رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/02/17 Monday - 2024 06 May الاثنين ، 27 شوّال ، 1445
ساعت
1403-02-04 13:09 شماره خبر : 3711 https://sobhezagros.ir/short/VpRvP 0
در جلسه شورای آب لنده مطرح شد:

جلسه شورای صیانت و حفاظت از منابع آب شهرستان لنده با موضوع ساماندهی قنات لنده و مسدود سازی چاه های غیرمجاز در این شهرستان برگزارشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان لنده با حضور دادستان، معاون فرماندار، بخشدار مرکزی، رئیس اداره امور آب شهرستان‌های کهگیلویه و لنده و اعضای حقیقی و حقوقی این شورا در سالن جلسات فرمانداری لنده برگزار شد.

رئیس اداره امور آب شهرستان‌های کهگیلویه و لنده گفت: این جلسه باهدف صیانت از منابع آبی و سازگاری با کم‌آبی با حضور اعضای شورای حفاظت از منابع آب در فرمانداری شهرستان لنده برگزار شد.

سید هادی خاضع با توجه‌ به وضعیت افت آب‌های زیرزمینی شهرستان هشدار داد و تصریح کرد: با توجه‌ به خشک‌سالی‌های چند سال گذشته شاهد افت شدید سفره منابع آب زیرزمینی، لزوم بر برنامه‌ریزی، صیانت، مراقبت و مدیریت منابع آب شرب و کشاورزی بیش از گذشته احساس می‌شود.

تسریع در ساماندهی آب قنات لنده

رئیس امور آب شهرستان کهگیلویه تأکید کرد: باتوجه‌به اینکه قسمتی از رودخانه مارون در محدوده شهرستان لنده است، جهت تأمین آب اراضی، در صورت داشتن شرایط و ظرفیت های آبیاری صدور مجوز با طی مراحل قانونی محدودیت ندارد.

وی در ادامه با یادآوری بر ضرورت و لزوم صیانت از منابع آبی تأکید کرد: همه مسئولان باید توجه ویژه‌ای به مدیریت و استفاده درست از آب‌های زیرزمینی و سطحی منطقه داشته باشند.

خاضعی با تأکید بر آگاهی‌بخشی به مردم در جهت صرفه‌جویی در مصرف آب، تصریح کرد: باید فرهنگ صحیح مصرف منابع آب به مردم آموزش داده شود تا آنها حداکثر بهره‌برداری را داشته باشند.

رئیس اداره امور آب شهرستان کهگیلویه بیان کرد: بر اساس اصل ۴۵ قانون اساسی و ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب، بستر رودخانه‌ها در اختیار دولت جمهوری اسلامی ایران است و تولیت آن به وزارت نیرو و در استان شرکت آب منطقه‌ای گذاشته شده است.

وی تأکید کرد: طبق این قانون، هرگونه تجاوز به اراضی بستر و حریم رودخانه ممنوع بوده و از مردم تقاضا داریم نسبت به تصرف بستر، خاکریزی و تغییر کاربری اراضی واقع در بستر و حریم رودخانه‌ها جداً خودداری کنند.

خاضعی در پایان خاطرنشان کرد: جلوگیری از حفر چاه غیرمجاز و پر و مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز و رفع تصرفات اراضی بستر رودخانه‌ها در اولویت کاری این اداره قرار دارد.

تسریع در ساماندهی آب قنات لنده

در ادامه نیز رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده با گلایه‌مندی از وضعیت اسف‌بار بهداشتی قنات لنده گفت: تداخل آب غیربهداشتی جداول و آب قنات در پایین‌دست شهرلنده و آبیاری به مزارع کشاورزی از عمده مخاطرات بهداشتی برای کشاورزان است.

یاوریان گفت: باید شهرداری نسبت به ساماندهی مسیر جریان آب جداول شهری در پایین‌دست شهر به‌خصوص وسط باغات اقدامی سریع انجام دهد که این مهم متاسفانه تا کنون اجرایی نشده است.

تسریع در ساماندهی آب قنات لنده

در ادامه نیز اعضای این کمیته با حضور در ورودی شهرلنده از محل قنات لنده و جداول پایین‌دست شهرلنده بازدید کردند.

انتهای خبر

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار