رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1402-06-11 14:45 شماره خبر : 204 https://sobhezagros.ir/short/eqvyV 0
فرماندار گچساران در گفتگو با صبح زاگرس:

فرماندار گچساران گفت:راهپیمایی اربعین باعث تقویت ارزش‌های دینی و معنوی می‌شود و فرهنگ عاشورا که فرهنگ ایثار و شهادت است را در جامعه ترویج می‌دهد.

 روان‌بخش دیهیمی خوب، فرماندار گچساران در گفتگو با صبح زاگرس؛ در خصوص ضرورت تبیین ابعاد اربعین حسینی گفت: پیاده‌روی اربعین یک سنت قدمی در کشور عراق به شمار می‌رود که البته طی سال‌های اخیر بعد از سقوط حزب بعث مراسم راهپیمایی اربعین بار دیگر در این کشور احیا شد و هرسال جمعیت بیشتری نسبت به سال‌های قبل در آن مشارکت دارند و اجتماع بزرگ اربعین به یک پدیده عظیم و منحصربه‌فرد در کل دنیا تبدیل‌شده است و این پدیده هرروز مرزهای بیشتری را فرامی‌گیرد.

وی افزود: البته این پیاده‌روی درگذشته بیشتر جنبه زیارتی_عبادی داشته و جنبه‌های سیاسی کمتر در آن دیده می‌شد ولی اکنون اربعین ابعاد و مباحث مختلفی به خود گرفته است ابعاد مذهبی، اجتماعی و سیاسی که نمایانگر قدرت شیعه، مسلمانان و ارادتمندان به اهل‌بیت علیهم‌السلام است.

فرماندار گچساران ادامه داد: باید توجه کرد که توصیه‌های اهل‌بیت علیهم‌السلام به شیعیان جهت مراسم اربعین نیز آن را به یک فرهنگ تبدیل کرده است فرهنگی که این روز را روز حزن و ماتم قرار دهیم و بکوشیم تا حرم مطهر اباعبدالله علیه‌السلام را به حقیقت زیارت کنیم. بنابراین گرامی داشت اربعین رمز پویایی مکتب حسینی و تفکر عاشورایی است.

دیهیمی خوب تصریح کرد: اربعین حسینی یکی از عظیم‌ترین مراسم‌های سوگواری است که توسط شیعیان در شهرها و کشورهای مختلف به یاد عاشورای حسینی برپا می‌شود و همراه با دسته‌های سینه‌زنی و عزاداری به تعظیم شعارهای دینی می‌پردازند.

 وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال کمرنگ جلوه دادن مراسم اربعین است، افزود: راهپیمایی اربعین حسینی یک نوع وحدت اسلامی است که همانا با شوق و هیجان عاشقان حسینی ایجاد می‌شود و تفاوت آن با گذشته نیز ازدحام جمعیتی است که هرسال بیشتر از سال‌های قبل می‌شود و هرچقدر این راهپیمایی پررنگ‌تر و با ازدحام جمعیت بیشتری همراه شود در پویایی اسلام و شیعه در جهان مؤثرتر خواهد بود.

 فرماندار گچساران بیان کرد: پیاده‌روی اربعین یک حرکت نمادین سیاسی است به عبارتی یک مانور قدرت سیاسی از سوی شیعیان به شمار می‌رود. البته این حرکت عظیم فقط مختص شیعیان نیست بلکه با شرکت اهل تسنن، مسیحیان، یهودی‌ها و... در این راهپیمایی عظیم قدرت ارادتمندان به اهل‌بیت علیهم‌السلام بیشتر اثبات می‌شود.

وی افزود: انقلاب اسلامی ما نشأت‌گرفته از عاشورا و جریان اربعین حسینی است و پیروی از نهضت عاشورا نقش مهمی در پیروزی انقلاب 57 داشت، بنابراین دشمن اربعین و تفکر عاشورایی را علت بیداری مردم جهان می‌داند و به خیال خام خود سعی می‌کند که مراسم اربعین را در رسانه‌هایش کم‌رنگ جلوه دهد.

دیهیمی خوب با اشاره به پیام مهم اربعین به انسان‌های آزاده جهان گفت: راهپیمایی اربعین باعث تقویت ارزش‌های دینی و معنوی می‌شود و فرهنگ عاشورا که فرهنگ ایثار و شهادت است را در جامعه ترویج می‌دهد، لذا اربعین یکی از ابعاد احیاگرانه قیام عاشور است و امام حسین علیه ایلام می‌فرمایند که من برای احیای دین اسلام و مبارزه با ظلم و اصلاح امت جدم قیام کردم.

فرماندار گچساران ادامه داد: علما و اساتید و دانشگاهیان می‌بایست به تبیین قیام عاشور بپردازند و جامعه به‌ویژه جوانان را با قیام عظیم و تاریخ‌ساز عاشورا آشنا کنند انسان آزاده باید پیرو راه امام حسین علیه‌السلام باشد و در برابر ظلم و بی‌عدالتی ایستادگی کند؛ و ما باید در هر شرایطی که هستیم زیر بار ظلم نرویم و جهاد درراه خدا را که از مهم‌ترین پیام‌های مکتب عاشورا است مدنظر داشته باشیم.

وی در پایان افزود: اربعین فرصتی است تا عاشقان و دلدادگان به اهل‌بیت انسجام و وحدت خودشان را به رخ جهانیان بکشانند و نشان دهند که عشق به امام حسین منحصر به یک قشر خاص از انسان‌ها نیست و این عشق زمان و مکان نمی‌شناسد و در وجود هر فرد آزاداندیشی پیدا می‌شود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار