رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت
1402-08-10 10:02 شماره خبر : 987 https://sobhezagros.ir/short/46za4 0
درگفتگو با صبح زاگرس مطرح شد:

رئیس دانشگاه پیام‌نور لنده گفت: در طول تاریخ اگر سابقه آمریکایی‌ها را نگاه کرده باشیم به‌خوبی می فهیم که این رژیم بزرگ‌ترین حامی جنایت‌کاران است.

حمید دهقان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس، با اشاره به جنایت‌های آمریکا در کشورهای مختلف گفت: آمریکا همواره به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین ناقضین حقوق بشر در جهان است.

وی افزود: این کشور از بدو تشکیل تا کنون انواع و اقسام جنایات و ظلم و طغیان و وحشی‌گری در حمله به کشورهای مختلف جهان در کارنامه خود دارد و عملاً حق ندارد از حقوق بشر حرف بزند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور لنده گفت: امپراطوری رسانه‌ای آمریکایی‌ها تا اکنون اجازه نداده است تا همه کشورهای جهان از عمق جنایات و دخالت‌های مستقیم آمریکایی‌ها در کشورهای مختلف را آشکار کند تا مردم به‌خوبی در خصوص عملکرد حقوق بشری دروغین آمریکایی‌ها آگاه شوند.

وی افزود: همه ما وظیفه داریم تا چهره واقعی آمریکا را به دنیا معرفی کنیم که چه جنایات ها و ستمگری‌های در ایران اسلامی و همه بلاد اسلامی به‌خصوص در عراق و سوریه و افغانستان به بار آورد و عامل کشته‌شدن صدها هزار نفر زن و کودک بی‌گناه در طی چند دهه اخیر در این کشورها بوده است.

دهقان گفت: حمله ناوآمریکایی به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی یکی از اسناد روشن جنایت حقوق بشری امریکا است که باعث کشته‌شدن بیش از ۲۹۰ مسافر شده است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور لنده گفت: حمله با تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران در کودتای نوژه و طبس مصداق روشنی از تجاوزگری امریکا در خاک ایران اسلامی است که با امداد غیبی خداوند نیز این توطئه خنثی شده است.

وی در ادامه گفت: امریکا فقط از سال ۱۹۴۱ تا ۱۹۸۱ میلادی به طور مستقیم در امور داخلی بیش از ۱۷ کشور جهان دخالت داشته است و حتی در براندازی دولت‌های مستقل این کشورها و طراحی کودتای نظامی نقش مستقیمی داشته است.

دهقان تأکید کرد: آمریکایی‌ها در کودتای ایران در سال ۱۹۵۲ و کودتا در عراق در سال ۱۹۶۰ و کودتا علیه پاتریس لومومبا در سال ۱۹۶۳ و کودتا علیه آلنده در شیلی در سال ۱۹۷۳ و کودتا در آرژانتین در سال ۱۹۷۶ و کودتا در ترکیه در سال ۱۹۸۰ و کودتا در پاکستان در سال ۱۹۹۹ نقش مستقیم داشته است.

وی افزود: اگر به‌خوبی به همین دخالت مستقیم در امور داخلی همین چند کشور نیم‌نگاهی داشته باشیم به‌خوبی به خوی استعمارگری و وحشی‌گری امریکایی‌ها پی خواهیم برد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور لنده گفت: یکی دیگر از دامنه جنایت امریکایی‌ها طراحی انقلاب‌های مخملی در کشورهای است که منافع آمریکا در آن‌ها تأمین نمی‌شود همانند انقلاب مخملین در چکسلواکی در سال ۱۹۸۹، انقلاب مخملین در شوروی سابق در سال ۱۹۹۱، انقلاب مخملین در گرجستان در سال ۲۰۰۳، انقلاب مخملین در اوکراین در سال ۲۰۰۴، انقلاب مخملین در قرقیزستان در سال ۲۰۰۵ که نقش مهمی در به آشوب کشانیدن این کشورها برای چندین ماه و حتی براندازی برخی این قدرت‌های حاکم در این کشورها شده است.

وی افزود: امریکایی‌ها علاوه بر جنایاتی در کشورهای جهان دارند از وحشتی گری در برخورد با سرخ‌پوستان کشورها خود دریغ نکرده و باعث کشتار وحشیانه صدها هزار سرخ‌پوست در کشور خودش شده است.

دهقان گفت: بر اساس آمار رسمی خود کشورآمریکا سالانه بیش از یک میلیون نفر زن در این کشور قربانی خشونت‌های جنسی خیابانی می‌شوند و صدها هزار کودک نامشروع در این کشور متولد می‌شود که همین عامل باعث افزایش بزهکاری، سرقت، قتل در این کشور شده است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور لنده گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل عناد و دشمنی آمریکایی‌ها با جمهوری اسلامی ایران بحث نفی سلطه‌پذیری و مقابله با سلطه‌گری آمریکا در منطقه است چرا که هرکجا که آمریکا  در منطقه ورود کرده است جمهوری اسلامی ایران پاسخی کوبنده به آن داده است.

وی افزود: آنچه مقام معظم رهبری از وضعیت آمریکا ترسیم کرده است و فرمودند: «آمریکا رو به افول است، این وضعیّتی که آمریکایی‌ها دچارش شدند، عامل بلندمدّت دارد؛ اینها در طول تاریخ وضعیّتی را به وجود آوردند که نتیجه‌اش همین است و به این آسانی‌ها علاج‌شدنی نیست».

رئیس دانشگاه پیام نور لنده گفت: در طول تاریخ اگر سابقه آمریکایی ها را نگاه کرده باشیم به خوبی می فهیم که بزرگترین حامی جنایتکاران است.

انتهای پیام

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار