رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/07/16 Monday - 2024 07 October الاثنين ، 4 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-16 19:10 شماره خبر : 7807 https://sobhezagros.ir/short/4xl01 0
نشست جانشین سپاه فتح با مدیران بانکی استان؛

نشست هماهنگی مدیران عامل بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد و سپاه فتح به منظور هماهنگی و پیشبرد اهداف اعطای تسهیلات اشتغالزایی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» به منظور هماهنگی و پیشبرد اهداف اعطای تسهیلات اشتغالزایی جزء سه و چهار تبصره دو سال 1403 ، مدیران بانک های عامل استان درنشست با جانشین فرمانده سپاه فتح، مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح و مدیرکل سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بررسی موانع و مشکلات اشتغال و تصمیم‌گیری در مورد نحوه ارائه تسهیلات اشتغالزایی مشاغل خرد و خانگی بر تعامل و هم افزایی برای ایجاد اشتغال فعال و پویا تأکید شد. 

در این نشست که با حضور مدیران بانک‌های عامل سپه، رفاه، ملت، صادرات، قرض الحسنه مهر ایران، رسالت، تجارت و بانک شهر برگزار شد، سردار مصطفی مثنوی جانشین فرمانده سپاه فتح استان ضمن تقدیر از تعامل بانک‌های عامل در سال‌های گذشته در زمینه اعطای تسهیلات اشتغالزایی، با بیان نکاتی خواستار هدفمندکردن تسهیلات اشتغالزایی در کهگیلویه و بویراحمد و توجه به اقلیم و شرایط کسب و کار در استان شد. 

تعامل برای ایجاد اشتغال فعال در کهگیلویه‌وبویراحمد

وی تسهیلگری در اعطای تسهیلات اشتغالزایی را از نکات مهم دانست و افزود: می توان با تعامل و انعطاف در پرداخت تسهیلات، استان را از محرومیت کهنه نجات داد. 

سردار مثنوی تسهیلگری بر آموزش و پرهیز از اعطای وام به افراد فاقد مهارت جهت جلوگیری از انحراف تسهیلات تأکید کرد و گفت: تسهیلگری با توجه به نیاز استان می تواند راهگشا باشد و این مهم نیازمند شناسایی عرصه‌ها و نیازمندی‌های استان است. 

جانشین فرمانده سپاه فتح استان ارتباط با مراکز علمی و مردمی از جمله جهاد دانشگاهی، گروه‌های جهادی و شرکت‌های دانش بنیان را جهت هدایت کارآموزان در حوزه‌های مختلف کارآفرینی مؤثر خواند و افزود: در کارآفرینی اولویت فرهنگ کار است لذا باید نگاه را از تسهیلات معیشتی به تولیدی تغییر داد تا به معضل گداپروری دچار نشویم. 

تعامل برای ایجاد اشتغال فعال در کهگیلویه‌وبویراحمد

سردار مثنوی به نگاه متوازن استان در عرصه تولید و خدمات اشاره کرد و گفت: باید عمده تسهیلات به سمت تولید معطوف شود. 

وی خلق منابع و ماندگاری سرمایه شرکت‌های فعال در استان را از دیگر راه‌های رونق اشتغال عنوان کرد و افزود: تسهیلات اگر به خلق منابع منجر نشود موجب ناترازی مالی در جامعه و بانک‌ها می‌شود.

 جانشین فرمانده سپاه فتح استان توجه به صنایع تبدیلی، تکمیلی و بسته‌بندی تولیدات را ضروری دانست و ادامه داد: با راه‌اندازی بازارچه‌های اقتصاد مقاومتی می‌توان تولیدکنندگان را به ارائه محصولات باکیفیت ترغیب کرد. 

سردار مثنوی خواستار پیگیری، صحت سنجی و نظارت بسیج سازندگی استان، بسیج سازندگی نواحی و بانک‌های عامل در نحوه پرداخت و مصرف تسهیلات جهت جلوگیری از انحراف وام‌های اشتغالزایی شد. 

تعامل برای ایجاد اشتغال فعال در کهگیلویه‌وبویراحمد

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح نیز در این نشست با تقدیر از تعامل بانک‌های عامل در ارائه تسهیلات اشتغالزایی، اظهار داشت: بسیج سازندگی سپاه فتح در راستای رونق تسهیلات خرد و خانگی در بحث خدمت‌رسانی و اشتغال حضور فعالی داشته که در سال گدشته از 214 میلیارد تومان اعتبار، مبلغ 116 میلیارد تومان در قالب 983 طرح به متقاضیان تسهیلات پرداخت شده است. 

حسن رضایی به رتبه برتر استان در صندوق‌های قرض‌الحسنه اشاره کرد و افزود: بسیج سازندگی سپاه فتح علاوه بر این در سال گذشته 71 نیروگاه پنل خورشیدی را نصب و راه‌اندازی کرد و با توجه به نیاز 20 هزار مگاواتی برق کشور در سال جاری نیز 450 نیروگاه از جمله نیروگاه 50 مگاواتی پنل خورشیدی در دهکده اقتصاد مقاومتی امام حسن مجتبی (ع) را در برنامه اجرایی خود دارد. 

وی با اشاره به جذب 50 درصدی تسهیلات در سال گذشته ابراز امیدواری کرد که با تعامل بانک‌ها در سال جدید بتوان درصد بیشتری از تسهیلات را جذب کرد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار