رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/07/23 Monday - 2024 14 October الاثنين ، 11 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
صبح زاگرس گزارش می‌دهد؛

یکی از عمده مشکلات روستای دره ماری شبلیز از توابع بخش پاتاوه شهرستان دنا بحث مشکل تأمین آب شرب است که نبود و یا کمبود آن مردم این روستا را به ستوه آورده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» آب آشامیدنی از حداقل امکانات ضروری برای ماندگاری در روستاها است، باتوجه‌به اینکه بعضی از روستاها با کم‌آبی رو‌به‌رو هستند زندگی روستای را با چالش روبه‌رو است و مسئولان هم نسبت به این موضوع توجه چندانی ندارند.

گلایه اصلی مردم روستا دره ماری از توابع بخش پاتاوه شهرستان دنا از کمبود آب است که این نیاز ضروری زندگی مردم این روستا را بسیار سخت کرده است، به‌طوری‌که ساکنین این روستا به دلیل نبود آب شاید دو ماه یک‌بار هم نتوانند استحمام کنند.

اهالی این روستا اظهار دارند که در روستا وضعیتی حاکم است که حتی برای طهارت و وضو هم آب پیدا نمی‌شود که متأسفانه برای به‌دست‌آوردن آب با سختی‌های بسیار زیادی روبه‌رو هستیم و اگر به روستاهای اطراف برای به‌دست‌آوردن آب رجوع کنیم در ۹۰ درصد مواقع با ممانعت ساکنین آن روستا مواجه خواهیم شد.

با این وضعیت مسئولان چگونه انتظار دارند که روستانشینان به شهر مهاجرت نکنند و در روستا بمانند و کشاورزی کنند.

انتظار می‌رود که متولیان مربوطه در راستای حفظ زندگی روستایی و فعال‌بودن چرخه تولید کشاورزی مشکلات ناشی از معضل بزرگ بحران کم‌آبی این روستا را به دست فراموشی نسپارند و چاره‌ای برای حل این بحران در روستای دره ماری بیندیشند.

انتهای خبر/

 

دانلود
اخبار مرتبط
نظرات