رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/07/27 Friday - 2024 18 October الجمعة ، 15 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-05-04 09:38 شماره خبر : 6029 https://sobhezagros.ir/short/VmvMk 0
قابل توجه مسئولان فضای‌سبز شهرداری؛

در فضاهای سبز شهر یاسوج عملیات چمن‌زنی و هرس انجام نشده است رویش علف‌های هرز و افزایش رشد چمن‌ها زیبای منظر و تصویری مناسب در چشم شهروندان و رهگذران ایجاد نکند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» ایجاد چمن در میادین، بلوارها و پارک‌ها با هدف‌های مختلفی صورت می‌گیرد که می‌توان به لطافت، زیبایی و نقش‌های زیست‌محیطی مهمی در تمیزشدن هوا، اثر بر میزان اکسیژن محیط اطراف و کاهش گردوغبار محیط به نحو چشمگیر اشاره کرد.

نگهداری و حراست از رشد و نمو چمن که با هزینه‌های زیادی ایجاد شده است باید توسط واحد فضای سبز شهرداری در دستور کار باشد تا بعد از کاشت علاوه بر رشد آن در اثر عدم رسیدگی دچار خشکی نشده و از بین نرود. 

از طرفی یکی از کارهای مهم و ساده در سطح شهرها جهت زیبا نگه‌داشتن فضای سبز، حفظ شادابی درختان، عملیات چمن‌زنی و حاشیه‌زنی بلوارها و میادین است زیرا اصلاح و عملیات چمن‌زنی سبب ایجاد بستر یکنواخت در سطح فضای سبز و زیبایی منظر خواهد شد. 

بر همین اساس است نیاز است چمن‌زنی، آبیاری و مبارزه با علف‌های هرزی که در میان این پوشش گیاهی رویش می‌کنند دنبال شود تا شاهد سطح یکنواخت و زیبایی منظر سبز در شهر باشیم. 

در کنار اهمیت این موضوع اما در برخی از بلوارها و میادین اصلی شهر یاسوج که محل تردد مسافران و گردشگران زیادی بوده صورت نگرفته است و هرچند این عملیات در برخی مناطق با هرس و چمن‌زنی زیبایی و حالت یکنواختی دارد و عملیات مناسبی محسوب می‌شود؛ اما این موضوع در همه مناطق شهر یاسوج دیده نمی‌شود. 

عملیات چمن‌زنی همه مناطق شهر یاسوج از ورودی‌ها تا پارک‌ها و میادین اصلی نیاز به هزینه آن‌چنانی ندارد و در مدت‌زمان کوتاه یک‌هفته‌ای می‌توان با بررسی مناطق مختلف شهر یاسوج که چمن و علف‌های هرز دارد، اقدام به چمن‌زنی و هرس داشت تا شاهد زیبایی منظر شهری و یکنواختی در فضای سبز شهر باشیم.

تصاویری از رویش چمن و عدم هرس، نبود چمن‌زنی در مناطق مختلف شهر یاسوج در زیر قابل‌مشاهده است که فضای سبز شهرداری می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن و در فصل تابستان که گردشگران زیادی به شهر یاسوج پایتخت طبیعت مسافرت می‌کنند، صورت گیرد تا تصویری مناسب از منظر شهری با دیدن فضای سبز در نگاه شهروندان و گردشگران ثبت و ضبط شود. 

چمن‌های سبز یاسوج جنگل شد
چمن‌های سبز یاسوج جنگل شد
چمن‌های سبز یاسوج جنگل شد
چمن‌های سبز یاسوج جنگل شد
چمن‌های سبز یاسوج جنگل شد
چمن‌های سبز یاسوج جنگل شد
چمن‌های سبز یاسوج جنگل شد
چمن‌های سبز یاسوج جنگل شد
چمن‌های سبز یاسوج جنگل شد
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار