رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
چهارشنبه 1403/07/25 Wednesday - 2024 16 October الأربعاء ، 13 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-24 10:00 شماره خبر : 7951 https://sobhezagros.ir/short/NEbvG 0
صبح زاگرس گزارش می‌دهد؛

بسیج سازندگی با تشکیل جبهه‌های خدمت‌رسانی و محرومیت زدایی توانست با انجام فعالیت‌های مختلف از محرومیت‌زدایی تا اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی، کمک به مردم حادثه‌دیده در هنگام وقوع بلایای طبیعی و غیرطبیعی مرهمی بر دردهای جامعه باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» ۲۴ سال از تأسیس سازمان بسیج سازندگی می‌گذرد، سازمانی که با گروه‌های مخلص جوان هزاران طرح درمانی، مسکن، کشاورزی، دامپروری، آبرسانی، برق‌رسانی، اشتغال‌زایی و غیره برای مردم محرومین را در کارنامه درخشان خود به ثبت رسانده است. 

پروژه‌هایی که اجرای آنها در عرصه‌ای علاوه بر اینکه خنده بر لبان محرومان حک کرد و دعای خیر را بدرقه سبزپوشان سپاه کرد؛ بلکه بارهای بزرگی را از دوش دولت برداشت. 

نقش بسیج سازندگی در محرومیت زدادیی کهگیلویه و بویراحمد

این قشر از بسیج که باهدف محرومیت‌زدایی، اشتغال‌زایی و پرکردن اوقات فراغت دانشجویان و دانش‌آموزان تشکیل شد امروز منشأ خدمات بسیاری در پهنه پرافتخار ایران اسلامی و یاریگر نظام در عرصه محرومیت‌زدایی و خدمت صادقانه به آحاد مردم به‌ویژه در استان کهگیلویه و بویراحمد است. 

گواه این ادعا امروز در نقاط محروم و دورافتاده به‌وضوح مشخص است، افرادی که باروحیه جهادی و تفکر انقلاب و پیروی از ولایت‌فقیه در تمام عرصه‌ها برای اعتلای نظام جمهوری اسلامی تلاش کرده و زمان و مکان برایشان معنا ندارد، هرجا خدمتی باشد سریعاً عزمشان را جزم کرده و در قالب گروه‌های جهادی مرهمی بر دردهای محرومین و نیازمندان می‌شوند. 

خدمت بی منت بسیجیان، التیام بخش درد محرومان

هر کدام گوشه‌ای از کار را می‌گیرند و بدون هیچ چشم داشتی در راه رضای خدا در عرصه‌های متفاوت عمرانی، فرهنگی، اشتغال و اجتماعی خدمت می‌کنند؛ این مجاهدت‌ها در زمینه‌های مختلف تداوم دارد و ایجاد اردوهای پزشکی و حضور پزشکان متخصص و فوق‌تخصص در مناطق محروم نمونه دیگری است که نقش بسیار مؤثری درروند درمان بیماری بیماران در این خطه از کشور داشته که تمامی این خدمات، رضایت مردمی را نیز به دنبال داشته است.

امروز رویکرد جدید بسیج، تمسک به بیانیۀ گام دوم انقلاب و ایفای نقش پرچم‌داری با محوریت جوانان و نوجوانان است. لازم است روش‌های جدیدی با تمسک به این بیانیه اتخاذ شود. استقلال و اقتدار اقتصادی در سایۀ حمایت از کار و سرمایۀ بومی و در نهایت افزایش تولید ملی محقق می‌‏شود. اقتصادی می‌‎تواند داعیۀ اقتدار و بالندگی داشته باشد که تولید و مصرف داخلی حداکثری داشته باشد و کفۀ میزان اقتصادی به سمت صادرات سنگینی کند.

بسیج سازندگی سپاه‌فتح، طلایه دار محرومیت‌زدایی کهگیلویه‌وبویراحمد

بسیج سازندگی تاکنون درعرصه محرومیت‌زدایی و خدمت به مردم خوش درخشیده و توانسته با اتکا به ظرفیت‌های مردمی و استعداد‌های درونی کشور و توسعه و ترویج فرهنگ و تفکر بسیجی، در خدمتگزاری به محرومان آن هم بدون هیچ چشمداشتی موفق عمل کند.

در کهگیلویه و بویراحمد نیز شاهد خدمات پرثمر این سازمان اثرگذار بوده‌ایم و تمامی نقاط دورافتاده و محروم این استان، طعم شیرین خدمت بسیج را چشیده‌اند.

بسیج سازندگی و فقرزدایی از خانواده‌های محروم

در همین زمینه مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو باخبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»  گفت: بسیج در این فرایند با ارائه چهره کارآمد از نظام اسلامی در پاسخ به نیازهای اولیه مناطق محروم، مقابله با فقر و محرومیت، جلب مشارکت مردمی، بهبود رضایت اجتماعی، تقویت سرمایه اجتماعی، تولید قدرت و امنیت نرم در سطح ملی، امنیت همه‌جانبه و فراگیر را به ارمغان آورده است.

بسیج سازندگی سپاه‌فتح، طلایه دار محرومیت‌زدایی کهگیلویه‌وبویراحمد

سرهنگ حسن‌رضایی گفت: توسعه دامنه فعالیت‌های بسیج سازندگی به‌عنوان یک راهبرد ملی می‌­تواند ضمن تقویت زیرساخت‌های امنیت پایدار (در ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، روانی، فیزیکی، ملی و محلی) امکان تحقق رسالت و مأموریت‌های حفاظت و حراست از انقلاب و پاسخگویی به خلأهای پیشروی نظام اسلامی را با مشارکت و همکاری آحاد مردم تسهیل نماید.

رسالت بزرگ بسیج سازندگی در مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد

وی افزود: هدف از ایجاد بسیج سازندگی رسالت بزرگی را برای احیای فرهنگ سازندگی در کشور بود، این امر از دستورات و ابتکارات مقام معظم رهبری و سپاه نیز گوش‌به‌فرمان دستورات ایشان برای تحقق این امر نهایت تلاش خود را به کار گرفت. هدف از ایجاد بسیج سازندگی به‌خاطر پیشرفت و توسعه همه‌جانبه کشور در بحث سازندگی، توسعه، تعاون و پیشرفت کشور با وزارتخانه‌ها، مؤسسات، نهادهای دولتی و عمومی، شرکت‌ها، مؤسساتی که تحت پوشش قانون هستند از جمله مثل وزارتخانه جهاد کشاورزی، بهداشت و درمان، آموزش پزشکی، راه‌وترابری، تعاون، کار و امور اجتماعی آموزش‌وپرورش و جاهایی که نیاز به کمک مجموعه بسیج بود.

رضایی گفت: کمک بسیج سازندگی به دفتر کمک به مناطق محروم ریاست‌جمهوری و امثال این نهادها و وزارتخانه‌ها، برای پیشرفت پروژه‌های کشور و کمک به عملکرد بهتر دولت و همچنین همراهی با دولت از رسالت‌های اصلی آن است.

بسیج سازندگی سپاه‌فتح، طلایه دار محرومیت‌زدایی کهگیلویه‌وبویراحمد

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح ادامه داد: یکی دیگر از اهداف بسیج سازندگی نیز استفاده از توان مردم برای کار است، بخش‌های مختلفی که بسیج سازندگی در آن در حال انجام خدمت است، عرصه بهسازی و زیباسازی مدارس، عرصه خدمات علمی، آموزشی و پژوهشی، عرصه خدمات بهداشت و درمان، باتوجه‌به بحث بسیج جامعه پزشکی در عرصه خدمات حمایتی، عرصه‌های خدمات عمرانی و آبادانی عرصه خدمات منابع طبیعی و آبخیزداری بوده که ما در این بخش بیش از ۷۰ هزار نهال درخت مثمر و غیر مثمر غرس شد.

آبرسانسی به ۱۴۸ روستا در کمتر از دو سال 

رضایی گفت: در زمینه آبرسانی نیز قراردادی با آبفا و آبرسانی به ۱۴۸ روستا را در کمتر از دو سال آبرسانی کردیم، این امر کمک بسیار خوبی در بحث رشد و آبادانی این مناطق مخصوصاً در وضعیت تنش آبی در استان شد.

وی بیان داشت: بسیج سازندگی با تلاش و ابتکار عمل خود در کنار دولت و برای کمک به دولت و برای هم‌افزایی با دولت تلاش می‌کند، اینجاست که اهمیت بازسازی ایران اسلامی از دیدگاه رهبر مطرح و باعث شد این به عهده بسیج سازندگی بیفتد.

شوق بسیجیان برای خدمت به مردم مناطق محروم استان

رضایی گفت: بسیج سازندگی کشور نیز با استفاده از ظرفیت‌های نیروی جوان و پای‌کار تحت عنوان گروه‌های جهادی در مقاطع جهاد دانشگاهی و دبیرستانی و راهنمایی و طلبه و... برای بازسازی ایران اسلامی از نیرو وتوان این عزیزان بهره بردیم.

وی افزود: در بحث عمران و آبادانی روستاها پنج دهستان محروم در استان داریم که تحت پوشش این قرارگاه محرومیت‌زدایی هستند و در اینجا هم با کمک خود مردم کار را پیش گرفته‌ایم، بهره‌برداری از توان متخصصین بسیجی در امور تخصص سازنده کشور به جهت کاهش هزینه‌های دولت با استفاده از طرح سازنده کم و کار ارزان در جهت کمک به دولت است، با ایجاد محیطی سالم وبا نشاط برای جوانان در عرصه‌های مختلف در حال انجام کار است و این فعالیت این عزیزان باعث روحیه تعاون همکاری و مشارکت‌پذیری در بین جوانان و ایجاد ارتباط با روستاییان می‌شود.

وی بیان داشت: در همین راستا فعالیت‌های عمرانی و زیربنایی خوبی در سطح مناطق برگزار شد، عزیزانی که وارد روستاها می‌شدند این ارتباط آنان باعث آشنایی بیشتر با مشکلات مردم می‌شد که در همین راستا بسیج سازندگی در بحث اشتغال، معرفی زمینه‌های ایجاد اشتغال، شناخت زمینه‌های فعالیت‌های متنوع کشور بحث تحصیلاتی که به مردم ارائه می‌شود، تحصیلات کارفرمایی در ابعاد مختلف زمین‌های کشاورزی دامداری صنایع‌دستی اول بسته‌بندی همه انواع کارهایی که نیاز هست توسط بسیج سازندگی در حال ارائه و انجام است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح استان به توسعه و فروش محصولات تولیدی مردم و خود این نهاد نیز اشاره داشت و افزود:در همین راستا به دنبال راه‌اندازی یک بازارچه برای فروش محصولات کشاورزان نیز هستیم.

 

انتهای خبر/

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار