رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-01-07 11:30 شماره خبر : 3052 https://sobhezagros.ir/short/VdK3D 0
تحقق شعار سال درلنده؛

شهرستان لنده با داشتن دشت‌های مستعدی همانند دشت بن، دشت آبلش و دشت ناصری زمینه تبدیل‌شدن به یکی از قطب‌های کشاورزی در کهگیلویه بزرگ را دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس، همه ساله در ابتدای سال از سوی مقام معظم رهبری سیاست‌های کلی نظام در یک‌چشم انداز یک‌ساله برای تمامی دستگاه‌ها و نهادهای کشور تعیین و ترسیم می‌شود که همه دستگاه‌های اداری و اجرایی باید منطبق با آن نسبت به پیشرفت و توسعه فراگیر کشور از سطوح خرد تا کلان گام‌های راهبردی در حوزه‌های مختلف به‌خصوص اشتغال‌زایی بردارند.

دشت‌های تشنه وتلاش دولت سیزدهم در لنده

شعار سال ۱۴۰۲ کشور مهار تورم و رشد تولید بود که در همین راستا نیز دولت سیزدهم با اهتمام ویژه‌ای نسبت به اجرا و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام دولت‌های یازدهم و دوازدهم در سطح کشور اقدام کرده است.

دشت‌های تشنه وتلاش دولت سیزدهم در لنده

در شهرستان لنده نیز دشت‌های مستعدی همانند، دشت قبلش لنده و دشت بن لنده نیز با تأمین اعتبارات ویژه‌ای در طول این سال‌ها همراه بودند.

در سال‌های گذشته بحث تامین آب به اراضی دشت ابلش لنده با مشکلاتی همراه بود که با اهتمام ویژه مدیریت جهاد کشاورزی و پیگیری‌های فرماندار و مدیرکل جهاد کشاورزی استان بحث تعمیر و نگهداری پمپ‌های خط انتقال آب به‌درستی صورت پذیرفت و کشاورزان این ۵۰۰ هکتار توانستند سال خوبی را در تأمین آب سپری کنند هرچند مشکلاتی در حوزه مدیریت توزیع آب داشتند.

دشت‌های تشنه وتلاش دولت سیزدهم در لنده
دشت‌های تشنه وتلاش دولت سیزدهم در لنده

اما یکی از مهم‌ترین تلاش‌های مستمر دولت سیزدهم در دو سال گذشته اهتمام برای تأمین سریع آبرسانی به دشت ۶۰۰ هکتاری دشت بن بود که این مهم در سال ۱۴۰۰ کلنگ‌زنی شد؛ ولی در ادامه چندین ماه عملیات اجرایی آن به تعویق افتاد که در دو سال گذشته با تأمین اعتبارات لازم از سوی بنیاد علوی و سازمان جهاد کشاورزی و اعتبارات استانی با پیشرفت‌های قابل‌قبولی همراه شده است.

دشت‌های تشنه وتلاش دولت سیزدهم در لنده
دشت‌های تشنه وتلاش دولت سیزدهم در لنده

عطب اله بیژنی نسب در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری گفت: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های دولت سیزدهم اهتمام طرح‌های نیمه‌تمام در حوزه کشاورزی و ایجاد طرح‌های توسعه‌ای جدید است که این مهم از ابتدای دولت مورد تأکید متولیان امر بوده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان لنده گفت: پروژه مهم آبرسانی به ۶۰۰ هکتار از اراضی دشت بن لنده با خط انتقال ۲ هزار و ۶۵۴ متر و ارتفاع ۲۵۰ متریکی از پروژه‌های مهم و بزرگ استان به شمار می‌آید که بیش از ۶۳۰ میلیارد ریال اعتبار اولیه داشته است.

وی افزود: میزان مشارکت جهاد کشاورزی و بنیاد علوی در این پروژه به طور مساوی است که در سال گذشته نیز جهاد کشاورزی نیز اقدام به خرید ۱۱ دستگاه الکتروپمپ بزرگ برای این پروژه و اجرای کامل خط انتقال و احداث مخزن تأمین و ذخیره آب اقدام شده است.

 

دشت‌های تشنه وتلاش دولت سیزدهم در لنده

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص آخرین وضعیت این پروژه گفت: کشاورزی یکی از محورهای اساسی برای توسعه این استان و از اولویت‌های مدیریت ارشد استان است که در این دولت توجه خوبی به آن شده و خدمات خوبی نیز انجام شده است.

دشت‌های تشنه وتلاش دولت سیزدهم در لنده

علی‌محمد روستا، تأمین آب اراضی کشاورزی منطقه دشت بن لنده را یکی از این اقدامات برشمرد و گفت: برای پروژه دشت بن لنده در دور دوم سفر اعتباراتی لحاظ شد و تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، حدود ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر ریاست محترم جمهوری و حدود سه میلیارد هم از اعتبارات شهرستان نیز به آن اختصاص داده شد.

وی با تأکید بر اهمیت کشاورزی در اشتغال و اقتصاد استان، ادامه داد: پروژه تأمین آب اراضی دشت بن لنده از پروژه‌های پیشران و اولویت‌دار شهرستان است که با اشتغال‌زایی مستقیم حداقل ۳۰۰ نفر و افزایش تولیدات باغی و زراعی منطقه نقش مهمی در توسعه این دیار خواهد داشت.

دشت‌های تشنه وتلاش دولت سیزدهم در لنده
دشت‌های تشنه وتلاش دولت سیزدهم در لنده

روستا تأکید کرد: هر حمایتی لازم باشد انجام خواهیم داد تا این پروژه در نیمه نخست سال آینده به بهره‌برداری برسد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از پیگیری‌های نماینده مردم در مجلس و همچنین رئیس سازمان جهاد کشاورزی برای تأمین و تخصیص اعتبار این پروژه، خبر داد و گفت: تقویت اعتبارات پروژه‌های بخش آب و کشاورزی مورد تأکید استاندار و معاونت عمرانی است.

دشت‌های تشنه وتلاش دولت سیزدهم در لنده

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز در خصوص این پروژه گفت: در این پروژه ۷۴ هزار مترمربع عملیات خاک‌برداری، بتنی و سنگی، ۲۰۰ متر کارهای فولادی، حدود ۳ هزار متر لوله‌گذاری، ۵۰۰ مترمربع ساختمان و ابنیه و ۲۰۰ متر راه دسترسی احداث خواهد شد که تاکنون حدود ۴۰ درصد این اقدامات انجام شده است.

معتمدی پور افزود: اراضی هدف این طرح در روستاهای کهناب، بنه‌بلوط، دشت آب، دشت بن، آبرزگه و گوردالو خواهد بود.

وی برنامه زمان‌بندی این طرح را بهره‌برداری از آن در خرداد ۱۴۰۳ اعلام کرد و از معاون عمرانی و نماینده مردم در مجلس خواست تا از محل‌های مختلف اعتبارات این پروژه را تقویت کنند تا در موعد مقرر تحویل مردم شود.

انتهای خبر

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار