رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-01-01 07:10 شماره خبر : 3124 https://sobhezagros.ir/short/eoPkA 0
معاون اقتصادی استاندار در گفتگو با صبح زاگرس:

معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: جهت دهی‌ها و برنامه‌ریزی‌های به سمت مباحث اقتصادی هدایت می‌شود.

 احسان عسکری در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی  «صبح زاگرس» ضمن تبریک سال نو به مردم استان با نگاه به شعار سال ۱۴۰٣ تصریح کرد: اگر در سال‌های متمادی مقامات معظم رهبری شعار سال را در حوزه اقتصاد تعیین می‌کنند حتماً کشور نیازمند این موضوع است. حتی جهت دهی‌ها و برنامه‌ریزی‌های به سمت مباحث اقتصادی هدایت می‌شود این نکته خیلی مهم است. 

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: حالا این موضوع زمانی اهمیت پیدا می‌کند که ما درسطح ملی و در تخصیص منابع این رویکرد را اعمال کنیم، سازمان مدیریت در سطح کشور حتماً باید رویکرد و نگاهشان از رویکرد‌های بودجه به رویکرد‌های عمدتاً اقتصادی متحول شود. 

عسکری عنوان کرد: مسئولان طی سال‌های اخیر به سمت تحقق شعار سال حرکت کرده‌اند اما می‌توان یک رویکرد موفق‌تری را اعمال کرد هنوز جای کار دارد.

وی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۲ گفت: ما مهار تورم را با شاخص تورم ارزیابی می‌کنیم که موفقیت‌های نسبتاً خوبی در این خصوص داشتیم.

معاون هماهنگ کننده امور اقتصادی استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد افزود: ما در سال ۱۴۰۰ رتبه اول تورم کشور بودیم الان حدود ۲۰ پله بهبود پیدا کردیم و از این جهت بهبود خوبی حاصل شد.

عسکری تصریح کرد: در حوزه‌ رونق تولید یا رشد تولید ما بزرگترین واحد صنعتی استان در پتروشیمی گچساران را که ۱. ۳ میلیارد دلار است را به بهره‌برداری رساندیم و قدیمی‌ترین و اولین صنعت استانمان که کارخانه قند بود را احیا کردیم.

عسکری ادامه داد: بزرگترین واحد گردشگری که موج‌های آبی هست به بهره‌برداری رسید. در حوزه‌های مختلفی که شاخص‌های کاملاً آشکاری وجود دارد نشان می‌دهد که ما موفقیت خوبی در تحقق شعار سال داشتیم.

وی افزود: تحقق هر شعار سالی مستلزم تمهیدات و اقداماتی است این تمهیدات و اقدامات باید از مرکز یعنی تهران شروع شود تا دامنه‌اش که به استان‌ها می‌رود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار