رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/06/31 Saturday - 2024 21 September السبت ، 18 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-10-13 11:42 شماره خبر : 1940 https://sobhezagros.ir/short/Vp9Rj 0
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه وبویراحمد:

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه وبویراحمد: امروز باید درک کنیم چگونه یک شخصیت زیر سایه اسلام رشد می‌کند و دل‌های پاک و اندیشه‌های مومنین شیفته و عاشق او می‌شوند و در فقدان او غمگین و ناراحت هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»؛ آیت الله سید نصیر حسینی در دومین کنگره فرهنگی و هنری اسطوره مقاومت به مناسبت بزرگداشت چهارمین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی در اداره کل ارشاد کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد، با تبریک ایام ولادت حضرت زهرا (س) و گرامی داشت یاد و نام شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: شهید گرانقدر سلیمانی که در مجد و عزمتش زمان می‌گذرد، هر روز بر ابعاد وجودی شخصیتی وی افزوده می‌شود و در ابعاد مختلف دفاع از انقلاب، سرزمین و دفاع از کفار و منافقین این ابعاد روشن‌تر شده است.
 
حاج قاسم سردار دلهای آزادگان جهان بود
وی گفت: مهم این است درک کنیم چگونه یک شخصیت زیر سایه اسلام رشد می‌کند و دل‌های پاک و اندیشه‌های مومنین شیفته و عاشق او می‌شوند و در فقدان او غمگین و ناراحت هستند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه چندین روز مراسم تشییع این شهید گرانقدر بود که سبب بهت جهانیان، رعب دشمنان و افتخار برای دوستان شد، گفت: انسانی که در همه جهات مبارزه کرد و محبوب دل‌ها شد، در زمان تشییع او در قم، در تهران و کرمان میلیونی حضور پیدا کردند و این موضوعات همه ناشی از عنایات الهی است، شهادتش نشان می‌دهد با طی راه اسلام و ولایت فقیه و متلاشی جسم باید در راه خدا فداکاری کند.
 
حاج قاسم با مجاهد تمام سرمایه های خود را به میدان آورد
وی با بیان اینکه انسان مجاهد تمام سرمایه و همه وجود خود را به میدان می‌آورد، گفت: چنین انسانی که جان و مال خود را در راه خدا بدهد، انسانی صاحب منزلت است.

حسینی ادامه داد: در زمان طوفان حضرت نوح انسان‌هایی زیادی به دلیل اعمالشان و انحراف از مسیر توحید نابود شدند، در زمان حضرت ابراهیم قوم لوط از مسیر معنویت خارج شدند و خداوند همه آنها را از بین برد، یعنی اگر انسان مراقبت نکند و از مسیر توحید خارج شود نه یک جان بلکه هزاران جان از بین برود ارزشی ندارد، اما اگر انسانی برای خدا فداکاری کند خداوند خریدار جان او است.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: جان سرمایه انسان است و اگر در راه خدا باشد صاحب ارزش و جایگاه است، دنیای غرب این چنین راه ارزشمندی به انسان نشان نمی‌دهد و حکومت اسلامی و ولایت فقیه انسان را در میدان جانفشانی برای خدا وارد می‌کند.

وی ادامه داد: حکومت‌هایی که در برابر ارزش‌های اسلامی و حجاب و حیا، نماز و روزه قرار می‌گیرند آنها طاغوت هستند، طاغوت هر اندیشه‌ای و هر مدیریتی که انسان را از مسیر خدا باز دارد طاغوت است، تشکیل حکومت اسلامی، ولایت فقیه، حمایت از مظلوم و ایستادگی در برابر ظالم واجب است و هرکس اندیشه و قلم او مخالف این ارزش‌ها باشد طاغوت است.

حسینی گفت: اگر حکومت اسلامی نباشد و حکومت‌های غربی جایگزین شود راه شهید سلیمانی و راه بهشت گم می‌شود، برگزاری این کنگره‌ها سبب یاد شهدا سبب گرامی داشت و یادآوری ارزش‌هایی همچون دین، غیرت، وطن پرستی  می‌شود و در نبود ارزش‌ها غیرت‌ها و حس وطن پرستی از میان می‌رود.

سکوت جوامع بین المللی در رابطه با غزه ننگ است
وی با اشاره به مشکلات و مسمومیت سال‌های گذشته در مدارس و بهره‌برداری از آن توسط مجامع و رسانه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: امروز با کشتار هزاران دانش آموز در غزه آنها سکوت می‌کنند و امروز ۲۲ هزار انسان بی‌گناه در غزه کشته شده است و انسان‌هایی در شرایط سخت رها شده‌اند سکوت می‌کنند.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی در تمام عمر گرانبهایش از این سرزمین و کشور و جبهه مقاومت و ناموس این کشور دفاع کرد و باید  از راه و تفکر او حمایت کنیم و با بی‌توجهی به راه و هدفش و انحراف از آنها خیانت نکنیم.
 
انتهای خبر/
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار