رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-09-17 11:28 شماره خبر : 1591 https://sobhezagros.ir/short/eryz4 0
رئیس دانشگاه یاسوج در گفتگو با صبح زاگرس:

رئیس دانشگاه یاسوج گفت: دانشجویان با گوشزدکردن مشکلات سبب پویایی جامعه و رفع مشکلات می‌شوند.

بهادر کرمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» با اشاره به فرا رسیدن روز دانشجو و نقش‌های این قشر در طول تاریخ انقلاب اسلامی و همچنین وظایف آنها در قبال جامعه گفت: از همان ابتدا ۱۶ آذر و روز دانشجو متصل به کودتای ۲۸ مرداد بود؛ یعنی دانشجویان به‌عنوان بخش هوشمند و بیدار جامعه با ورود استکبار و استعمار جدیدی به کشور که برای مردم شناخته شده بود و این شناخت سبب تحرک و بیداری آنها و ایستادگی در برابر آمریکا شد، خود را نشان داد.



رئیس دانشگاه یاسوج با بیان اینکه از آن زمان تا انقلاب اسلامی مطالبات دانشجویی وجود داشته است گفت: در ایام انقلاب اسلامی تسخیر لانه جاسوسی و تعطیلی دانشگاه‌ها برای انقلاب‌فرهنگی که از آن به‌عنوان انقلاب دوم نام‌برده شد ناشی از حرکت دانشجویی بود.



وی با بیان اینکه دانشجو بخش بیدار و آگاه جامعه بوده و همیشه در همه صحنه‌ها نقش‌آفرین هستند ادامه داد: با شروع جنگ‌ افرادی که جنگ را راهبری و مدیریت می‌‌کردند دانشجویان بودند و این موضوع نشان می‌دهد اگر‌ این قشر متعهد به ارزش‌ها و آرمان‌ها باشند سبب تحول در جامعه خواهند شد.



کرمی به تغییر در مشکلات جامعه با استفاده از نقش‌های دانشجویی پرداخت و ادامه داد: امروز مطالبه‌گری و عدالت‌خواهی از مسئولان برای ریل‌گذاری اهداف انقلاب و رشد و پیشرفت کشور اهمیت فراوانی دارد و قشر دانشجو با علم و آگاهی در این راستا می‌توانند نقش‌آفرین باشند.



رئیس دانشگاه یاسوج با بیان اینکه قشر دانشجو در شناخت چالش‌ها، کم‌کاری‌ها و مشکلات جامعه می‌تواند نقش‌آفرین باشد ادامه داد: دانشجویان با گوشزدکردن مشکلات سبب پویایی جامعه و رفع مشکلات در جامعه می‌شوند.



کرمی شناخت و بینش سیاسی را از موضوعاتی دانست که باید دانشجو نسبت به آن آگاهی داشته باشد، گفت: شناخت مسائل سیاسی و موضع‌گیری‌های دانشجویان در شرایط مختلف سبب کمک به اقتدار کشور در حوزه سیاسی می‌شود.

 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار