رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/02/30 Sunday - 2024 19 May الأحد ، 11 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-17 12:40 شماره خبر : 3985 https://sobhezagros.ir/short/NYajj 0
چَنگ ترافیک بر چهره یاسوج؛

شهردار یاسوج مهرماه سال گذشته از تغییر ساختاری فلکه جهاد این شهر برای تسهیل در ترافیک خبر داد که با گذشت بیش از 8 ماه از این خبر؛ همچنان در میدان جهاد هیچ‌گونه اصلاح هندسی صورت نگرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» یاسوج یکی از شهرهای جوان کشور در جنوب غربی فلات ایران است که امروز به عنوان مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد برای همه آشناست و طبیعت زیبا و جاذبه‌های تفریحی این شهر باعث شده که بیشتر طبیعت گردان و مسافران طبیعت این شهر را بیشتر بشناسند.

در چند سال اخیر به دنبال لقب پایتخت طبیعت ایران، این شهر جوان بیشتر از گذشته بر روی زبان‌ها افتاده و باعث شده که سیر مسافران گردشگران به این شهر شده، از سویی دیگر سیر مهاجرت روستائیان به شهر وسعت این شهر را در یک دهه اخیر بیش از چند برابر کند.

یاسوج در محاصره ترافیک

یاسوج دارای مناطق حاشیه‌ای زیادی بوده که می‌توان وجود بیش از بیست منطقه اقماری و حتی روستایی در حاشیه‌های آن اشاره کرده که  ازدیاد و مهاجرات بیش‌ازاندازه و سکنی گرفتن این مهاجران باعث شده که امروز شهر یاسوج با پدیده‌ای شوم به نام ترافیک درون شهری دست‌وپنجه نرم کند.

ساماندهی میدان جهاد یاسوج به کجا رسید؟

قریب یک دهه است که باوجود افزایش تردد خودروهای شخصی، این شهر همچنان با همان نقشه‌های شهرسازی چند دهه گذشته خود سیر می‌کند و نبود یک ترسیم ترافیک شهری جدید و آمایش سرزمینی در این شهر باعث شده که هرروز بر تنش ترافیکی آن افزوده شود.

ساماندهی میدان جهاد یاسوج به کجا رسید؟

هرچند که تمامی خروجی‌های یاسوج با مشکلات زیادی در زمینه ترافیک دست‌وپنجه نرم می‌کنند، اما یکی از پرترددترین مناطق این شهر که بار ترافیک بر آن سنگینی می‌کند، ورودی شهر از سمت بنسنجان و میدان جهاد است.

این منطقه به خاطر تلاقی خروجی و ورودی شهر همیشه با مشکلات زیادی روبه‌رو بوده که باعث شده که این ورودی هرروز با تصادفات زیاد و حتی ترافیک‌های کسل‌کننده روبه‌رو شود.

هرچند که ساخت زیرگذر روگذر و حتی ساماندهی این میدان در زمان همه مدیران ارائه شده و شعار بسیاری از منتخبان شورای شهر بوده، اما همچنان می بینیم که این شعارها هیچ کدام جامع عمل نپوشانده و هرروز این ترافیک به‌جاهای باریک‌تر کشیده می‌شود.

ساماندهی میدان جهاد یاسوج به کجا رسید؟

برخی از کارشناسان، عریض بودن این بلوار و هندسی نامتعارف آن را یکی از دلایل ترافیک در این منطقه می‌دانند و خواهان ساماندهی آن از سوی مسئولان شهری هستند، مسئله ای که شهردار جدید یاسوج که خود از بدنه شورای شهر نیز بوده بر آن صحه گذاشته و از ساماندهی این میدان خبر داده بود.

شعارهایی که عملیاتی نمی شود

حال بعد از چندین ماه از انتصاب شهردار یاسوج و در دست گرفتن سکان‌ شهرداری از سوی آشنا، همچنان این نقشه عملیاتی نشده و امروز باز در برخی از ساعت شبانه‌روز ازجمله صبح‌ها، ظهر و حتی عصر در زمان بازگشایی و تعطیلی مدارس شاهد موج بیش‌ازاندازه و کسل‌کننده ترافیک در این ورودی شهر هستیم.

 کیوان آشنا در همان اوایل آغاز به کار خود به‌عنوان شهردار پایتخت طبیعت خبر از بهسازی و ترسیم جدید میدان  جهاد داده بود و خواهان بازنگری در این زمینه شده و افزوده است، به‌زودی شاهد تغییر و تحولات در برخی از نقاط شهر یاسوج برای کاهش بار ترافیک خواهیم بود که یکی از این میادین، میدان جهاد خواهد بود.

زیرگذر پیش کش، ساماندهی کنید

حتی وی در یکی از جلسات شورای ترافیک خواهان احداث زیرگذر روگذر  در برخی از نقاط شهر یاسوج نیز شده و ابراز داشته است: با توجه به وضعیت تردد و پر ترافیک بودن بیشتر مناطق شهر یاسوج نیازمند احداث زیرگذر و روگذر در برخی از ورودی‌ها به منظور کاهش ترافیک هستیم.

این سخنان شهردار یاسوج امیدها برای کاهش ترافیک در ورودی شهر یاسوج را زنده کرد، اما بعد از چندین ماه از سخنان آشنا، همچنان هیچ‌گونه عملیات عمرانی برای بهسازی این بلوار صورت نگرفته و این مسئله به یک مطالبه عمومی برای مردم این دیار تبدیل شده است.

خیابان های درون‌شهری کم‌عرض و حتی شکل هندسی نامتعارف آن‌ها، یکی از دلایل ترافیک کمرشکن در مرکز استان بوده که همین ترافیک می‌تواند در برخی از مواقع نیز به پاشنه آشیلی برای مسئولان تبدیل شود و نمی‌تواند برای یک شهر ٣٠٠ هزار نفری که هر روز بر سیل جمعیت آن افزوده می شود خبر خوبی باشد. 

ساماندهی میدان جهاد یاسوج به کجا رسید؟
ساماندهی میدان جهاد یاسوج به کجا رسید؟
ساماندهی میدان جهاد یاسوج به کجا رسید؟
ساماندهی میدان جهاد یاسوج به کجا رسید؟
ساماندهی میدان جهاد یاسوج به کجا رسید؟
ساماندهی میدان جهاد یاسوج به کجا رسید؟
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار