رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/07/01 Sunday - 2024 22 September الأحد ، 19 ربيع الأول ، 1446
ساعت

مجموعه روستاهای ده‌سوخته، شهید عزت خواه، وحدت و هود در بخش لوداب شهرستان بویراحمد فاقد جاده ارتباطی مناسب هستند.

به گزارش صبح زاگرس؛ خدمات زیربنایی مانند راه‌های ارتباطی از مهمترین عوامل توسعه‌ای جوامع مختلف محسوب شده و این مساله در جامعه بشری امروز نیز همواره مورد توجه دولتمردان بوده و هست تا جایی که از جاده همیشه به عنوان رکن مهم توسعه یاد می‌شود.


از طرفی روستاها در کشور ما از مناطق محروم به شمار رفته و گاهی کمبود امکانات لازم با توجه به رشد روزافزون تکنولوژی و زندگی مدرن شهری طی ۲ یا سه دهه گذشته باعث مهاجرت بی‌رویه و گسترده روستاییان به شهرها و مناطق حاشیه‌ای آن شده که همین مساله نیز معضلات جامعه شهری ما را امروز دوچندان کرده است.

جاده‌‌های خمپاره خورده در روستاهای لوداب

براساس آمار منتشر شده ۴۴ درصد جمعیت کهگیلویه و بویراحمد روستایی و ۵۶ درصد شهری است و ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت ۷۳۰هزار نفری استان در روستاها زندگی می کنند و با توجه به جمعیت زیاد تمرکز بر حل مشکلات آنها و توسعه روستاها و در این رابطه راه‌های روستایی باید مورد توجه باشد.



در حوزه راه‌های روستایی در استان در طی سالیان مختلف تا امروز خدمات مختلفی مشاهده شده است تا روستاییان طعم شیرین توسعه زیرساخت‌ها را در محل سکونت خود بچشند و مشکلات جاده‌های خاکی و بدون آسفالت را در زمستان و تابستان احساس نکنند.

جاده‌‌های خمپاره خورده در روستاهای لوداب



در کنار تلاش‌های صورت گرفته همچنان روستاهایی هستند که در نبود جاده‌های آسفالت در زمستان راه‌های آنها مسدود و عدم تردد تا حتی یک هفته با مشکل موجه می‌شود نمونه این روستاها در مناطق لوداب وجود دارد در این رابطه روستاهای ده سوخته، شهید عزت خواه وحدت و هود در بخش لوداب شهرستان بویراحمد فاقد جاده ارتباطی مناسب هستند.



نبود جاده مناسب علاوه بر تردد سخت رهگذران سبب ایجاد هزینه‌های مادی و همچنین گرفتاری خودروها و مسدود شدن این راه‌ها در فصل زمستان با اولین بارش‌های برف زمستانه خواهد شد.


انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار