رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/07/01 Sunday - 2024 22 September الأحد ، 19 ربيع الأول ، 1446
ساعت

تاکید وزیر کشور در حالی است که سگ های ولگرد در شهر یاسوج پرسه می زنند و خبری از اقدام اساسی برای مهار و کنترل آن ها توسط شهرداری یاسوج وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» با تمام خطراتی که سگ های ولگرد برای مردم ایجاد می‌کنند اما از آن طرف شاهد حمایت برخی از این حیوانات هستیم به نوعی که حتی در مقابل جمع آوری آنها مقاومت می‌کنند.

 

وجود سگ‌های ولگرد در شهرها و مناطق مسکونی به دلایل مختلف از جمله تهدید سلامت و جان انسان‌ها به یک چالش اساسی تبدیل شده است؛ موضوعی که در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نیز به وفور مشاهده می‌شود.

 

وجود سگ های ولگرد در شهر یاسوج بارها توسط رسانه ها و مردم گزارش شده است اما به نظر می رسد همچنان اقدام موثری در این راستا انجام نشده است.

 

این در حالی است که احمد وحیدی وزیر کشور در گفتگو با خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که چرا مکانی برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد درنظر گرفته نمی‌شود تا طرفداران این حیوانات خودشان از آنها مراقبت کنند و نگران وضعیت سگ‌های ولگرد پس از جمع آوری هم نباشند، می‌گوید که «مدتی پیش این موضوع مطرح و دستور العمل‌هایش ابلاغ شد؛ با این حال در خیلی از جاها نسبت به جمع آوری سگ های ولگرد اقدام شده است.»

 

وزیر کشور در مورد اقدامات انجام شده پس از جمع‌آوری سگ‌های ولگرد می‌گوید که «دستگاه‌های مربوطه طبق دستورالعمل نسبت به عقیم‌سازی برخی سگ‌های ولگرد اقدام کردند که این اقدامات هزینه‌های زیادی درپی دارد. سگ های ولگرد باید حتما از وضعیتی که باعث آسیب وارد آمدن به شهروندان شوند بیرون بیایند. همچنین باید شهرداری‌ها نسبت به جمع آوری این سگ‌ها اقدام کنند.»

 

تاکید وزیر کشور در حالی است که سگ های ولگرد در شهر یاسوج پرسه می زنند و خبری از اقدام اساسی برای مهار و کنترل آن ها توسط شهرداری یاسوج وجود ندارد. 

 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار