رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/06/18 Sunday - 2024 08 September الأحد ، 5 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-04-31 09:05 شماره خبر : 5920 https://sobhezagros.ir/short/4yRv7 0
سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان مطرح کرد:

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه‌و‌بویراحمد گفت: میزان مصرف برق در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 8 درصد افزایش داشته است.

رسول روستایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس گفت: پیک بار استان در هفته گذشته به عدد ۵۶۳ مگاوات رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد رشد داشته است.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه‌و‌بویراحمد با اشاره به هشدار‌های سازمان هواشناسی و افزایش دمای هوای استان به مقدار دو درجه گفت:  تا دو هفته آینده  پیش بینی می شود میزان مصرف برق در استان رک.رد جدیدی ثبت کند یعنی میازن مسرف به مقدار ۵۸۰ مگاوات برسد که این میزان مصرف در استان سابقه نداشته است.

وی افزود: متأسفانه با توجه به شرایط پیش‌رو و به دلیل رکورد مصرف بی سابقه برق در استان  فشار زیادی به شبکه و تجهیزات ایستگاه‌های فوق توزیع  استان وارد می‌شود در نتیجه با مشکلاتی در تأمین برق پایدار و مطلوب مشترکین مواجه خواهیم شد.

 روستایی افزود: از مشترکین محترم هم استانی خواهشمندیم با نصب و پیوستن به پویش سراسری با انرژی با کاهش ۱۵ درصدی مصرف علاوه بر رایگان کردن قبوض برق‌شان، در قرعه کشی ۳۰۰ دستگاه خودرو و صدها میلیارد تومان جوایز نقدیشرکت کنند.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه‌و‌بویراحمد با اشاره به اینکه از مردم درخواست می‌کنیم همکاری لازم را داشته باشند گفت: رعایت راهکارهای ساده مصرف بهینه انرژی به ویژه در ساعات پیک روز ۱۲_۱۸ و شب ۲۰_۲۳ می‌تواند در کاهش میزان مصرف تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: استفاده از دور کند کولرهای آبی در مناطق عادی استان‌ استفاده از اسپیلت و کولرهای گازی در دمای آسایش 24 _۲۵ درجه در مناطق گرمسیری‌، عدم استفاده از لوازم برق پرمصرف در ساعات پیک و انتقال دادن آن به ساعات کم باری پایان شب تا ابتدای صبح و بهره مندی از پاداش مصرف در ساعات کم باری، استفاده از نور طبیعی خورشید در طول روز از جمله مواردی است که به همراهی مردم نیاز دارد.

روستایی افزود: مردم استان هرگونه نوسان، حادثه  و یا خاموشی  را به فوریت از طریق سامانه ۱۲۱ مرکز اتفاقات برق استان گزارش کنند که همکاران سریع تر پیگیری کنند.

انتهای خبر/

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار