رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/07/02 Monday - 2024 23 September الاثنين ، 20 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-11-16 09:40 شماره خبر : 2369 https://sobhezagros.ir/short/4aMZE 0
امام جمعه دهدشت در گفتگو با صبح زاگرس:

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه کشور ایران قبل از انقلاب اسلامی سرسپرده و وابسته بیگانگان بود گفت: در انقلاب اسلامی کشور ایران به بازیگر اصلی منطقه و اثرگذار در تحولات دنیا تبدیل شد.

حجت الاسلام والمسلمین علی وحدانی فر در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» با تبریک ایام الله دهه فجر در خصوص دستاورد‌های انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف دستاورد‌های گوناگونی داشته است، اولین دستاورد‌های نظام اسلامی در حوزه صنعت مدیریت بر منابع و صنایع نفت و گاز است به‌گونه‌ای که اگر قبل از انقلاب اسلامی این صنعت در دست بیگانگان بود با پیروزی انقلاب اسلامی این صنعت در مدیریت و برنامه ایران قرار گرفت.

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی تلاش‌هایی که سبب شد صنعت نفت ملی شود با کودتای آمریکایی و انگلیسی در ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ به شکست منجر شد، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی و مدیریت ایران در این بخش ملی شدن صنعت نفت به تثبیت رسید.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی حتی وارد‌کننده تجهیزات ابتدایی نظیر کلید و پریز بودیم ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی به کشوری با توانایی ساخت سکو‌های نفتی و دستگاه‌های حفاری تبدیل شدیم و علاوه بر تولید، اقدام به صادرات‌ تجهیزات و تأسیسات صنعت نفت شدیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین وحدانی فر با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی کلیه مراحله اکتشاف، تولید و بهره‌برداری صنعت نفت در اختیار بیگانگان بود ادامه داد: امروز محصولات تولیدی و صنعتی ما به ونزوئلا و دیگر کشور‌ها صادر می‌شود.

امام جمعه دهدشت با اشاره به اینکه در قبل از انقلاب اسلامی ایران کشوری سرسپرده غرب و وابسته بود گفت: بعد از انقلاب اسلامی ایران به باشگاه فضایی، کسب علوم صنعت هسته‌ای، مهارت و تولید در تکنولوژی، نانو تکنولوژی و فناوری تبدیل شد.

وی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب اسلامی در ساخت کوچکترین تجهیزات نظامی ناتوان بودیم، گفت: بعد از انقلاب اسلامی ایران به کشوری با قابلیت‌های ساخت موشک‌های دوربرد، ناو‌های جنگی، ساخت پهباد‌ها تبدیل شدیم به‌گونه‌ای که امروز در ساخت پهباد در رتبه اول تا سوم قرار داریم.

این مسئول افزود: بعد از انقلاب اسلامی با وجود تحریم‌ها شدید پزشکی، علمی، شاهد رشد و پیشرفت در حوزه پزشکی و تجهیزات پزشکی، رشد و پیشرفت در صنعت فضایی و ارسال ماهواره به فضا هستیم.

امام جمعه دهدشت تصریح کرد: اگر قبل از انقلاب اسلامی تغییر مسئولین کشور با هماهنگی و اجازه غرب صورت می‌گرفت بعد از انقلاب اسلامی ایران بازیگر اصلی منطقه و اثر‌گذار در تحولات جهانی تبدیل شد.

وی در پایان گفت: قبل از انقلاب اسلامی تنها صادر‌کننده نفت بودیم اما امروز علاوه بر تلاش برای عدم تکیه به کشوری با قابلیت صادرات نفت،  خدمات فنی، کشاورزی، صنعتی، پزشکی، تجهیزاتی، علمی و پژوهشی و ... هستیم.

انتهای خبر/ 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار