رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
سه‌شنبه 1403/02/11 Tuesday - 2024 30 April الثلاثاء ، 21 شوّال ، 1445
ساعت
1403-01-28 10:19 شماره خبر : 3597 https://sobhezagros.ir/short/NEM7n 0
به استقبال کنگره ملی ۱۴۰۳ شهدای استان؛

شهید نورالله یزدان‌پناه در سال ۱۳۴۴ در دهستان چین بخش لوداب متولد شد و سرانجام بعد از ۱۱ مرتبه مجروح شدن در سال ۶۶ در عملیات کربلای ۱۰ در منطقه ماووت عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» شهید نورالله یزدان‌پناه در سال ۱۳۴۴ در دهستان چین بخش لوداب از توابع شهرستان بویراحمد چشم به جهان گشود و زمان کودکی را در همان روستا سپری کرد و تحصیلات ابتدائی خود را در همان روستا گذراند. 

شهید در دوران کودکی خود دارای اخلاقی منحصربه‌فرد و به‌خاطر اخلاق و رفتار خیلی خوبی که داشت مورداحترام و حرمت خانواده و بستگان قرار می‌گرفت، به علت نبودن مدرسه راهنمایی در روستا، برای ادامه تحصیلاتش به شهر دهدشت رفت. 

در مدت تحصیلات راهنمایی خود، اعلامیه‌های امام را که برادر بزرگ‌ترش در قم نزد آیت‌الله گلپایگانی می‌آورد به‌صورت مخفیانه بین دانش‌آموزان و دوستان هم عقیده خود توزیع می‌کرد. 

شهید از بدو تشکیل و شروع انقلاب تا پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسزایی ایفا کرد و بعد از پایان تحصیلات دوره راهنمایی در سال ۵۸ یکی از بنیان‌گذاران و مؤسسان سپاه گچساران بود و در همان سال برای مبارزه با گروهک تجزیه‌طلب دمکرات کردستان و ضدانقلاب عازم منطقه کردستان شد. 

در سال ۵۹ که جنگ تحمیلی عراق علیه ایران شروع شد شهید عازم منطقه جنوب شد و پابه‌پای رزمندگان اسلام با دشمن بعثی جنگید و در اواخر همان سال در فیضه آبادان از ناحیه شکم، دو بازو، و روده‌ها مجروح شد. 

این شهید والامقام در هشت سال دفاع مقدس ۱۱ مرتبه مجروح شد که تنها استراحتش را در بیمارستان می‌گذراند و هیچ‌گاه احساس خستگی نمی‌کرد. 

سرانجام این شهید بزرگوار با مسئولیت‌های متفاوتی که از جمله مسئولیت طرح عملیات تیپ مستقل ۴۸ فتح در سال ۶۶ در عملیات کربلای ۱۰ در منطقه ماووت عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار