رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
پنج‌شنبه 1403/07/12 Thursday - 2024 03 October الخميس ، 30 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-07-11 12:04 شماره خبر : 7622 https://sobhezagros.ir/short/4a5X6 0
کارشناس مسائل سیاسی:

کارشناس سیاسی گفت:اتحاد و وحدت حرف اول را می‌زند و ضرورت دارد که با وحدت ظرفیت جهان اسلام را برای نابودی نظام سلطه و رژیم صهیونیستی به میدان بیاوریم و این را باید بدانیم که آینده منطقه را حزب الله رقم خواهد زد.

امیرحسین یوسفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» ضمن عرض تبریک و تسلیت شهادت سید مقاومت مجاهد شهید سید حسن نصرالله و سردار پرافتخار اسلام سرلشکر عباس نیل‌فروشان مستشار نظامی ایران اسلامی در لبنان در خصوص تحولات لبنان و شهادت سید مقاومت گفت: واقعیت این است که امروز دنیا شاهد نقض حقوق بشر به معنای واقعی کلمه توسط رژیم جنایت‌کار صهیونیستی و حامیان او است؛ امروز مدعیان دروغین حقوق بشر در واقع ناقضان حقیقی و واقعی حقوق بشر در صحنه منطقه به‌خصوص غزه فلسطین و لبنان هستند.

رژیم صهیونیستی تمامی قوانین بین المللی را زیر پا گذاشته است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: این جنایت‌کار صهیونیستی با خوی وحشیانه و ددمنشانه خود همه چارچوب‌های حقوق بین‌المللی و معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی را زیر سؤال برده، نقض کرده و خدشه‌دار نمودند؛ این اقدامات تروریستی و نسل‌کشی و جنایات جنگی که توسط رژیم صهیونیستی انجام و از طریق نظام سلطه حمایت می‌شود به سرکردگی آمریکا تمام معاهدات و کنوانسیون‌ها و منشورهای بین‌المللی را بی‌اعتبار و منفعل نموده است.

وی افزود: سکوت به مجامع حقوق بین‌المللی و شورای امنیت و مجامع حقوق بشر در این شرایط و اقدامات منفعلانه آنان مطمئناً اقدامات ضد حقوق بشری نظام سلطه و رژیم صهیونیستی را گسترش خواهد داد، جا دارد مجامع حقوقی بین‌المللی در مقابل اقدامات ضد حقوق بشری نظام سلطه حقوق بشری به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی اقدامات آنی و سریع را انجام بدهند.

یوسفی گفت: امروز کشتار کودکان زنان و غیرنظامیان در لبنان و غزه توسط کسانی صورت می‌گیرد که مدعی ایجاد مجموعه‌های حقوقی بین‌المللی برای دفاع از کرامت انسانی است، امروز این اتفاقات ضد حقوق بشری توسط کسانی رخ می‌دهد که از طریق امپراتوری رسانه‌ای به دنبال دفاع از حقوق بشر هستند.

وی افزود: طبق اساسنامه دیوان کیفری بین‌المللی در واقع حمله عمدی به جمعیت غیرنظامی یا علیه افراد غیرنظامی جنایات محسوب می‌شود؛ ولی در روز روشن رژیم منحوس صهیونیستی و حامیانش که این اصول و این موارد را خودشان در مجموعه‌های حقوقی تأسیس و ایجاد کردند را دارند نقض می‌کنند.

کارشناس سیاسی بیان داشت: در مادهٔ هشت دیوان بین‌المللی دادگستری یکی از اصول اساسی حقوق اصول غیرقابل‌تغییر در حقوق بین‌الملل است؛ ولی به‌راحتی توسط رژیم صهیونیستی و حامیانش بر مسائل غزه و لبنان خدشه‌دار و نقض می‌شود و متأسفانه مجامع حقوقی بین‌‌المللی هم به این موضوع منفعلانه نگاه می‌کنند و واکنش نشان نمی‌دهند.

یوسفی گفت: طبق ماده هشت اساسنامه دیوان کیفری بین‌المللی تخریب گسترده که به‌صورت غیرقانونی و ازروی‌عمد انجام شود در فهرست جنایات قرار دارد؛ امروز ما نسبت به این باید مباحث هم روشنگری و هم تبیین کنیم. 

امام راحل فرمودند؛ اسرائیل باید محو شود

وی بیان داشت: ما شاهد یک جنگ ترکیبی و همه‌جانبه در منطقه هستیم که رژیم صهیونیستی و حامیان آن در نظام سلطه به دنبال آن هستند و نگاه راهبردی‌شان هم این است. تمدن غربی که روزبه‌روز در حال افول و نابودی است نجات دهند و در نگاه کلان خودشان از ظهور تمدن نوین اسلامی در منطقه و جهان جلوگیری کنند. لازمه تحقق تمدن نوین اسلامی حذف رژیم صهیونیستی است. تا این حرف سخن  حضرت امام رحمت‌الله است که فرمودند: «اسرائیل باید محو گردد».

کارشناس سیاسی افزود: امروز بصیرت بیش از همه روشنگری و راهگشای مسیر خواهد بود چرا که عملیات روانی دشمن جلوتر از عملیات نظامی آن است، برای اینکه این اتفاق خنثی شود و برای اینکه این عملیات روانی دشمن خنثی شود تبیین و روشنگری، عدم توجه به شایعات و عملیات روانی دشمن نیازمندیم این یک نیاز برای پیروزی است.

آینده منطقه را حزب‌الله رقم خواهد زد

یوسفی گفت: اتحاد و وحدت حرف اول را می‌زند و ضرورت دارد که با وحدت ظرفیت جهان اسلام را پای نابودی نظام سلطه و رژیم صهیونیستی بیاوریم، امروز همه می‌دانند این را با شهادت سید حسن نصرالله و سردار سرفراز اسلام سردار سرلشکر عباس نیل‌فروشان و شهدای مقاومت و جبهه مقاومت و جبهه مقاومت حزب‌الله قوی‌تر از گذشته به مسیر خود ادامه می‌دهد، این مسیر تا نابودی رژیم منحوس صهیونیستی و حامیانش ادامه دارد.

وی در پایان افزود: ضروری است که در دولت‌ها و کشورهای اسلامی مجامع حقوقی بین‌المللی سازمان‌ها و شورای امنیت از همه ظرفیت‌های سیاسی دیپلماتیک حقوقی و بین‌المللی برای حمایت از مظلومان‌ و قهرمانان غزه و لبنان و تنبیه طرف‌داران رژیم صهیونیستی و حامیان آن استفاده کنند و در عرصه حضور و نقش‌آفرینی نمایند ان‌شاءالله.

 

انتهای خبر/

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار