رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
حرکت لاک‌پشتی در ساخت نهضت مسکن؛

روند ساخت نهضت ملی مسکن در شهر یاسوج با وقفه‌هایی مواجه شد تا متولیان مربوطه یکی از علت‌های مشکل را بانک‌ها بدانند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد است و تعداد زیادی متقاضی در حوزه نهضت ملی مسکن دارد  و افراد از طریق این طرح صاحب‌خانه می‌شوند. 

با طی روند ثبت‌نام، متقاضیان خواهان تسریع در عملیات اجرایی طرح جهت اتمام ساخت نهضت ملی مسکن هستند. 

این روزها اما‌ در اظهارات صورت‌گرفته توسط متقاضیان، روند ساخت  در یاسوج با کُندی دنبال شده یا در مواقعی متوقف شده است و همین موضوع با گلایه‌های آنها مواجه شده است. 

شهروندان یاسوجی ضمن اینکه خواهان تسریع در روند اجرایی کار بوده، از متولیان خواهان تکمیل عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن و رفع موانع ایجاد شده هستند. 

 محمد راستا، مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» گفت: نهضت ملی مسکن در یاسوج در حال کار است و بانک‌ها در حوزه پرداخت تسهیلات در سراسر کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد وقفه‌هایی در پرداخت اقساط به پیمانکاران داشتند و همین موضوع سبب کٌندی در اجرای طرح شد.

وی با بیان اینکه بدهی پیمانکاران  زیاد شده و پرداخت اقساط توسط بانک‌ها با کُندی انجام شده است ادامه داد: با پیگیری‌هایی که از بانک مسکن و دیگر‌ بانک‌ها داشتیم مقرر شد روند پرداخت اقساط را دنبال کنند تا کار ساخت نهضت ملی مسکن ادامه پیدا کند.

راستا اظهار داشت: در شهر یاسوج چهار سایت ارم، جهاد، محمودآباد و سایت تختی را داریم و در حال کار است و پیشرفت ۲۰ الی ۶۰ درصدی دارند. 

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در سایت ارم همه طبقات ساخته شده، دیوارچینی و تأسیسات انجام شده است گفت: در سایت محمودآباد طبقه دوم ساخت شده و روند ادامه دارد و مشکلات پروانه سایت تختی حل‌ شد و کَف آماده بتن‌ریزی است. 

وی گفت: وقتی پرداخت اقساط توسط بانک با وقفه مواجه شد به علت بدهی، فشار بر پیمانکاران بیشتر شد؛ اما پیگیری برای ادامه پرداخت اقساط از بانک‌ها دنبال شده تا روند تکمیل دنبال شود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار