رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت
با پیگیری‌ صبح زاگرس؛

با پیگیری‌های رسانه‌ای صبح زاگرس بخشی دیگر از مسیر حادثه‌ساز تنگ کٌناره در 5 کیلومتری شهر یاسوج به وسیله درنظرگرفتن روشنایی برطرف شد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس؛ یکی از عوامل مهم تصادفات جاده‌ای وجود نقاط حادثه خیز است و سالانه سهمی زیادی از سوانح منجر به فوت در اثر این موضوع و در نقاط مختلف رخ داده است.


در همین رابطه یکی از نقاط حادثه خیز محور‌های مواصلاتی استان تنگ کناره در مسیر یاسوج به سمت بابامیدان و د ر فاصله ۵ کیلومتری این شهر است، این مسیر در تیرماه سال جاری و قریب به ۵ ماه گذشته در اثر ترمز بریدن یک وسیله نقلیه و حادثه خیز بودن و از طرفی نداشتن ایمنی لازم سبب شد تا بیش از ۶ نفر کشته و چندین زخمی برجای بگذارد.
 

بر همین اساس ساخت دو استخر شن در این مسیر در دستور کار قرار گرفته است که عملیات ساخت یک استخر شن در مراحل ابتدایی و دیگری در مراحل پایانی قرار دارد.


این خبر سبب شد تا راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد در تازه‌ترین اقدامات خود برای ایمن‌سازی تنگ کٌناره اقدام به روشنایی این مسیر کند تا دکنار ساخت استخر شن موضوع رفع تاریکی برای عبور از نقاط حادثه خیز در دستور کار باشد (سابقه خبر).


در همین رابطه حسینپور معاون راهداری در بازدید شبانه از این سراشیبی معروف به تنگ کناره گفت: هرآنچه جهت بالابردن سطح ارتقاء ایمنی برای کاربران جاده‌ای جهت تردد در روز بود انجام شد و هرآنچه که برای مناسب‌سازی و جلوگیری از تصادفات در شب بود هم انجام شده است؛ منتهی شرایط و توپوگرافی این مقطع در نوع خود یک غیر بالانسی ایجاد نموده است و ایمن‌سازی ۱۰۰ درصدی مستلزم تغییر واریانت و مشخصات هندسی این معبر است.


حسین پورافزود: روشنایی این مقطع در سال‌های گذشته یک طرفه بود و با انتقال پایه‌های برق بر روی جداکننده‌های بتنی (نیوجرسی) روشنایی دو طرف باند را با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان پوشش دادیم.
 
انتهای خبر/
 
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار