رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/07/02 Monday - 2024 23 September الاثنين ، 20 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-01-03 13:22 شماره خبر : 3166 https://sobhezagros.ir/short/462GD 0
امام جمعه یاسوج:

امام جمعه یاسوج با اشاره به این که با مشارکت مردم باید تولید را رونق دهیم بیان کرد: سرمایه‌های خرد تحت عنوان تعاونی‌های تولید راه بیفتد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» امام‌جمعه یاسوج در خطبه‌ اول نماز عبادی سیاسی این هفته با دعوت به تقوای الهی و دوری از گناه و با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم گفت: هرکس از زیر سایه گناه خارج شد اهل نماز و روزه و زکات و خمس شد واجبات خدا را رعایت کرد و از ربا پرهیز کرد از تهمت و بی‌حیایی دوری کرد خداوند او را بی‌نیاز خواهد کرد.

آیت‌الله حسینی گفت: اگر کسی تقوا داشته باشد مال هم نداشته باشد بی‌نیاز است وقتی انسان اهل حلال و حرام نباشد هرکجا می‌خوابد زمین هم او را نفرین می‌کند حتی اگر کوه برود کوه نیز او را نفرین می‌کند همه طبیعت ناطق هستند و آدم اهل نماز را می‌شناسند.

امام‌جمعه یاسوج با اشاره به ترس از خداوند گفت: هرکس از خدا بترسد از هیچ‌چیز دیگر نمی‌ترسد و کسی که از خدا نترسد از همه‌چیز دنیا می‌ترسد هرکس به‌روزی‌اش قانع و راضی باشد دنبال حرام نمی‌رود برخی برای مال بیشتر دست به هر کاری می‌زنند با ربا و رشوه و کلک بازی می‌خواهند مال دنیا را کسب کنند.

آیت‌الله حسینی با اشاره به رزق حلال تصریح کرد:  هرکس در دنیا اهل جدا کردن حلال و حرام باشد خداوند حکمت، فهم و درک درست به او خواهد داد، کلمات حکیمانه و اندیشمندانه سخن می‌گوید، خداوند عیب‌های دنیا را به او نشان می‌دهد و آگاهش می‌کند.

وی افزود: خداوند این فضل را به آن دنیا انتقال می‌دهد اگر انسان اهل تقوا باشد هم دنیای خوبی خواهد داشت و هم آخرت خوبی در پیش دارد غیرازاین باشد انسان ضرر کرده است.

وی در خطبه‌ دوم نماز عبادی سیاسی این هفته با دعوت به تقوای الهی و دوری از گناه گفت: انسان باتقوا به سعادت دنیا و آخرت خواهد رسید بی‌تقوایی باعث ایجاد مشکلاتی برای انسان می‌شود همان‌گونه که در قرآن گفته‌شده اگر انسان‌ها تقوا پیشه کنند از آسمان برکت خواهد بارید.

امام‌جمعه یاسوج با اشاره به اطاعت از خداوند گفت: حجاب و حیا و نماز و زکات دستور خداوند است و متعلق به یک‌زمان خاص نیست  این‌که ناپاکی و تهمت و زنا و ... بد است تنها متعلق به این زمان نیست این احکام از ابتدای خلقت بشر وجود داشته است.


وی افزود: مسئله نماز موضوع جدیدی نیست و همیشه بوده است این‌ها متعلق به جمهوری اسلامی نیست این‌ها را خداوند بیان کرده است، قانون جمهوری اسلامی، قانون اسلام و انبیا است و باید رعایت شود.

امام‌جمعه یاسوج با اشاره به‌روز جهانی آب گفت: قدر این‌ مایه حیات را بدانیم خداوند را شاکریم که رحمتش را بر ما نازل کرد، باید قدردان نعمت‌های خداوند باشیم و اسراف نکنیم.

وی افزود: در بحث بنزین می‌بینیم اغلب خودروها تک‌نفره هستند در مهمانی‌ها اسراف زیادی وجود دارد، برای یک کیلو برنج چقدر انرژی مصرف می‌شود، آب و برق و گاز هزینه می‌شود تا یک کیلو برنج به ما برسد و ما به‌راحتی در سطل زباله می‌ریزیم، اسراف برکت را از زندگی ما می‌برد باید رعایت کنیم. 

امام‌جمعه یاسوج  با اشاره به ولادت امام حسن مجتبی (ع) گفت: قدم به عرصه خاک گذاشت و برکت و رحمت را به همراه داشت.

وی با اشاره به توجه به ایتام گفت: در این ماه پربرکت ایتام را فراموش نکنیم.

امام‌جمعه یاسوج با اشاره به شعار سال گفت: شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم است باید با مشارکت مردم تولید را رونق دهیم در همه مباحث باید از کمک مردم استفاده کنیم چون ظرفیت مردمی یک ظرفیت نامحدود است و ظرفیت دولتی محدود است.

وی افزود: سرمایه‌های خرد تحت مسئله تعاونی‌های تولید راه بیفتد، در بحث تولید در انقلاب کارهای زیادی شده است اما ظرفیت‌ها زیاد است و کارهای بیشتری می‌توان انجام داد این بستر برای مردم فراهم شود.

وی با اشاره به وحدت و همدلی گفت: مراقب حفظ وحدت ملی باشیم حرف‌ها و بحث‌هایی بود منجر به اخلاف نشود دشمن به دنبال این اختلاف است و بسیار خطرناک است دشمن از این فضا استفاده می‌کند گاها ممکن است اشتباهاتی هم باشد.

آیت‌الله حسینی  افزود: اختلاف‌نظرها وجود دارد هیچ‌کس مثل دیگری نیست قطعاً سلیقه‌ها فرق دارند باید بپذیریم اختلاف‌سلیقه وجود دارد و نباید بگوییم همه مثل من فکر کنند.

وی گفت: انسان‌ها با تفاوت‌های زیادی خلق‌شده است از نفرت پراکنی پرهیز کنیم، این‌گونه نباشید یک مسئله و اتفاق را در بوق و کرنا کنیم، بردن آبروی مؤمن خطرناک است.

آیت‌الله حسینی با اشاره به امیدآفرینی گفت: دشمن به دنبال ناامیدی  نسبت به کشور است، تحولات زیادی در بخش‌های مختلف داشتیم در شرایط سخت و جنگ و تحریم این‌همه پیشرفت معجزه است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار