رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت
1402-12-14 09:15 شماره خبر : 2869 https://sobhezagros.ir/short/Ng52M 0
آن‌چه که در رسانه‌ها دیده نشد؛

قضات و متولیان شریف این دستگاه فراتر از وظیفه قانونی و راهبردهای تعیینی ظاهر شدند و در حقیقت با ایثار در وقت، خود را وقف امنیت و خدمت به مردم کردند که اگر غیر از این بود، استان رنگ خون می گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» مجاهدت‌های محسوس و نامحسوس عدالت‌خانه کهگیلویه و بویراحمد در رده‌های مختلف قضایی حول محور امنیت و سلامت انتخابات موجب شد که در سرحدات استان حوادث خون‌باری را شاهد نباشیم و این مهم نباید مورد غفلت رسانه‌ای واقع شود.

التهاب ناشی از ساختار سیاسی طایفه‌ای در منطقه‌ای که همواره انتخاباتش با«وضعیت قرمز» موردتوجه و رصد مقامات در سطوح استانی و ملی است، مستعد حوادث تلخ و ناگواری بود که اگر مجاهدت‌های محسوس و نامحسوس دستگاه قضایی نبود، استان رنگ‌ خون می‌گرفت.

هرچند رسالت ذاتی دستگاه قضا با ضابطین عام و خاص ایجاد نظم و امنیت است اما به نظر می‌رسد که از سال گذشته تاکنون و به‌ویژه در ایام منتهی به برگزاری انتخابات، قضات و متولیان شریف این دستگاه فراتر از وظیفه قانونی و راهبردهای تعیینی ظاهر شدند و در حقیقت با ایثار در وقت، خود را وقف امنیت و خدمت به مردم کردند.

چنین ایثاری، چنان‌که شایسته و بایسته بود در عرصه اطلاع‌رسانی بچشم نیامد. درواقع امنیت و آرامش مردم، ایلات و طوایف در سرحدات استان و همچنین نامزدهای انتخاباتی، حاصل تعهد، مسئولیت شناسی و فداکاری این قشر نستوه و بی‌ادعا بوده که از باب حدیت «من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق» سزاوار ستایش است.

یادداشت: زریر حجتی

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار