رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-25 10:16 شماره خبر : 7232 https://sobhezagros.ir/short/4yR7Y 0
معضلی ادامه‌دار در یاسوج؛

با فرا رسیدن ماه مهر در اثر نبود سرویس‌های حمل و نقل عمومی شاهد ترافیک سنگین در شهر یاسوج هستیم تا متولیان مربوطه به دنبال راهکاری برای این مشکل باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» با فرارسیدن فصل پاییز و بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و نبود امکانات برای جابه‌جایی دانش‌آموزان و دانشجویان والدین مجبورند با خودروی شخصی خود به‌منظور جابه‌جایی فرزندانشان روانه خیابان‌ها شوند که به‌این‌ترتیب به افزایش ترافیک درون‌شهری دامن می‌زنند. 

از طرفی نیز با افزایش واحدهای آموزشی و خستگی ناشی از آن  تعداد زیادی از دانشجویان رغبتی به استفاده از وسایل نقلیه عمومی نشان نمی‌دهند و برای طی‌کردن مسیر خانه تا دانشگاه و بالعکس، از خودرو های شخصی یا تاکسی بی‌سیم استفاده می‌کنند همین امر باعث بروز ترافیک سنگینی می‌شود.

مقوله  ترافیک در این زمان یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های والدین و شهروندان است که اتخاذ تصمیمات جدی و انجام اقدامات کارساز دراین‌خصوص   پیش از شروع سال تحصیلی در دستور کار مدیریت شهری و پلیس قرار دارد.

بوی ماه مهر با معضل ترافیک

غلامحسین عبدی‌پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» در خصوص وضعیت حمل‌ونقل دانش‌آموزان و راهکارهای رفع ترافیک گفت: شهرداری به گام‌ها و شرح وظایفی که قانون در مصوبه ابلاغیه هیئت وزیران مشخص و اعلام کرده است به طور کامل اقدام نموده است، مابقی مربوط به آموزش‌وپرورش، والدین و شرکت‌های واجد شرایط خدمات‌رسان است که هر کدام باید شرح وظایف خود را بدانند و اقدامات لازمه صورت پذیرد.

رئیس خدمات حمل‌ونقل شهرداری یاسوج افزود: در همین رابطه مصوبه‌ای ذکر شده است که شرکت‌های خدمت‌رسان وظیفه تأمین ابزار خدماتی خود را دارند و باید دراین‌خصوص تأمین نیرو کنند حتی اگر مجبور باشند این نیروها و ابزارهای خدماتی را از دیگر استان‌ها تأمین و برای رفع مشکل وارد استان کنند.

وی افزود: شهرداری تنها در باب همکاری می‌تواند به آن‌ها کمک کند که اگر در زیرمجموعه خود مینی‌بوس، ون یا تاکسی و... دارد با تأیید صلاحیت معرفی به سامانه و ثبت‌نام آن‌ها در اختیار والدین و شرکت‌ها قرارداد.

عبدی‌پور گفت: آمار ثبت‌نام‌کنندگان که صلاحیت آنان مورد تأیید است تا به امروز عبارت‌اند از: پنج شرکت، ۶ دستگاه مینی‌بوس، سامانه موقت ۹۹ دستگاه، تاکسی پلاک ۱۵ دستگاه و هفت دستگاه ون که جمعاً می‌شود ۱۲۷ دستگاه و تعداد دانش‌آموزان ثبت نامی نیز تقریباً حدود یک هزار و ۷۹۹ نفر هستند.

بوی ماه مهر با معضل ترافیک

مهدی بخشنده اصل نیز در خصوص رفع معضل ترافیک در ایام مدارس گفت: دراین‌خصوص ما یک مکاتبه با آموزش‌وپرورش داشتیم و یک رونوشت نیز به فرمانداری ارسال کردیم.

مدیر ترافیک شهرداری یاسوج افزود: علت ترافیک یکی بودن اتمام زمان و خروج دانش‌آموزان از مدارس و جابه‌جایی مسافران توسط والدین با خودروهای شخصی است و خود باعث حجم زیاد ترافیک می‌شود.

وی بیان داشت: در سیستم اتوبوس‌رانی نیز ۱۵ الی ۱۶ دستگاه اتوبوس اورهال آماده بکار داریم که باید بین مدارس و دانشگاه تقسیم شوند همچنین اگر ما بتوانیم با مدارس برای ساعت ورود و خروج دانش‌آموزان هماهنگی جهت زمان نقل‌وانتقال آنان به‌وسیله اتوبوس را داشته باشیم این خود بخش زیادی از حجم ترافیک و نقل‌وانتقال توسط خودروهای شخصی را کاهش می‌دهد.

بخشنده اصل گفت: جلسه‌ای دراین‌خصوص به‌زودی برگزار خواهد شد و مصوبات آن نیز به اصحاب رسانه اطلاع داده می‌شود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار