رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/02/30 Sunday - 2024 19 May الأحد ، 11 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-16 14:08 شماره خبر : 3965 https://sobhezagros.ir/short/4ZREY 0
رئیس اداره آموزش وپرورش لنده خبرداد:

رئیس اداره آموزش‌وپرورش شهرستان لنده از توجه و تحولات اساسی دولت سیزدهم در تکمیل پروژه‌های آموزشی، فرهنگی و رفاهی در این شهرستان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«صبح زاگرس» عبدالرحیم آهنین جان در گفتگو با اصحاب رسانه شهرستان لنده ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به‌خصوص شهدای فرهنگی شهرستان و تبریک به مناسبت روز معلم گفت: خدمت در نهاد مقدس آموزش‌وپرورش یک فرصت برای تعالی آموزش‌وپرورش نسل جوان است.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش شهرستان لنده گفت: نگاه ما فارغ از تمام گرایش‌های بحث معرفی خدمات ارزشمند صورت‌گرفته در آموزش‌وپرورش است.

کسب مقام دوم استان در شاخصه‌های مدیریتی

وی افزود: بر اساس شاخص‌های آموزشی، پرورشی، فرهنگی اداره آموزش‌وپرورش شهرستان از بین ۱۳ منطقه مقام دوم استان را در همه شاخص‌ها کسب کرده است. 

آهنین جان گفت: این افتخار با همدلی و هم‌زبانی همه معلمین و اولیای دانش‌آموزان و تلاش شبانه‌روزی فرهنگیان صورت‌گرفته است.

وی افزود: تیم جوان و باتجربه معاونین مدیریت آموزش‌وپرورش و کارشناسان و همه مدیران مدارس با همکاری و همراهی با سایر ادارات باعث کسب چنین رتبه‌ای شده است.

تکمیل و بهره‌برداری از ۸ مدرسه در دولت سیزدهم

رئیس اداره آموزش‌وپرورش لنده گفت: در دوساله دولت رئیسی بیش از ۸ مدرسه باهمت و پیگیری فرماندار، مدیرکل و معاونین اداره کل آموزش‌وپرورش استان باعث شد تا این اقدام بی‌سابقه باشد.

وی افزود: همکاری و همراهی دادگستری و نیروی انتظامی در همه حوزه‌ها باعث شده است که امنیت در حوزه‌های مختلف کنکور و سایر مباحث قابل‌توجه است.

نگاه ویژه دولت سیزدهم به حوزه آموزش‌وپرورش

آهنین جان تأکید کرد: توجه و نگاه ویژه دولت سیزدهم به حوزه آموزش‌وپرورش باعث شده است تا شاهد خدمات ارزشمندی در این دوساله اخیر در شهرستان لنده باشیم.

وی افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون پروژه‌های آموزشی با رشد قابل‌توجهی از ۱۰درصد و ۱۵درصد به ۱۰۰درصد رسیده است به‌طوری‌که مدرسه ۹ کلاسه امام خمینی (ره) شهرلنده با اعتباری افزون بر ۹۰ میلیارد ریال و فضای آموزشی ۶ کلاسه خوابگاه شبانه‌روزی با اعتباری افزون بر ۸۰ میلیارد ریال تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

هوشمندسازی ۵ مدرسه در لنده

آهنین جان تأکید کرد: تجهیز بیش از ۵ مدرسه به سیستم هوشمندسازی با همکاری بنیاد علوی و نوسازی مدارس یکی از اقدامات خیلی خوبی بود که در راستای آموزش دانش‌آموزان شکل‌گرفته است.

وی در ادامه گفت: تأمین اعتبار ۱۴ میلیاردریالی برای تکمیل و بهره‌برداری از سالن ورزشی شهید عابدی روستای سرآسیاب در قالب طرح سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی یکی دیگر از طرح‌های است که در دولت سیزدهم اجرایی شده است.

توزیع ۷۶۰ بسته کیف و لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان نیازمند

رئیس اداره آموزش‌وپرورش شهرستان لنده گفت: توزیع بیش از ۷۶۰ بسته کیف و لوازم‌التحریر در مدارس بین دانش‌آموزان نیازمند با همراهی و همکاری خیرین، شبکه بهداشت و درمان و پتروشیمی دهدشت از جمله اقداماتی بود که صورت‌گرفته است.

استخدام ۴۴ معلم جدید به آموزش‌وپرورش لنده

وی افزود: برای اولین‌بار در تاریخ شهرستان لنده بیش از ۴۴ معلم جدید در آزمون‌های استخدامی آموزش‌وپرورش وارد عرصه تعلیم‌وتربیت در شهرستان لنده شدند که در سه‌پایه تحصلی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم به‌کارگیری شدند.

آهنین جان گفت: برای اولین‌بار توانستیم با جذب اعتباری بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ مترمربع ایزوگام برای مدارس را خریداری و اجرا کنیم و ۴ مدرسه را به طور کامل رنگ‌آمیزی کردیم.

پرداخت ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به فرهنگیان 

رئیس اداره آموزش‌وپرورش شهرستان لنده گفت: در حوزه خدمات رفاهی فرهنگیان برای اولین بار توانستیم بیش از ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه و مرابحه برای رفاه بیشتر فرهنگیان فراهم کنیم.

موفقیت های حوزه پرورشی

وی در ادامه گفت: در حوزه معاونت پرورشی در یک سال گذشته شاهد کسب موفقیت‌های بزرگی بودیم که مقام اول مسابقات عترت و قران استان، ۱۲۰ رتبه برتر کشوری و استانی در مختلف فرهنگی، ۲۵ رتبه برتر کشوری در جشنواره درس‌های از قرآن، ۹ مقام برتر استانی در مسابقه نامه به کودکان غزه، ۳ رتبه اول کشوری در پرسش مهر ریاست‌جمهوری، کسب رتبه سوم جشنواره سرود استانی، کسب مقام اول مسابقات فوتسال متوسطه اول و دوم در مسابقات استانی، کسب ۳ مقام اول در جشنواره سفیران سلامت از مهم‌ترین فعالیت‌های معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی اداره آموزش‌وپرورش بوده است.

موفقیت های حوزه آموزشی

رئیس اداره آموزش‌وپرورش شهرستان لنده گفت: در حوزه آموزش نیز موفقیت‌های بزرگی کسب کردیم که کسب مقام دوم توزیع متوان رشته‌ای، ۱۷ مقام اول استانی در لیگ برتر علمی دانش‌آموزان، ۷ مقام استانی در جشنواره خوارزمی، رتبه اول جشنواره الگو تدریس در استان، کسب رتبه اول جشنواره الف تا ویژه مدارس فنی و حرفه‌ای و کسب ۳ مقام اول استانی در حوزه زیست‌شناسی گوشه از اقدامات معاونت آموزشی بوده است.

هفته گرامیداشت مقام معلم

وی در ادامه به برنامه‌های بزرگداشت هفته مقام معلم اشاره کرد و گفت: در هفته بزرگداشت مقام معلم بیش از ۲۲ برنامه اجرا و در حال اجرا داریم که مهم‌ترین این برنامه‌ها غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدای فرهنگی، دیدار با بازنشستگان فرهنگی، همایش پیاده‌روی، تجلیل از معلمین نمونه شهرستانی استانی و برگزاری جشن بزرگ روز معلم با حضور مسئولان و فرهنگیان شهرستان لنده که پایان‌بخش هفته گرامیداشت مقام معلم خواهد بود.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش شهرستان لنده گفت: این موفقیت‌ها ماحصل تلاش شبانه‌روزی معاونین، عوامل اجرایی در اداره آموزش‌وپرورش، مدیران مدارس و معاونین و همه فرهنگیان است که با همراهی و همکاری خوب اصحاب رسانه و بیان عملکرد اداره آموزش‌وپرورش شهرستان صورت‌گرفته است که از همه این عزیزان صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنیم.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار