
جاده لنده به تشان در شهرستان لنده یکی از مهمترین گلوگاههای ورودی به کهگیلویهوبویراحمد محسوب میشود که مهمترین عامل تسریع در حملونقل استانهای خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری و اصفهان خواهد بود.
به گزارش پایگاه خبری «صبح زاگرس» توسعه زیرساخت راهها یکی از مهمترین سیاست توسعه محور دولتها است که این مهم در سال ۱۳۷۴ در استان کهگیلویه و بویراحمد و در سفر مقام معظم رهبری به استان تحت عنوان بزرگراه شهرضا در استان اصفهان به رامهرمز در استان خوزستان با تعریف جاده اصلی پاتاوه دهدشت کلنگزنی شد که این مهم در دولت سیزدهم تحقق یافت.
جاده ملی پاتاوه به دهدشت یکی از مهمترین مسیرهای ارتباطی در اتصال استان اصفهان و چهارمحال بختیاری به کهگیلویهوبویراحمد و خوزستان است که در کمتر از فاصله زمانی ۳ساعته این استانها را به همدیگر متصل میکند و باعث صرفهجویی وقت و سوخت برای مردم شده است.
نقطه اتصال محور پاتاوه به دهدشت به استان خوزستان از طریق محور تراب به دهدشت و راه اصلی لنده به تشان خواهد بود که این مهم در سالهای گذشته با اعتباری افزون بر 480 میلیارد ریال به طول ۴۵ کیلومتر با حضور معاون وزیر راه و استاندار و مسئولان وقت کلنگزنی شد که مراحل پیشرفت کار در ۵ کیلومتر اول با بیش از ۷۰درصد اجرایی و عملیات خاکبرداری و ترانشه زنی ۱۰۰درصد اجرایی شده است.
در ادامه کار فعالیت این پروژه در ۳ سال گذشته بنا به اظهارات مسئولان شهرستانی و نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده به دلیل نداشتن مجوز ماده ۲۳ عملاً تعطیل شد و در این سالها قدمی برای فعالیت دوباره آن از سوی مسئولان استانی و شهرستانی برداشته نشده است.
این پروژه با اخذ مجوز ماده ۲۳ و پادار شدن و درج در پیوست شماره یک قوانین بودجه کشور بهعنوان طرح ملی در سال ۱۳۹۸ نیز آمده است.
باتوجهبه سابقه ۵ساله تصویب مجوز کمیسیون ماده ۲۳ و مهمتر از آن درج عنوان محور لنده - تشان در قوانین بودجه سنواتی و عملکرد ۸۵۰ میلیاردتومانی ردیف طرح ۱۳۰۳۰۱۶۰۰۳ طی پنج سال گذشته متاسفانه عملاً قدمی برای احیای دوباره این پروژه حیاتی و ملی برای خروج از بنبست شهرستان لنده و اتصال به راههای اصلی برداشته نشده است.
نکته جالبتر اینجاست که حجتالاسلام انصاریپور رئیس دادگستری لنده در جمع شورای اداری شهرستان که با حضور وزیر کشور برگزار شد، تأکید کرد: بدون شک دستگاه قضایی نمیتواند نسبت به بیتالمال بیتفاوت باشد و در همین راستا از سازمان بازرسی کل کشور دعوت خواهیم کرد تا با ورود به موضوع مشخص شود هزینههای انجام شده بدون تشریفات قانونی و غیرکارشناسی بوده یا با رعایت تشریفات قانونی!
انصاریپور گفت: اگر بدون رعایت موازین قانونی و فنی و کارشناسی بوده چرا هزینههای کلان در این مسیر صرف شد و در غیر این صورت چرا عملیات اجرایی آن متوقف شده است.
در همین جلسه نیز محمودی اصل امامجمعه شهرستان لنده نیز با گلایه از رهایی جاده ملی لنده به تشان و چالش ماده ۲۳ این جاده ابراز نگرانی کرد گفت: آنچه مورد انتظار جامعه است باید به خواست و درخواست مهم مردم توجه ویژه شود بحث جاده لنده به تشان است که این مهم در محضر ریاست محترم جمهوری نیز بیان شده است.
محمدرضا کدخدا زاده معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص محور لنده به تشان گفت: پروژه لنده به تشان را بخشی از جاده پاتاوه به دهدشت و کریدور شمال به جنوب کشور دانست و توضیحاتی در خصوص اعتبارات این جاده بیان کرد.
کدخدا زاده عمده دلیل کندی کار در اجرای این پروژه را مشکل اعتباری عنوان کرد و افزود: باتوجهبه اینکه جاده تشان به لنده بخشی از جاده پاتاوه به دهدشت است، اولویت اعتباری با کار بر روی جاده پاتاوه دهدشت بوده و این پروژه اکنون و پس از افتتاح پروژه پاتاوه به دهدشت میتواند با همکاری و پیگیری مسئولین استانی، نماینده مردم در مجلس. بهخوبی پیش برود.
حال این گلوگاه مهم توسعهای که فاصله ۱۹۰ کیلومتری خوزستان تا تونل کوه پات را که اول ورودی به جاده دهدشت به پاتاوه است را به کمتر از ۴۵ کیلومتر کاهش میدهد چشمانتظار همت و تلاش مسئولان شهرستان لنده، استاندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، نماینده ولیفقیه در استان و مسئولان ملی است تا این مطالبه برحق مردم شهرستان لنده و استان کهگیلویه و بویراحمد تحقق یابد.
انتهای خبر
هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر میگذارید!
- آمریکا در برابر ایران اشتباه محاسباتی کرد
- رئیس جدید دانشگاه یاسوج معارفه شد
- شهری بدون داروخانه در کهگیلویهوبویراحمد
- توضیحات دادستان یاسوج در رابطه با یک قتل
- پخت نان بیکیفیت در تنور نظارت مسئولان
- گره کور بلوار معروف یاسوج باز شد
- فرمانده جدید سپاه فتح معارفه شد+ تصاویر
- خصوصی بودن پتروشیمی ستاره گچساران
- پل مکانیزه یاسوج؛ رویایی ناتمام برای شهروندان
- کافههای پارک آبشار تعطیل شدند
- ستارههای درخشان بهمئی؛ از تلاش تا تقدیر
- ادارهای بدون مدیر و سرپرست در بهمئی
- تغییرات مدیریتی در ایستگاه جهاد کشاورزی کهگیلویه
- توهین وقیحانه فرماندار شیراز به پرفسور ملک حسینی
- همایش تجلیل از مقام معلم در بهمئی
- بهرامی به استقبال تاجگردون در ورودی سیسخت میرود!
- آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی ستاره گچساران
- محصولات روی زمین مانده؛ مسئولان باشت کجایند؟
- افتتاح قرارگاه محرومیتزدایی شهید رئیسی در بهمئی
- مراسم معارفه فرمانده سابق سپاه فتح در بوشهر
- واگذاری طرحهای نیمهتمام دولتی به سرمایهگذاران خصوصی
- فیلمسازان در فیلمهای دفاع مقدس قهرمان پروری کنند
- دیدار مسئولان با خانوادههای شهدای خطهٔ بهمئی
- گلزار مطهر شهدای سیسخت گلباران شد
- جمهوری اسلامی، نماد وحدت دین و سیاست
- پایان رقابت فوتسال «جام ولایت» در گچساران+ تصاویر
- استقلال بدون محروم به فینال رسید
- راههای پیشگیری و کنترل آتشسوزی جنگلها در کهگیلویهوبویراحمد
- بازار روز یاسوج؛ هر غرفهاش قصهها دارد
- روایت تلاش گروه جهادی دستان مهربان
- تحول در چهره شهر توریستی دنا
- عطرافشانی گلزار شهدای گمنام در بهمئی
- پایان اختلافات ملکی لنده؛ کاداستر به روستاها میرسد
- حضور سردار فضلی در خانه جانباز باشتی
- نرخهای نجومی در آبشار یاسوج
- خون است که خرمشهر رو آزاد کرد
- شکوه حضور نیروهای مسلح کهگیلویهوبویراحمد
- تجلیل از فاتحان عملیات آزادسازی خرمشهر در باشت
- فتح خرمشهر محصول همدلی و کار جمعی بود
- کامیونداران، شیرمردان جادههای استان
- ساخت نخستین رادار فرودگاهی تمام ایرانی
- خواسته اصلی مردم در همایش کوهگل چه بود؟
- سیاستزدگی؛ بلای جان توسعه پایدار کوهستانهای زاگرس
- آیین غبارروبی گلزار مطهر شهدای گمنام
- گرامیداشت حماسه سوم خرداد در لنده
- همایش گرامیداشت «فتح خرمشهر» در گچساران+ تصاویر
- فتح خرمشهر، تثبیتکننده انقلاب اسلامی بود
- همایشی با رنگ و بوی شهدایخدمت در کهگیلویهوبویراحمد
- شهر دلاوران، میزان عاشقان شهید جمهور
- بخشی از دستاوردهای شهید رئیسی در کهگیلویهوبویراحمد
- مشاهده بیشتر