رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-09-12 10:56 شماره خبر : 1520 https://sobhezagros.ir/short/NE0pV 0
مسئول مرکز حفظ آثار سپاه فتح خبر داد:

مسئول مرکز حفظ آثار دفاع مقدس سپاه فتح گفت: بیش از ۲۰ یادواره ویژه شهدا را در دستور کارداریم که این اجلاسیات از ابتدای سال ۱۴۰۳ با اجلاسیه ارتش افتتاح شود و هر ۵ روز یک‌بار شاهد برگزاری یک اجلاسیه در استان خواهیم بود.

وحيد مثنوی در گفتگو با پایگاه تحلیلی خبری صبح زاگرس بیان داشت: کنگره شهدای استان هر ۸ سال یک‌بار برگزار می‌شود که در سال ۱۴۰۳ دومین دوره آن پیش‌بینی‌شده است.

              

وی بابیان اینکه کنگره شهدای ۱۴۰۳ کهگیلویه وبویراحمد با تفاوت‌های نسبت به کنگره شهدای دوره گذشته برگزار می‌شود، در دوران دفاع مقدس فرهنگ ایثار و شهادت متجلی شد و جلوه‌های بسیار ارزشمندی از آن به ثبت رسید.


مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه فتح عنوان کرد: در این دوره از کنگره شهدای استان کهگیلویه بویراحمد مدت‌زمان برنامه‌ها طولانی‌تر بوده و اگر در دوره گذشته ۵ شب اجلاسیه برگزار شد در این دوره مدت ۱۶ شب برگزار می‌شود.

 

مثنوی بیان داشت: بیش از بیست یادواره ویژه را در دستور کارداریم که این اجلاسیات از ابتدای سال ۱۴۰۳ با اجلاسیه ارتش افتتاح شود و هر ۵ روز یک‌بار شاهد برگزاری یک اجلاسیه در استان خواهیم بود.

مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه فتح خاطرنشان کرد: این اجلاسیه‌های عبارت‌اند از شهدای ارتش، عشایر و ایثارگران، شهدای طلاب و روحانی، جهاد سازندگی و هلال‌احمر، بانوان، انتظامی و ژاندارمری، دانش‌آموزی و فرهنگیان، دانشجویی و اساتید در مرکز استان و در شهرستان‌ها نیز اجلاسیه‌های رزمندگان و شهدای هر شهرستان برگزار می‌شود.


وی عنوان کرد: اختتامیه دومین دوره از کنگره شهدای استان کهگیلویه وبویراحمد در مهرماه سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

مثنوی اذعان کرد: تفاوت این دوره از یادواره شهدای استان با دوره گذشته است که دوره گذشته متمرکز در مرکز استان برگزار می‌شد درحالی‌که این دوره اجلاسیه های هر شهرستان را در خود آن شهرستان در دستور کارداریم.


مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه فتح افزود: برگزار اجلاسیات با رویکردهای فرهنگی و هنری همچنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از اولویت‌های ما در این حوزه است.

وی ادامه داد: در این برهه زمانی تا برنامه‌ها  بخواهد اجرا شود قطعاً یک سری مقدمات در دستور کار است که در این برهه از زمان در حال کار شبانه‌روزی کارهای زیر بنایی همچون جمع‌آوری اسناد هستیم.

وی افزود: پس از پایان جنگ تحمیلی، کمیته جمع‌آوری اسناد و مدارک دفاع مقدس در مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه فتح و کنگره ملی شهدای استان مأموریت جمع‌آوری، نگه‌داری و مستندسازی اسناد را بر عهده گرفت.

 

مثنوی گفت: که با توجه به‌ضرورت هماهنگی و انسجام مراکز اسنادی دفاع مقدس در استان همچنین به جهت جلوگیری و پرهیز از دوباره‌کاری در راستای دست‌یابی متمرکز و بهینه به این اسناد، فراخوان نهضت جمع‌آوری اسناد شهدا را به اطلاع عموم مردم شهیدپرور استان بخصوص خانواده معظم شهدا، ایثارگران و رزمندگان می‌رساند؛ چراکه جمع‌آوری و حفظ اسناد شهدا باید به وظیفه‌ای همگانی تبدیل شود.

مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه فتح گفت: این کار می‌تواند نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشد و باید موردتوجه مسئولان در سطوح مختلف قرار بگیرد. میزان پیشرفتی که تاکنون داشته به‌سادگی انجام‌نشده و سختی‌های خاص خود را داشته است. مهم این است که در جمع‌آوری اسناد شهدا نظم و پیوستگی باید وجود داشته باشد و مهم‌تر از همه در شرایط بسیار خوب و مناسب نگهداری ‌شوند.

وی گفت: تقویت رویکردهای مردمی در دستور کار ماست که بخشی از کار ما را کمیته‌های پیشگامی کنگره در حال انجام است که این کنگره در قالب ۲۶ کمیته و ۵ کارگروه در حال این هستند که در حال راهبری سیاست‌گذاری کنگره هستند.


مثنوی اذعان کرد: درواقع عملیات، رویدادها که در قالب کنگره می‌خواهد صورت گیرد در زیر این ۲۶ کمیته و ۵ کارگروه در حال انجام است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه باید نقش مردم در قضیه بهتر دیده شود کارگروه مردمی نیز تشکیل داده‌ایم که توقع می‌رود گروه‌های خودجوش مردمی بتواند در قالب این کارگروه مردمی هیئت‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد، مساجد و پایگاه بتوانند حضور پیدا کنند و به ایفای نقش بپردازند همچنین بخشی از امورات کنگره را متقبل شوند.


 
مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه فتح در پایان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی‌شده از یک تیرماه تا ۸ مهرماه در محل برگزاری اجلاسیه بتوانیم ۱۰۰ شب برنامه فرهنگی را اجرا کنیم.

 انتهای خبر/


 

برنامه‌های ویژه اجلاسیه ملی شهدای استان
برنامه‌های ویژه اجلاسیه ملی شهدای استان
برنامه‌های ویژه اجلاسیه ملی شهدای استان
برنامه‌های ویژه اجلاسیه ملی شهدای استان
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار