رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/07/02 Monday - 2024 23 September الاثنين ، 20 ربيع الأول ، 1446
ساعت
امام جمعه شهرستان لنده:

امام‌جمعه شهرستان لنده گفت: دفاع مقدس ما تفسیر روشنی از آیه‌های جهاد در قرآن کریم بود که برای تحقق امر جهاد با تاسی از فرهنگ ناب عاشورای حسینی به میدان نبرد با دشمنان رفتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی »صبح زاگرس» حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید هدایت محمودی اصل در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح هفته دفاع مقدس در لنده گفت: ملت ولایی ایران در دفاع مقدس با نثار مال و جان خود برای تثبیت فرهنگ ایثار و شهادت با سبقت‌گرفتن از خود در جبهه‌های حق علیه باطل جانانه بر علیه دشمن بعثی مقاومت کردند.

امام‌جمعه شهرستان لنده گفت: دفاع مقدس ما تفسیر روشنی از آیه‌های جهاد در قرآن کریم بود که برای تحقق امر جهاد با تاسی از فرهنگ ناب عاشورای حسینی به میدان نبرد با دشمنان رفتند.

وی افزود: دفاع مقدس ما مفهوم عینی ما می‌توانیم بود که با همین روحیه توانستیم در ۴۵ سال گذشته باوجود همه تحریم‌ها و اعمال فشارهای مختلف شاهد پیشرفت و موفقیت هستیم ناشی از الگوگیری از دفاع مقدس است.

محمودی اصل تأکید کرد: امروز اگر موفقیتی در جبهه مقاومت داریم ناشی از الگوگیری از دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ما است و اگر شاهد جوشش خیزش‌های غیرمسلمان در امریکا و سایر کشورها نیز هستیم با تاسی از همین فرهنگ و تفکر است.

وی افزود: امروز رژیم صهیونیستی با زیر پا گذاشتن تمامی قوانین بین‌المللی و حقوق بشری بدترین جنایات تاریخ را در غزه انجام می‌دهد و شاهد سکوت همه کشورهای منادی آزادی و آزادگی و حتی عربی و مسلمان هستیم.

امام‌جمعه شهرستان لنده گفت: دفاع مقدس برای ما دستاوردهای و ثمرات ارزشمندی از جمله توانمندی در حوزه دفاعی و نظامی را پی داشت که مایه افتخار کشورهای مسلمان است.

وی افزود: نفوذ معنوی امروز جمهوری اسلامی ایران در کشورهای جهان باعث شده است تا کشورهای استکباری با طراحی انواع شرارت‌ها در کشورهای مسلمان از جمله لبنان، فلسطین و سایر کشورها از جمله ایران دست به توطئه‌ها و ترورهای مختلفی می‌زنند.

امام‌جمعه لنده گفت: پیروزی در گرو تجهیزات نظامی نیست؛ بلکه باید معنویت و سبک زندگی دینی و اسلامی خود را در کنار تجهیزات نظامی بروز کنیم تا شاهد موفقیت‌های ارزشمندی در میدان جنگ باشیم که میدان گاهی میدان کارزار نظامی است و گاهی میدان فضای مجازی و جنگ نرم که باید با شیوه‌های خود مبارزه کرد.

وی افزود: امیدواریم با جهاد تبیین بتوانیم رسالت درست خود را در بحث ترویج و تعمیق بخشیدن فرهنگ و تفکر دفاع مقدس و روحیه ایثار و شهادت در جامعه نشر دهیم.

امام‌جمعه لنده گفت: نباید باور داشته باشیم که دفاع مقدس ما تمام شده است چرا که دشمنان در طی این سال‌ها بعد از جنگ تحمیلی با جنگ ترکیبی خود همواره در حال جنگ و نبرد است و ما نیز باید به‌تناسب حیلت‌های دشمنان از ارزش‌ها و اعتقادات خودمان در این جنگ ترکیبی دفاع کنیم.

انتهای خبر 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار