رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/07/01 Sunday - 2024 22 September الأحد ، 19 ربيع الأول ، 1446
ساعت
بررسی ادعای معاون آموزش و پرورش کهگیلویه‌وبویراحمد؛

ادعای معاون آموزش و پرورش کهگیلویه‌وبویراحمد در خصوص تصحیح امتحانات نهایی دانش آموزان با استفاده از هوش مصنوعی در فضای مجازی در حال انتشار است و واکنش های مختلفی را به دنبال داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» از روز گذشته فیلمی از صحبت های معاون آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تصحیح امتحانات نهایی دانش آموزان با استفاده از هوش مصنوعی در فضای مجازی به شدت در حال انتشار است و واکنش های مختلفی را به دنبال داشته است.

 

محمد جمالی آرند» در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در صحبتب که کمی مبهم و سوال برانگیز بود، اعلام کرد:« آنطور که خبر دادند قرار است امتحانات خرداد امسال از طریق هوش مصنوعی تصحیح شود.» البته این مسئول اطلاعات بیشتری از نحوه چگونگی این کار اعلام نکرده است.

 

در بررسی این موضوع و ادعای مطرح شده مشخص شد حدود دو سال پیش طرحی در آموزش و پرورش در راستای هوشمند سازی این سازمان مورد بررسی قرار گرفت؛ این طرح که در جلسه 157 شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور اعلام شده بود طرح مناسبی از سوی ریاست سازمان سنجش و پذیرش کشور و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارایه داده شده تا هوشمند سازی امتحانات صورت بگیرد.

 

تصحیح امتحانات دانش‌آموزان با هوش مصنوعی امکان‌پذیر است؟

بر اساس خبرهای منتشر شده در رسانه ها، قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در تاریخ 29 دی ماه سال 1400 اعلام کرد «امتحانات هوشمند می‌شود و با استفاده از فناوری اطلاعات، هوشمندسازی، ارائه و تصحیح سوالات تشریحی در محیط امن و بدون خطا انجام خواهد شد.»

 

البته هنوز مشخص نشده است ادعای مطرح شده توسط معاون آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در راستای همین مساله هست یا خیر اما در صورت تحقق آن تحول بزرگی در زمینه برگزاری امتحانات دانش آموزان خواهد بود.

 

انتهای خبر/

 

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار