رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت
1402-11-20 15:20 شماره خبر : 2435 https://sobhezagros.ir/short/V1R5r 0
یک تیر و دو نشان؛

«آرای خاکستری» طیفی هستند که حضورشان در انتخابات می‌تواند امید یک طیف سیاسی برای پیروزی یا شکست را بالا و پایین کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی یازدهم اسفندماه برگزار می‌شود و از مدت‌ها پیش شور و حال انتخاباتی استان کهگیلویه و بویراحمد را فراگرفته است و همایش‌های متعددی در نقاط مختلف استان برگزارشده است.

معمولاً در تمامی انتخاباتی که برگزار می‌شود مردم را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد؛ عده‌ای از مردم نامی که قرار است در برگه رأی بنویسند را انتخاب کرده‌اند، برخی دیگر اما هنوز مردد هستند که چه نامی قرار است توسط آن‌ها به صندوق رأی انداخته شود اما برخی افراد نیز وجود دارند که از اساس تصمیمی برای رأی دادن نگرفته‌اند.

 «آرای خاکستری»؛ طیفی هستند که حضورشان در انتخابات می‌تواند امید یک طیف سیاسی برای پیروزی یا شکست را بالا و پایین کند.

مشارکت بالای مردم در انتخابات بیش از هر مسئله دیگری به مشروعیت و اقتدار نمایندگان منتخب کمک می‌کند به‌عبارت‌دیگر رأى، سخن خاموش ملت است؛ حضور رأی خاکستری‌ها در انتخابات فارغ از آنکه به سمت کدام طیف سیاسی بروند بیش از همه دستاوردی مهم و مطلوب برای کلیت نظام باشد.

بررسی فعالیت‌های نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد نشان می‌دهد که نمی‌شود تحلیل دقیق و پیش‌بینی از نتایج آرا داشت اما به نظر می‌رسد آرای خاموش و کسانی که تردید در رأی دادن دارند خیلی می‌تواند تأثیرگذار باشد.

هر یک از نامزدهای انتخابات مجلس که بتواند افراد مردد به حضور در انتخابات را به‌سوی خود جلب کند و بتواند این افراد را به صندوق‌های رأی نزدیک کند از اقبال زیادی برای پیروزی برخوردار خواهد بود چراکه به گفته اکثر کارشناسان آرای خاموش می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در برنده انتخابات داشته باشد.

بنابراین همراه کردن مردمی که تردید دارند یا نمی‌خواهند رأی دهند یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که می‌تواند توسط نامردهای انتخابات مورد بررسی قرار گیرد و برای جلب نظر این افراد تلاش کنند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار