رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت
1403-01-04 09:48 شماره خبر : 3183 https://sobhezagros.ir/short/4x959 0
در دیدار با امام جمعه چرام مطرح شد؛

سرپرست اداره کل آموزش‌وپرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: رویه غلطی در حال شکل‌گیری است که کلاس‌های پایه دوازدهم در کلاس‌ها حضور پیدا نمی‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»، محمد جمالی آرند در دیدار با امام‌جمعه چرام گفت: آموزش‌وپرورش و نهاد نماز جمعه در یک راستا در حال خدمت هستند.


سرپرست اداره کل آموزش‌وپرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در بحث تربیت دینی آموزش‌وپرورش یک وظیفه رسمی دارد، افزود: طبق سند تحول بنیادین که کتاب قانون اساسی آموزش‌وپرورش، تربیت رسمی به عهده آموزش‌وپرورش است اما فقط در یک محدوده خاصی دانش‌آموز در اختیار ما قرار دارد و بعدازآن در اختیار جامعه است.


وی با بیان اینکه رسانه‌ها و به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی امروزه تأثیرگذاری خاص خود را بر نسل جوان ما دارند، ادامه داد: همراهی و همکاری نهاد آموزش‌وپرورش و ستاد نماز جمعه در هر منطقه و شهرستان می‌تواند جلوی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را بگیرد و هم در پیشبرد اهداف تربیتی و آموزشی نقش مؤثری داشته باشد.


جمالی آرند تأکید کرد: ما اعتقاد داریم در این دولت ستاد نماز جمعه و مجموعه آموزش‌وپرورش باید ارتباط نزدیک‌تر و صمیمی‌تر و صدای واحدی داشته باشیم و با توجه به شرایط آموزش‌وپرورش نیازمند کمک ائمه جمعه و جماعات و اهل رسانه است. 


وی گفت: رویه غلطی در حال شکل‌گیری است که کلاس‌های پایه دوازدهم در کلاس‌ها حضور پیدا نمی‌کنند که همین امر موجب افت تحصیلی و کاهش معدل دانش آموزان در سطح استان شده است.


جمالی افزود: قانونی در آموزش‌وپرورش در حال اجراست تحت عنوان تأثیرگذاری مثبت 60 درصد معدل در کنکور دانش آموزان به همین دلیل انتظار داریم از ائمه محترم جمعه که در بحث ایجاد تلاش و دغدغه در اولیاء همکاری داشته باشند.


امام‌جمعه چرام ضمن تبریک این ایام معنوی ماه مبارک رمضان و عید نوروز، گفت: انتصاب شما به سمت مدیرکل آموزش‌وپرورش استان را تبریک می‌گویم و امیدوارم که با درایت و جدیت شما تحول خوبی در مجموعه بزرگ آموزش‌وپرورش استان ایجاد شود.


سید نورالله افشار افزود: ستاد نماز جمعه و آموزش‌وپرورش شهرستان از گذشته تاکنون در زمینه‌های مختلف به‌خصوص در انجام کارهای فرهنگی همکاری خوبی با هم داشته و دارند و امیدوارم این همکاری و تعامل سازنده در دوران مدیریت شما افزایش یابد. 


انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار