رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
گزارش ویژه؛

ایمنی راه‌ها از خود راه‌ها مهم‌تر است ولی متاسفانه این مهم در بحث روشنایی تونل‌های محور پاتاوه به دهدشت که فاقد روشنایی هستند کمترتوجه شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»، راه همواره به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه در جامعه است که این مهم باتوجه‌به کارکرده‌های که در حوزه حمل‌ونقل دارد دارای اهمیت ویژه‌تری است چرا که علاوه بر انتقال سریع حمل‌ونقل باعث کاهش زمان برای رسیدن به مقصد نیز خواهد شد.

 

تاریکی تونل‌های محور پاتاوه - دهدشت

دراین‌بین استان کهگیلویه و بویراحمد باتوجه‌به توپوگرافی خاص و عمدتاً کوهستانی خود همواره کار را برای عوامل راه‌سازی کمی دشوارتر می‌کند؛ ولی در کنار این مشکلات باید به ایمنی جاده‌ها نیز توجه بسیاری شود.

 

 شاید یکی از مهم‌ترین آرزوهای مردم استان بحث تکمیل و راه‌اندازی جاده پاتاوه به دهدشت بود که این مهم پس از سال‌ها چشم‌انتظاری عملیاتی شده است.

 

تاریکی تونل‌های محور پاتاوه - دهدشت

جاده کوهستانی پاتاوه به دهدشت یکی از جاده‌های ارتباطی زیبا در استان به‌واسطه طبیعت زیبا و دسترسی سریع به مرکز استان است.

 

تاریکی تونل‌های محور پاتاوه - دهدشت

 این جاده به طول ۱۳۶ کیلومتر است دارای ۱۷ دستگاه تونل و گالری به تفکیک (۱۲ تونل، ۵ گالری) به طول ۹ هزار و ۸۶۰ متر و ۲۰ دستگاه پل خاص و بزرگ دارد.

 

تاریکی تونل‌های محور پاتاوه - دهدشت

متاسفانه چند تونل از این محور مهم ارتباطی هنوز فاقد روشنایی هستند که همین مسئله تا کنون منجر به تصادفات شدید و کشته‌شدن انسان‌های بی‌گناه زیادی در این تونل‌های شده است.

 

نبود روشنایی و تهویه نامناسب موجب تاریکی و انباشتگی دودهای سیاه و گازهای سمی ناشی از سوخت خودروها در تونل‌های مسیر جاده یاسوج به بابا میدان به‌ویژه تونل‌های شماره چهار و پنج شده و تونل‌ها را به محیطی نفس‌گیر برای مسافران و رانندگان تبدیل کرده است.

 

وقوع چندین فقره تصادف به‌واسطه عدم روشنایی در این تونل‌ها باعث بروز حوادث ناخوشایندی برای شهروندان شده است.

 

تاریکی تونل‌های محور پاتاوه - دهدشت

متاسفانه وضعیت این تونل‌ها به‌گونه‌ای است که در روز یا شب که رانندگی کنی بیشتر تونل‌ها روشنایی کافی ندارد و هر لحظه امکان تصادف وجود دارد.

 

نکته جالب‌تر اینجاست که این جاده پس از چندین سال چشم‌انتظار با حضور رئیس‌جمهور افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است که امیدواریم هرچه سریع‌تر بحث روشنایی این تونل‌ها نیز حل شود تا از بروز هرگونه حادثه‌ای جلوگیری شود.

 

انتهای خبر/

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار