رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1402-07-03 07:57 شماره خبر : 413 https://sobhezagros.ir/short/4XvQV 0
گزارش یک تخلف؛

دریافت حق‌الزحمه بالا در برخی از صنوف تعمیرکار خودرو، شهروندان یاسوجی را دچار نگرانی برای افسار گسیختگی و رها شدن این بازار کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس؛ نرخ مصوب قیمت کارشناسی شده برای دریافت حق‌الزحمه در صنف‌های مختلف است تا بساط تخلف و دریافت نرخ‌های دلخواه در بازار برچیده شود و شهروندان در این رابطه متحمل ضرر و زیان ناشی از پرداخت هزینه‌های اضافه نشوند.

 

اهمیت نرخ مصوب سبب شده است تا اتحادیه‌ها اقدام به انتشار قیمت‌های کارشناسی شده داشته باشند و فروشندگان ملزم به فروش محصولات و کالا‌های خود از طریق قیمت مصوب شوند.


نبود قیمت مصوب سبب سودجویی و منفعت طلبی از شهروندان یک شهر می‌شود و بازار صنف افسار گسیخته و ر‌ها خواهد شد و در این بین مصرف‌کننده باید تاوان سودجویی منفعت طلبان را بپردازد.


نرخ مصوب هم اکنون در شهر یاسوج در صنف تعمیرکاران خودرو اعلام شده است و افراد این صنف طبق قانون ملزم به رعایت این قیمت هستند و عدم رعایت آن تخلف است هرچند شهروندان از برخی تعمیرکاران در شهر یاسوج گلایه‌مند هستند زیرا آن‌ها اظهار دارند که قیمتی بالاتر از قیمت مصوب بابت تعمیر خودروی خود می‌پردازند.


در این رابطه شهروندان با ابراز گلایه از دریات دستمزد‌های بالا در صنف تعمیرکاران خودرو، خواستار بررسی علت این موضوع شده و اذعان داشتند: بیشترین دریافت حق الزحمه برای تعمیرات ساده توسط برخی از صنف تعمیرکاران خودرو مشاهده می‌شود و علت این موضوع مشخص نیست.


شهروندان ادامه دادند: قیمت مصوب برای هر صنف باید مشخص باشد تا برخی سودجویی‌های احتمالی در بازار تعمیر خودرو مشاهده نشود.
 

در این رابطه سید حمزه لقمانی در گفتگو با پایگاه تحلیلی و اطلاع‌رسانی صبح زاگرس گفت: نظارت بر دستمزد تعمیرکاران خودرو در اولویت محسوب می‌شود و این صنف قیمت مصوب دارند.
 

مدیر کل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هرگونه اخلال از قیمت مصوب تخلف است، گفت: افرادی در این راستا تخلفاتی داشتند و شناسایی شدند و علاوه بر استرداد قیمت‌هایی که توسط شهروندان گزارش داده شد، مورد رسیدگی، اعمال قانون و جریمه قرار گرفتند.



وی تأکید کرد: افراد می‌توانند با سامانه ۱۳۵ گزارشات تخلفات این صنف را همراه با مکان گزارش دهند تا اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد ضمن اینکه تلاش می‌شود در هفته جاری بازدیدی از این صنف برای شناسایی تخلفات احتمالی داشته باشیم.


انتهای پیام/
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار