رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/06/18 Sunday - 2024 08 September الأحد ، 5 ربيع الأول ، 1446
ساعت
در گفتگو با صبح زاگرس مطرح شد:

رئیس مرکز بهداشت بویراحمد در واکنش به تعطیلی خانه بهداشت روستایی تل دراز در لوداب گفت: این مرکز با یک بهورز فعال بوده و در حال خدمت‌رسانی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» خانه‌‏های بهداشت روستایی نقش مهمی در پیشگیری از بیماری‌‏ها و صیانت از سلامت مردم بر عهده دارند.

هر خانه بهداشت بسته به شرایط جغرافیایی یک یا چند روستا را تحت پوشش  دارد و فعالیت‏‌های آن‏ها سبب به نتیجه رسیدن مطالبات درمانی و بهداشتی مراجعه کنندگان خواهد شد.
در سالیان اخیر به دلیل اهمیت سلامت روستانشینان وجود مراکز بهداشت روستایی اهمیت زیادی پیدا کرده‌ است و همین موضوع سبب شده است تا با تلاش‌های صورت گرفته مشکلاتی همچون کمبود دارو و یا کمبود پزشک‌در این مراکز  به حداقل برسد.

با وجود  تلاش‌های صورت گرفته  طبق اظهارات مطرح شده اما خانه  بهداشت روستای تل دراز لوداب تعطیل است و این موضوع سبب ایجاد مشکلاتی برای مطالبات درمانی روستانشینان شده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد در گفتگو با صبح زاگرس گفت: تل دراز زیرمجموعه لوداب است و در فاصله 1 کیلومتری با مرکز جامع سلامت قرار دارد.

بهنام نیازی با بیان اینکه این مرکز فعال است، گفت: این مرکز یک بهورز دارد و در طی ماه آینده بهروز دیگری به آن مجموعه اضافه می‌شود.

وی گفت: آن مجموعه برای مطالبات مردمی فعال است و همه امکانات آنها برای بهورز، از جمله فشارسنج، دستگاه قند خون، وزن، قد و دیگر وسایل را دارا است.
نیازی ادامه داد: در این مجموعه مراقبت‌های پایه‌ای و ابتدایی صورت می‌گیرد و نیروی آن مجموعه یک تکنسین بهداشتی است که مطالبات بهداشتی مردم را انجام می‌دهد.

وی افزود: در کنار این خانه بهداشت در فاصله ۱ کیلومتری آن مرکز جامع سلامت لوداب قرار دارد که دارای نیروهای بهداشت، دندان‌پزشک، داروخانه و رادیولوژی است و مردم می‌توانند نیازهای درمانی خود را در این مراکز پیگیری کنند.

 انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار