رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت
حجت‌الاسلام افتخاری:

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی کهیلویه و بویراحمد گفت: حضرت امام حسین (ع) بزرگترین معلم آزادگان جهاناست و همه باید از ارزش‌های قیام امام حسین درس بگیریم.

حجت الاسلام سید رضا افتخاری در گفتگو با پایگاه تحلیل و اطلاع‌رسانی صبح زاگرس در تبیین قیام امام حسین علیه السلام گفت: قیام امام (ع) حرکتی جامع در همه ابعاد انسانی و بشری و حماسه‌ای ماندگار بود که باید در زمینه تبیین فرهنگ غنی این قیام تلاش کرد.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی کهیلویه و بویراحمد گفت: امام حسین (ع) و یاران باوفایش در واقعه عاشورا با ندای هیهات من الذله، با گفتار و عمل خود به ما آموختند که برخورد مسلمانان باید از موضع عزّت باشد، چرا که یک مسلمان هرگز تن به ذلت و خواری نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه زنده ماندن عاشورا به معنای زنده ماندن همه ارزش‌های والای انسانی و الهی است گفت: حماسه حسینی در عاشورا حرارتی در قلب‌ها ایجاد کرده که هرگز بی‌رمق و سرد نخواهد شد.

حجت السلام افتخاری، مصونیت جامعه در برابر سلطه گری‌ها، استبداد‌ها و جهالت‌ها را از درس‌های مهم قیام امام حسین (ع) دانست وگفت: این قیام حادثه‌ای بود که دل‌های ارباب معرفت و عاشقان فضیلت و حقیقت در برابر آن به خاک تعظیم فرو می‌افتد.

وی انقلاب اسلامی مردم ایران را در تاسی از قیام حضرت ابا عبدالحسین (ع) دانست وگفت: یکی از انگیزه‌های اساسی امام خمینی(ره) در نهضت اسلامی ایران، عزت خواهی و تقویت روحیه سربلندی و شکست ناپذیری مردم ایران بوده که نشات گرفته وتجلی فرهنگ عاشورا است.

وی حضرت امام حسین (ع) را بزرگترین معلم آزادگان جهان ذکر کرد وگفت: همه باید ازارزش‌های  قیام امام حسین (ع) یعنی خیرخواهی، انسان‌دوستی،‌ایمان، اخلاق، معنویت و مسئولیت‌پذیری را درس بگیریم

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار