رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/07/01 Sunday - 2024 22 September الأحد ، 19 ربيع الأول ، 1446
ساعت
رئیس‌امور عشایرشهرستان چرام مطرح کرد:

رئیس امور عشایر شهرستان چرام گفت: در راستای بهبود معیشت عشایر و جلب رضایتمندی این قشر تلاشگر خدمات‌رسانی به جامعه عشایری افزایش می‌یابد.

مسعود پورحسینی در گفتگو با پایگاه و اطلاع‌رسانی صبح زاگرس گفت: عشایر به عنوان یک قشر مولد نقش مهمی در وضعیت اقتصادی کشور و منطقه داشته است.

رئیس امور عشایر شهرستان چرام با بیان اینکه عشایر شهرستان با یک هزار و 700 خانوار و بیش از 8 هزار نفر حدود 25 درصد جمعیت شهرستان را تشکیل می‌دهند، افزود: رسیدگی به وضعیت معیشت و رفع مشکلات و تنگناهای موجود در مناطق عشایر از اصلی‌ترین اهداف امور عشایر است.

وی با بیان اینکه عشایر شهرستان سالانه بیش از یک هزار تن گوشت قرمز تولید می‌کنند، ادامه داد: عشایر حدود 35 درصد از شیر و لبنیات مصرفی شهرستان را تامین می‌کنند.

پورحسینی عنوان کرد: در راستای خدمات رسانی به عشایر شهرستان چرام ماهیانه تعداد یک هزار 700 کیسه آرد به قیمت دولتی بین عشایر بخش مرکزی و سرفاریاب توزیع می‌شود.

وی افزود: با توجه به نیازمندی شدید عشایر در مناطق مختلف قشلاقی مخصوصا در فصل زمستان سوخت مورد نیاز آنها مثل نفت و کپسول گاز از طريق شرکت تعاونی عشایری شاهین کوه ساورز چرام تامین می‌شود و مشکلی در این زمینه نداریم.

رئیس امورعشایر چرام ادامه داد: آبرسانی با تانکر سیار نیز در طول سال و بصورت هفتگی بین عشایر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از 4 هزار کیلومتر راه های عشایری در شهرستان داریم که بیشتر در مناطق ییلاقی و سردسیری شهرستان است، گفت: هر ساله عملیات بازگشایی از ابتدای بهار در شهرستان انجام می‌شود.

پورحسینی اضافه کرد: در زمان قشلاق با توجه به اینکه عشایر در مناطق گرمسیری هستند در بحث جاده ها مشکلی نداریم.


رئیس امورعشایر چرام تاکید کرد: امور عشایر با وجود کمبود امکانات از هیچ تلاشی برای کمک به عشایر دریغ نخواهد کرد و همیشه در حال خدمت رسانی به این قشر مولد جامعه است.
انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار