توانایی و شایستگی دارند در آموزش و پرورش استفاده می کنیم، درب آموزش و پرورش روی همه باز خواهد بود، این امانتی که امروز به من واگذار شده، روزی که می خواهم تحویل دهم با سربلندی و کارنامه درخشان باشد. مجددا از دوست عزیز آقای حاج عزت خواه، بسیار ممنون و سپاسگذارم، از آقای دکتر صحرایی وزیر محترم اموزش و پرورش، مجموعه شورای معاونین، دوست عزیز آقای مهندس کاظمی تقدیر و تشکر دارم. امیدوارم خداوند توفیق دهد بتوانیم در این مسئولیت سنگین و خطیر با کمک و لطف الهی و عنایت امام زمان و همراهی استاندار محترم و منتخبین مجلس شورای اسلامی و مجموعه فرهنگیان و دانش اموزان و اولیای بزرگوار تغییر و تحولی در آموزش و پرورش رقم بزنیم که شایسته باشد.

 

ماجرای لیست۲۵نفره ازسوی مدیرکل‌سابق چه‌بود
ماجرای لیست۲۵نفره ازسوی مدیرکل‌سابق چه‌بود
ماجرای لیست۲۵نفره ازسوی مدیرکل‌سابق چه‌بود
ماجرای لیست۲۵نفره ازسوی مدیرکل‌سابق چه‌بود
ماجرای لیست۲۵نفره ازسوی مدیرکل‌سابق چه‌بود
ماجرای لیست۲۵نفره ازسوی مدیرکل‌سابق چه‌بود

انتهای خبر/

ماجرای لیست۲۵نفره ازسوی مدیرکل‌سابق چه‌بود
ماجرای لیست۲۵نفره ازسوی مدیرکل‌سابق چه‌بود
ماجرای لیست۲۵نفره ازسوی مدیرکل‌سابق چه‌بود
ماجرای لیست۲۵نفره ازسوی مدیرکل‌سابق چه‌بود
ماجرای لیست۲۵نفره ازسوی مدیرکل‌سابق چه‌بود
ماجرای لیست۲۵نفره ازسوی مدیرکل‌سابق چه‌بود
ماجرای لیست۲۵نفره ازسوی مدیرکل‌سابق چه‌بود
ماجرای لیست۲۵نفره ازسوی مدیرکل‌سابق چه‌بود
ماجرای لیست۲۵نفره ازسوی مدیرکل‌سابق چه‌بود
ماجرای لیست۲۵نفره ازسوی مدیرکل‌سابق چه‌بود
ماجرای لیست۲۵نفره ازسوی مدیرکل‌سابق چه‌بود
ماجرای لیست۲۵نفره ازسوی مدیرکل‌سابق چه‌بود
ماجرای لیست۲۵نفره ازسوی مدیرکل‌سابق چه‌بود
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار