رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-01-18 11:17 شماره خبر : 3424 https://sobhezagros.ir/short/Vwovj 0
در آستانه برگزاری دومین کنگره‌ملی۲۰۰۰شهیداستان‌کهگیلویه‌وبویراحمد؛

شهید علي صفدر افراز سال ۱۳۴۶ در روستاي طوليان متولد شد و با سن کم خود در زمان انقلاب همگام با سيل خروشان امت به انقلاب پيوست و آن هنگام كه اعلاميه امام به دست كسي نمي‌رسيد او اعلاميه پخش مي‌كرد و هميشه در جيب داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» شهید علي صفدر افراز سال ۱۳۴۶ در روستاي طوليان در خانواده‌اي مذهبي ديده به جهان گشود و ديدگان پدر و مادر را با آمدنش روشن ساخت.

تحصیلات

در سن ۶ سالگي به دبستان رفت و بااستعداد و نبوغ چشمگير  توانست دوران ابتدايي را با موفقيت به پايان برساند، در زمان تعطيلي مدارس با اينكه خيلي كوچك بود به كمك پدر خويش در تمام كارها شركت مي‌كرد و همراه پدر در گرماي تابستان به دروکردن و ديگر كارها مي‌پرداخت.

از نظر روحي بسيار رقیق‌القلب بود كه با کوچک‌ترین حرفي و عملي متأثر مي‌گشت و به‌قدری مهربان بود كه به‌جرئت مي‌توان گفت اخلاق و الگوي تخلفوا به اخلاق الله بود. 

شهيد افراز بعد از پايان تحصيلات دبستاني وارد مدرسه راهنمايي شهيد پيكانيان طوليان گرديد و در زمان انقلاب همگام با سيل خروشان امت اسلامي ايران به انقلاب پيوست، آن هنگام كه اعلاميه امام به دست كسي نمي‌رسيد او اعلاميه پخش مي‌كرد و هميشه در جيب داشت. 

فعالیت علیه رژیم پهلوی

وقتي كه هنوز انقلاب پيروز نشده بود او به كلاس نمی‌رفت و فرياد نازك معصومانه مرگ بر شاه وي در شب سرد زمستان هنوز در گوش ما مي‌پيچد بعد از پايان دوره راهنمايي در دبيرستان خدمات دهدشت ثبت‌نام كرد و اكثر اوقات استراحت خود را در روابط‌عمومی سپاه  كمك مي‌كرد. 

تلاش برای حضور در جبهه

وي چندين بار به بسيج مراجعه كرد تا به جبهه برود؛ اما چون سنش خيلي كوچك بود هر بار جواب رد مي‌شنيد تا اينكه توانست با يك نقشه بسيار حساب شده سن خودش را بزرگ‌تر بنويسد و به‌این‌ترتیب ثبت‌نام کرد و در مردادماه ۶۲ به جبهه اعزام شد و مدت ۲ ماه در جبهه عين خوش بود.

از خصوصيات بارز وي  حسن خلق بود كه نسبت به همه از كوچك و بزرگ مهربان بود و از نظر نقاشي خيلي ماهر بود . 

شهادت در بانه

قبل از اينكه به جبهه برود هميشه خودش را در جبهه قرار می‌داد و از صحنه‌های عمليات و برادران رزمنده نقاشي‌هايي ترسيم مي‌كرد و آرزويش را به‌وسیله نقاشي ترسيم مي‌كرد و بالاخره به عهدي كه با شهيد پيكانيان بسته بود كه راهش را ادامه دهد وفا كرد و سرانجام آبان سال ۶۲ در بانه به شهادت رسيد پیکر مطهرش را در زادگاهش به خاک سپردند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار