رئیس دادگستری لنده:
دین اسلام طرفدار صلح و جهاد است
رئیس دادگستری شهرستان لنده گفت: اسلام هم طرفدار صلح و هم طرفدار قیام و جهاد است چهبسا جنگهای که مقدمه پیروزیهای بزرگ و چهبسا صلح مانع از پیروزیهای بزرگ باشد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«صبح زاگرس» حجتالاسلام صادق انصاریپور در جمع عزاداران حسینی دهه آخر صفر در شهرستان لنده گفت: علل چرایی صلح امام حسن (ع) را با معاویه تشریح کرد و گفت: اگر امام حسین (ع) جای امام حسن (ع) بود هم صلح میکرد و اگر امام حسن (ع) جای امام حسین (ع) بود قیام میکرد.
رئیس دادگستری شهرستان لنده گفت: اسلام هم طرفدار صلح و هم طرفدار قیام و جهاد است چهبسا جنگهای که مقدمه پیروزیهای بزرگ و چهبسا صلح مانع از پیروزیهای بزرگ باشد.
وی در ادامه تأکید کرد: حضرت محمد (ص) ۱۳ سال حضور خود در مکه و حتی دو سال اول حضور خود در مدینه منطق طرح طلبانه داشت؛ ولی در سالهای بعد نگاه جهاد و قیام داشت.
انصاریپور گفت: حضرت علی (ع) بعد از پیامبر (ص) تا زمان قتل عثمان متد صلحی داشت؛ ولی بعد که با مارقین و قاسطین و ناکسین و اصحاب جمل و صفین و نهروان جنگ خونینی داشت.
وی در ادامه افزود: اسلام در همه شرایط و بصورت مطلق طرفدار صلح یا جنگ نیست انتخاب صلح یا جنگ بستگی به نتیجه و اثر آن دارد و هرکدام اثر و نتیجه بیشتری داشته باشد باید انتخاب شود.
رئیس دادگستری شهرستان لنده گفت: در زمان امام حسن (ع) شرایط ایجاب میکرد که صلح و در زمان امام حسین (ع) شرایط قیام را ایجاب میکرد؛ زیرا هدف دشمن در زمان امام حسین (ع) بیعت گرفتن از امام بود؛ ولی در زمان امام حسن (ع) موضوع بیعت امام حسن (ع) از معاویه مطرح نبود اتفاقاً یکی از بندهای صلحنامه عدم بیعت امام حسن (ع) از معاویه بود.
وی افزود: اسلام به طور مطلق زیر سایه شمشیر نیست و به طور مطلق زیر سایه صلح و آشتی هم نیست چرا که در دین گاهی نیاز به شمشیر و جنگ و جهاد است و گاهی نیاز به صلح و آشتی است.
انصاریپور خاطرنشان کرد: همه چیز بستگی به شرایط زمانی دارد در زمان امام حسن (ع) شرایط صلح و در زمان امام حسین (ع) شرایط قیام و جنگ و اگر امام حسین (ع) جای امام حسن (ع) بود صلح و اگر امام حسن (ع) جای امام حسین (ع) بود قیام میکرد.
انتهای خبر