رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/07/01 Sunday - 2024 22 September الأحد ، 19 ربيع الأول ، 1446
ساعت
در آینده نزدیک صورت می پذیرد؛

رویداد بزرگ علمی دنا در آینده نزدیک به میزبانی دانشگاه یاسوج و با محوریت ایده های دانشجویی برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس،نشست هم اندیشی (رویداد بزرگ علمی دنا) صح امروز با حضور مسئولان استانداری سپاه فتح و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی در دانشگاه یاسوج برگزار شد.
 

در ابتدای این نشست هم اندیشی،فرماندار بویراحمد در ابتدای صحبت خود در جواب انتقاد یکی از دانشجویان از عدم حضور استاندار علی رغم دعوت دانشجویان، گفت من بر اساس تجربه می گویم که کار دانشجویی با حضور مسئولین مرتفع نخواهد شد و از طرفی جناب آقای دکتر احمد زاده ،استاندار استان خودش دانشگاهی است و بیشترین حضور را در دانشگاه و خاصه دانشگاه دولتی یاسوج داشته است و عدم‌حضور ایشان در این جلسه قطعا به دلیل فوریت دیگری بوده و گرنه تردد ایشان به دانشگاه زیاد هست و ما در دوره هایی دانشجویی خود مان این اندازه حضور استاندار و فرماندار در دانشگاه را نداشتیم ،ضمن اینکه جریان دانشجویی باید از این مرحله مسئول محوری عبور کرده باشد و همین کار فاخر امروزی بسیج دانشجویی نشان می دهد که دانشجویان انقلابی محصور در دانشگاه نیستند بلکه مستقیما با مسائل اولویت دار مردم درگیر شده اند .


در این نشست هم اندیشی شهرام مهدوی مطلق فرماندار شهرستان بویراحمد  به برگزاری رویداد علمی دنا به میزبانی دانشگاه دولتی یاسوج اشاره داشت و بیان کرد::سال های سال ما آرزوی این را داشتیم که در محافل دانشجویی استارت چنین اقداماتی زده بشود و این اقدام ارزشمند بسیج دانشجویی استان ،افق های جدیدی را فرا روی جریان فعال دانشجویی استان قرار خواهد داد .


وی گفت: امروز ما در استان از خلاء مسئله محوری مبتنی بر نگاه علمی برای حل مسائل رنج می بریم که دولت سیزدهم توجه خاصی را به این مقوله داشته و دارد دنبال می کند و این رویداد می تواند به دولت در این خصوص کمک کند .


فرماندار بویراحمد اذعان کرد: اگر بتوانیم بومی محور در این خصوص کار بشود، به مراتب نتایج بهتری خواهیم داشت .


وی گفت : برای مثال با توجه به شرایط آب و هوایی شهرستان بویراحمد می تواند توسعه خود را در بخش کشاورزی و دامپروری پیگیری کند ولی از آنجا نگاه ما چه مردم و چه مسئولین مبتنی بر روش های علمی نیست ،بیشتر کار با نگاه سنتی است و لذا مقرون به صرفه نیست و اگر نگاه علمی باشد ،باید کشاورزی اقتصادی را در پیش بگیریم.


مهدوی ادامه داد: در بحث دامپروری در شاخه های مختلف هم تاکنون یک نگاه علمی وجود ندارد و از این رو بازدهی ها کم و هدر رفت انرژی زیاد داریم و زنجیره های ارزش و چرخه های تولید بسیار ناقص هست و در این دولت الحمد الله تا حد زیادی به این خلاء توجه شده و اغلب سرمایه گذاری ها را به سمت پروژه ها و طرح هایی هدایت شده اند که برخی از چرخه های تولید و زنجیره های ارزش را تکمیل کند .


و خاطر نشان کرد: هر جای که ساختار های دولت نیاز به حمایت از شما دارد قطعا ما پشتیبان بسیج دانشجویی و دیگر تشکل های دانشجویی که به نظام مسائل اساسی ورود کنند خواهیم بود.

سرتیپ دوم پاسدار مصطفی مثنوی جانشین سپاه فتح در این نشست عنوان کرد: تشکر می کنم از بسیج دانشجویی که همیشه در تکاپو و فعالیت است.

وی با اشاره به اینکه  پیوند بین دانشگاه و صنعت برقرار است و این نشان دهنده این است که بسیج دانشجویی در مسیر درستی گام بر می دارد‌؛گفت: موضوعاتی که مطرح شده همه نظام مسائل استان نیست بنا بر این است که ما بتوانیم یک گره ذهنی را باز کنیم.

مثنوی با تأکید براینکه ضعف کار وقتی می شخص می شود که در برخی از حوزه، دستگاه ها همکاری لازم را ندارند،گفت: سعی شود در کار های پژوهشی مدت کار، بودجه پیشنهادی و مدت زمان انجام پروژه را حذف کنیم زیرا برخی از ایده ها نزدیک به یک سال کار پژوهشی نیاز است.

وی با تأکید براینکه باید مستندات مبتنی بر نیاز هر دستگاه را باید آورده شود، تصریح کرد: فرخوان ها را آزاد بگذارید تا موضوعات جدید با نظر دستگاه های بهره بردار اضافه شود.

جانشین فرماندهی سپاه فتح استان به برگزاری مثمر ثمر این نشست ها اشاره داشت و خاطرنشان کرد: باید این نشست ها ادامه داشته باشد تا بتوانیم ایده های برتر را به سمت تجاری سازی پیش ببریم.

برگزاری رویداد علمی دنا به میزبانی دانشگاه یاسوج

کلید واژه این رویداد رفع مشکلات استان باشد
در ادامه این نشست سید سعادت صالحی مسئول بسیج دانشجویی استان بیان داشت: یک مطالبه تخصصی و علمی در این رویداد وجود دارد و آن این است که می تواند مسائل استان را حل بکند و راهگشا باشد.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب بیان داشتند که نباید از ماراتن علمی جهان عقب بیفتیم و اگر بخواهیم کشور را از مشکلات و آسیب ها در امان بداریم باید از نظر علمی پیشرفت کنیم.

مسئول بسیج دانشجویی استان خاطر نشان کرد: این رویداد نباید صرف دادن ایده کار پیش برود بلکه ایده در این رویداد ها  باید بارور شود و کسانی که طرح و ایده دارند بیایند و ایده انها کارشناسی بشود و اگر صرفه اقتصادی داشته باشد این موضوع باید پیگیری شود.

 

برگزاری رویداد علمی دنا به میزبانی دانشگاه یاسوج

همچنین حسنعلی عزت خواه مدیر کل آموزرش و پرورش استان  در این نشست عنوان کرد: اگر بتوانیم مسیر را سریع تر بپیماییم کار بهتر پیش می رود.

به خود می بالیم
وی گفت: این رویداد علمی کار بسیار پسندیده ای است‌ که می تواند تحول را در استان ایجاد کند و با شنیدن نام رویداد به خود بالیدم و هر چه بتوانیم ایده های دانشجویی را به سمت تجاری سازی پیش ببریم بیشتر میتوانیم از این ایده ها بهره ببریم .
 
در ادامه این نشست نیز رئوف مدیرکل صدا و سیما استان در این نشست به ارتباط گسترده دانشجویان با نهادهایی همانند بسیج دانشجچویی اشاره کرد و اذعان کرد: در عمل بسیج دانشجویی خواسته با ایجاد کردن ارتباط بین دانشگاه و دستگاه های اجرایی ایده هایی را مطرح کند.

وی به نشست های متداول برای هرچه با شکوه تر شدن این رویداد اشاره کرد و افزود: این جلسه ابتدایی است و با برگزاری جلسات دیگر کار می توان ایده برگزاری این رویداد را پخته تر و بهتر کنیم.

 

برگزاری رویداد علمی دنا به میزبانی دانشگاه یاسوج

مدیرکل صداوسیمای استان خاطر نشان کرد: ما با تورم ایده ها رو به رو هستیم که در این راستا باید پژوهش های علمی را به سمت نیاز ها پیش ببریم.
 
باید به سمت شکوفایی قدم برداریم
رئوف افزود: ما باید از ایده های دانشگاه به نحوه احسنت استفاده کنیم تا بتوانیم نسبت به شکوفایی بیشتر قدم برداریم.
 

همچنین کیانی معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست بیان داشت: بسیج در همه مشکلات کشور چالاک است و همیشه در همه مشکلات پیش قدم است.

وی گفت: با توجه به اینکه دانشگاه آزاد در ایده های فناورانه پیش قدم است سعی شود ایده های فناورانه را در دستور کار قرار دهیم.

 

برگزاری رویداد علمی دنا به میزبانی دانشگاه یاسوج

کیانی ادامه داد: بهترین کار استفاده از ایده های فناورانه است و اگر بتوانیم این ایده ها را به به کسب و کار ارتباط دهیم می توانیم بخشی از مشکلات کسب و کار را حل کنیم.

معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: راه حل به نظر بنده تشویق دانشجویان و مسئول رفتن به سمت ایده های فناورانه است.
 
 
در ادامه این نشست هم اندیشی مبشری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: واقعا جا دارد تشکر کنم از مسیول بسیج دانشجویی که پای کار هستند.
 

پژوهش پایه هر کاری است
وی افزود: قطعا پژوهش پایه هر کاری است و کسانی که به دستگاه های اجرایی مراجعه می کنند در این خصوص به دنبال پیشرفت استان و کشور هستند و قطعا ایراداتی است و این موضوع طبیعی است.

وی اذعان کرد: اگر چه پژوهش و تحقیقات هزینه های دارد با این حال می توان اولویت بتدی های را در این خصوص انجام داد.

 

برگزاری رویداد علمی دنا به میزبانی دانشگاه یاسوج


مدیرکل کمیته امداد استان عنوان کرد: باید نگاه کنیم تحقیقات و پژوهش های که انجام می شود در جای خود بوده است و این نشان می دهد اولویت بندی بسیار مهم است.

وی ادامه داد: پایه همه امورات، فرهنگ سازی عمومی است.
 

این فرهنگ نادرست را از بین ببریم

وی خاطر نشان کرد: ما باید در بحث فرهنگی بسیار کار کنیم و فرهنگ پشت میز نشستن و کار اداری را در استان از بین ببریم.

 

برگزاری رویداد علمی دنا به میزبانی دانشگاه یاسوج


مبشری افزود: در کمیته امداد در خصوص اولویت های پژوهشی خودمان را مشخص کرده ایم و امادگی داریم در خصوص اولویت های پژوهشی هزینه کنیم.

وی گفت: در بحث تحقیقات و پژوهش در کمیته امداد کار های فاخری انجام شده است.
 
انتهای خبر/

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار