رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1402-06-09 12:44 شماره خبر : 177 https://sobhezagros.ir/short/4xlk4 0
به مناسبت هفته دولت انجام شد

با حضور مسئولان استانی و شهرستانی تعداد ۶۶ پروژه در شهرستان چرام افتتاح و کلنگ زنی شدند.

به گزارش پایگاه تحلیلی و اطلاع رسانی صبح زاگرس به مناسبت هفته دولت با حضور نماینده شهرستان های کهگیلویه بزرگ، معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار و تعدادی از مسئولان شهرستانی برنامه افتتاح و کلنگ زنی پروژه های عمرانی و اقتصادی شهرستان چرام انجام شد.


طرح نوسازی و تجهیز مرغداری گوشتی ۱۵۰۰۰ قطعه ای در روستای بردیان به عنوان نخستین طرح اقتصادی و به نمایندگی از چند طرح کشاورزی افتتاح افتتاح شد.


رئیس جهادکشاورزی شهرستان چرام با بیان اینکه این طرح مرغداری بیش از ۲ دهه به صورت راکد و غیر فعال که به صورت مخروبه ای تبدیل شده بود با اعتبار بیش از 6 میلیارد تومان که 3 میلیارد آن به صورت تسهیلات در قالب طرح جهش تولید با ظرفیت ۱۵۰۰۰ قطعه مجددا راه اندازی شد که دان خور و آب خور این طرح مرغداری به صورت اتوماتیک است.


امیری افزود: تعداد ۸ مرغداری غیر فعال در سطح شهرستان داشتیم که توانستیم ۷ مرغداری را فعال کنیم.


افتتاح پروژه آسفالت روستای بناری به نمایندگی از ۴ طرح از دیگر پروژه های افتتاحی شهرستان بود که با حضور مسئولان شهرستان افتتاح شد.


اسماعیل پوردانش گفت: اجرای بیس و آسفالت روستای بناری به نمایندگی از ۴ روستای پیرحاجتی، شهرک بناری، دم دره بی بی رشیده و روستای فشیان از توابع شهرستان که در مجموع با متراژ چهل و سه هزار و چهارصد و هشتاد متر مربع بیس و آسفالت اجرا شده است.


رئیس بنیاد مسکن شهرستان چرام افزود: برای این پروژه ها 149 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.


افتتاح دکل ایرانسل به نمایندگی از ۷ پروژه از دیگر پروژه های افتتاحی شهرستان بود.


معاون برنامه ریزی و امور عمرانی شهرستان چرام گفت: مرکز ارتباطات و فناوری اطلاعات در شهرستان چرام دارای ۷ پروژه است که برای اجرای آنها 330 میلیارد ریال هزینه شده است.


ولی سعادت نشان افزود: افتتاح دکل ایرانسل در روستای دلی باریک با اعتبار 25 میلیارد ریال، احداث سایت جدید روستای شیخ هایبل با اعتبار 65 میلیارد ریال و احداث سایت جدید روستای خیمند با اعتبار 25 میلیارد ریال از مهمترین این طرح ها هستند.


پروژه بهسازی و آسفالت راه روستایی دلیاسیر بطول دو هزار و پانصد متر و با اعتبار 95 میلیارد ریال به نمایندگی از سه پروژه راهسازی روستای با اعتبار 525 میلیارد ریال و به طول 27 هزار و 500 متر از طرح هایی بود که کلنگ آن بر زمین زده شد.


همچنین افتتاح پروژه لکه گیری و روکش آسفالت سرفاریاب – تنگ پیرزال بطول ۵ کیلومتر و با اعتبار 50 میلیارد ریال به نمایندگی از دو طرح بطول شش هزار و پانصد متر و با اعتبار 82 میلیارد ریال افتتاح شد.


مدرسه شبانه روزی هاجر سرفاریاب از دیگر پروژه هایی بود که توسط مسئولان افتتاح شد که با راه اندازی این مدرسه شبانه روزی حدود ۸۰ دانش آموز دختر از ابتدای مهرماه امسال می توانند در این مدرسه شبانه روزی به تحصیل بپردازند.


معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سطح استان ۶۶۲ پروژه عمرانی در استان داشتیم که از این تعداد در شهرستان چرام تعداد ۶۶ پروژه عمرانی کلنگ زنی و افتتاح شد و در بخش مختلف اقتصادی، عمرانی و زیرساختی قرار داشتند.


سید احسان عسکری افزود: در این شهرستان نیز مانند سایر شهرستان ها قافله توسعه به حرکت خود ادامه می دهد و تحولات بزرگی را ظرف چند سال آینده شاهد خواهیم بود.


وی با بیان اینکه پروژه های زیرساختی به عنوان مکمل بخش های عمل می کنند، عنوان کرد: در این پروژه هایی که در حوزه اقتصاد تعریف شده و بر معیشت مردم اثرگذار هستند و اشتغال های خوبی را به همراه دارند به نسبت گذشته شتاب خوبی گرفته و شاهد تحولات خوبی در سطح شهرستان و استان خواهیم بود.


فرماندار شهرستان چرام گفت: به مناسبت هفته دولت امروز در شهرستان چرام تعداد ۶۶ پروژه افتتاح و کلنگ زنی شد.


سید عبدالرحمان توفیقیان با بیان اینکه از این تعداد ۵۲ پروژه افتتاح و کلنگ تعداد ۱۴ پروژه بر زمین زده شد، افزود: برای ۵۲ پروژه افتتاحی شهرستان حدود یک هزار و 627 میلیارد ریال هزینه شده است.


وی مهمترین این پروژه ها را اتمام چهارخطه کردن جاده چرام به دهدشت است که پس از ۱۲ سال این پروژه در این دولت به پایان رسید و همچنین گازرسانی به روستاهای " دلی جی " و " دلی خلیفه ای "، راه اندازی اورژانس اجتماعی شهر چرام و مدرسه شبانه روزی در سرفاریاب را دانست و گفت: برای اجرای ۱۴ پروژه کلنگ زنی بیش از 714 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

تصاویر تکمیلی

افتتاح و کلنگ زنی ۶۶ پروژه در چرام
افتتاح و کلنگ زنی ۶۶ پروژه در چرام
افتتاح و کلنگ زنی ۶۶ پروژه در چرام
افتتاح و کلنگ زنی ۶۶ پروژه در چرام
افتتاح و کلنگ زنی ۶۶ پروژه در چرام
افتتاح و کلنگ زنی ۶۶ پروژه در چرام
افتتاح و کلنگ زنی ۶۶ پروژه در چرام
افتتاح و کلنگ زنی ۶۶ پروژه در چرام
افتتاح و کلنگ زنی ۶۶ پروژه در چرام
افتتاح و کلنگ زنی ۶۶ پروژه در چرام
افتتاح و کلنگ زنی ۶۶ پروژه در چرام
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار