رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت

رشد قارچ گونه آرايشگاه هاي زنانه زنگ خطری است که باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

به گزارش صبح زاگرس، زیبایی و زیبا بودن از خصلت‌های انسان است، كه در این میان زنان نیز به دلیل ویژگی‌هایی كه دارند بیشتر از مردان به زیبایی و زیبا بودن علاقمند هستند.
بانوان شهر یاسوج نیز از این موضوع جدا نیستند و به دنبال ویژگی‌های مد نظرشان هستند به همین دلیل اگر در شهر یاسوج قدم‌زده باشید به راحتی متوجه می‌شوید كه تعداد آرایشگاه‌های زنانه چندین برابر آرایشگاه‌های مردانه است.

برخی از خیابان‌های شهر یاسوج را می‌توان گفت كه به آرایشگاه‌ها اختصاص پیدا كرده است گا‌هاً دیده می‌شود كه در یك خیابان تعداد زیادی آرایشگاه در كنار هم قرار گرفته‌اند.

هرچقدر كه زمان می‌گذرد تعداد این آرایشگاه‌ها نیز بیشتر از گذشته می‌شود و می‌توان گفت قارچ گونه در حال رشد هستند اما در میان این حجم از آرایشگاه‌ها نظارت بر آن‌ها به چه شكل انجام می‌شود.

گاهی فردی كه مغازه‌ای را برای آرایشگاه اجاره كرده است برای كم شدن اجاره‌بها گوشه‌ای از مغازه را به فرد دیگری به عنوان تتو كار یا كاشت آبرو یا كاشت مژه اجاره می‌دهند.

 

گاهی برخی از این آرایشگاه‌ها فعالیت‌هایی انجام می‌دهند كه طبق قانون فقط باید توسط‌ پزشك انجام شود اما به راحتی در حال انجام است و گا‌هاً ممكن است مشكلاتی نیز برای مشتری‌ها ایجاد شود.

این رشد قارچ گونه آرایشگاه‌ها به نظارت جدی مسئولان نیاز دارد، میزان هزینه‌ای كه از مشتری می‌گیرند، موادی كه استفاده می‌كنند وضعیت بهداشت و سلامتی این افراد باید مورد توجه جدی مسئولان مربوطه قرار داشته باشد.

بازار پر از لوازم آرایشی تقلبی است كه با قیمت مناسب‌تری به فروش می‌رسند اما به مرور زمان زمینه ایجاد بیماری‌های پوستی را فراهم می‌كنند گاهی برخی آرایشگاه‌ها برای كم كردن هزینه از چنین موادی استفاده می‌كنند و مشكلاتی را به وجود می‌آورند.

برخی از آرایشگاه‌ها برای جذب مشتری نیز به تبلیغات در شبكه‌های اجتماعی روی اورده‌اند كه كار خوبی است اما نوع تبلیغاتی كه انجام می‌دهند مناسب نیست و گا‌هاً عكس نامناسب عروسی كه آرایش كرده‌اند را به راحتی در این صفحات قرار می‌دهند، بدون شك هستند صفحاتی كه به راحتی می‌توانند از این عكس‌ها سوء استفاده و برای كار‌های تبلیغاتی استفاده كنند.


بنابراین نظارت بر آرایشگاه‌ها باید در دو بخش فضای مجازی و فضای واقعی انجام شود، گا‌هاً آرایشگاه‌هایی در استان و شهر ياسوج فعاليت مي كردند كه عكس فردی كه آرایش كرده بودند را بدون رضایت وی در صفحات مجازی منتشر كرده‌اند كه برخورد‌هایی نیز با این افراد انجام شده است.

تعداد زياد آرايشگاه ها زنانه باعث مي شود كه آن‌هايي كه كارشان خوب است نيز در حاشيه قرار بگيرند و بازار به دست افرادي بيفتد كه مهارت لازم را ندارد.

اكنون با توجه به تعداد زياد اين آرايشگاه انتظار مي رود مسئولان نظارتي اين صنف را به حال خود رها نكنند و با برگزاري كلاس هاي مختلف آموزشي زمينه فعاليت بهتر آن ها را فراهم كنند.

 

رشد قارچ گونه آرایشگاه‌ها در شهر یاسوج

رشد قارچ گونه آرایشگاه‌ها در شهر یاسوج
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار