رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت
موج ناامیدی در پارک امید یاسوج؛

پارک ساحلی امید یاسوج بااعتبار اولیه ۵۰ میلیارد ریال در تیرماه سال 1399 کلنگ زنی شد اما باگذشت قریب سه سال از کلنگ زنی همچنان راکت مانده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری صبح زاگرس؛ یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد دارای چندین پارک بزرگ در یک منطقه از شهر و در قسمت جنوب شرقی خود  بوده است و نبود متوازن پارک سازی در قسمت‌هایی دیگر این شهر باعث شده که مسئولان به دنبال ایجاد کمربند بزرگ ساحلی از ساحل رودخانه بشار تا سواحل رودخانه مهریان و پل مختار باشند.

 

در همین راستا کلنگ احداث پارک امید در غرب شهر یاسوج برای برخورداری و استفاده بهینه شهروندان پایتخت طبیعت در مناطق بنسنجان، زیر تل، شهرک امام حسین (ع) و شهرک جهاد در آخرین روز‌های دولت تدبیر بااعتبار اولیه ۵۰ میلیارد ریال در مساحت ۱۰هکتار در تیرماه سال ۱۳۹۹ به دست استاندار وقت به زمین زده شد تا پارک‌ها تنها در نقطه‌ای خاص متمرکز نباشند و دیگر ساکنان شهر از مکان‌های تفریحی و رفاهی برخوردار باشند.

 کلانتری استاندار وقت استان در زمان کلنگ زنی این پارک اظهار داشت: کهگیلویه وبویراحمد استان زیبایی است و شهر یاسوج می‌تواند همچون نگینی در کشور بدرخشد و این مهم مشروط به استفاده بهینه از این داشته‌ها است، این مکان با احداث پارک آباد می‌شود و شاهد سیما و منظر مطلوبی خواهیم بود.

از زمان کلنگ زنی این پارک در تیرماه ۱۳۹۹ تا آبانماه ۱۴۰۲ بیش از ۳ سال می‌گذرد اما همچنان این پروژه رفاهی برای ساکنان غرب یاسوج نتوانسته است خدمتی ارائه دهد و اوقات مفرحی برای آنان ایجاد کند؛ زیرا در طی این چند سال پروژه فوق به بهره‌برداری نرسیده  و همچنان شهروندان چشم‌انتظار وعده‌ها باشند.

 هرچند که در چند سال اخیر در یک مرحله عملیات تسطیح، خاک‌برداری، تأمین آب و سرویس بهداشتی آن تا حدودی به جلو رفت، اما همچنان خبری از بهره‌برداری و یا تکمیل دیگر مراحل این پارک به گوش نمی‌رسد، پارکی که با افتتاحش می‌توان امتداد آن را تا پل مختار یاسوج پیش‌بینی کرد و میزان فضای سبز را در شهر یاسوج گسترش داد.

حال شهروندان و مسافران و دوست داران پایتخت طبیعت ایران همچنان چشم انتظار به سرانجام رسیدن این پارک در سواحل زیبای بشار هستند، تا بتوانند در این فضای زیبا تفریحات خود را سپری کنند.

 تصاویر زیر نشان از راک مانده پروژه این پارک می‌دهد؛

 

فرجام نافرجام پارک امید یاسوج
فرجام نافرجام پارک امید یاسوج
فرجام نافرجام پارک امید یاسوج
فرجام نافرجام پارک امید یاسوج
فرجام نافرجام پارک امید یاسوج
فرجام نافرجام پارک امید یاسوج
فرجام نافرجام پارک امید یاسوج
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار