رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-09-17 07:50 شماره خبر : 1585 https://sobhezagros.ir/short/Njj5N 0
رئیس دانشگاه پیام‌نور در گفتگو با صبح زاگرس:

رئیس دانشگاه پیام نور کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانشجو به‌عنوان روح بیدار جامعه، خفقان و استبداد را نمی‌پذیرد و همیشه روح حق‌خواهی، عزت‌مندی و استقلال‌طلبی را از خود نشان می‌دهد.

ارسلان بی‌نیاز در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» با اشاره به‌روز دانشجو و رسالت این قشر در جامعه گفت: نام‌گذاری روز دانشجو از اهمیت بالا و ارزشمندی برخوردار است؛ زیرا دانشجویان و دانشگاه‌ها در استقلال و عدم استقلال یک کشور نقش مهمی دارند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور کهگیلویه و بویراحمد به نقش‌های تخصصی دانشجو پرداخت و گفت: دانشجو با تحصیل در رشته‌های تخصصی و کسب علم نقش مهمی در رشد و پیشرفت کشور دارد و حتی این نقش می‌تواند در حوزه جهانی تأثیرگذار باشد.

وی به علت‌ها و دلایل روز دانشجو پرداخت و ادامه داد: ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ در تاریخ کشور به‌عنوان افتخاری برای کشور ثبت شده است، زمانی که دانشجویان در اعتراض به حضور معاون رئیس‌جمهور آمریکا قیام کردند و این روحیه نشان از هویت دانشجو، عدم سلطه‌پذیری، مبارزه با خفقان، استبداد و ناملایمات کشور در زمان پهلوی بود.

وی تصریح کرد: دانشجو به‌عنوان روح بیدار جامعه، خفقان و استبداد را نمی‌پذیرد و همیشه روح حق‌خواهی، عزت‌مندی و استقلال‌طلبی را از خود نشان می‌دهد و این روحیه از سال ۱۳۳۲ تا پیروزی انقلاب اسلامی سبب اثرات مثبتی در به ثمر نشستن انقلاب اسلامی ایران داشت.

بی‌نیاز گفت: وقتی صحبت از هویت دانشجو می‌شود نقش‌های مهمی چون علم و معرفت، دین و اندیشه، فرهنگ مطالبه، اخلاق‌مداری و توجه به معنویت در دانشگاه و جامعه اهمیت پیدا می‌کند.

او با بیان اینکه دانشجو در تعمیق باورهای دینی در جامع نقش اساسی دارد، تأکید کرد: دانشجو با بینش سیاسی، دشمن‌شناس و تکلیف شناس است و اتفاقی همچون کشتار و شهادت دانشجویان در زمان رژیم منحوس پهلوی ناشی از نگاه معرفتی دانشجو بود.

وی ادامه داد: دانشجو در دانشگاه در کنار اینکه محل تولید علم و فناوری است به دنبال کشف حقایق، تحقیق و پژوهش است و راه‌های نرفته را در قالب مطالبه‌گری، جست‌وجوی علمی برای رشد و تعالی جامعه دنبال می‌کند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار