رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/07/02 Monday - 2024 23 September الاثنين ، 20 ربيع الأول ، 1446
ساعت

فرماندار شهرستان چرام گفت: با توجه به شدت بارش‌ها و احتمال بارش‌های سنگین و نقطه‌ای در مدت کوتاه و خسارات ناشی از آن، همه دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان در حالت آماده باش کامل هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»، نشست جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان چرام با حضور اعضای این ستاد در سالن اجتماعات فرمانداری شهر چرام برگزار شد.

فرماندار شهرستان چرام در این نشست ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و همچنین فرا رسیدن بهار طبیعت گفت: پیرو هشدار سطح قرمز هواشناسی در خصوص وقوع سیلاب در استان کهکیلویه و بویراحمد بویژه شهرستان چرام در روزهای سه شنبه و چهارشنبه باید همه دستگاه های خدمات رسان شهرستان در حالت آماده باش باشند.

سید عبدالرحمان توفیقیان افزود: همه دستگاه ها و ماشین آلات دستگاه های عضو ستاد بحران باید به صورت آماده به کار باشند تا در صورت وقوع هر گونه حادثه غیر مترقبه بتوانند به مردم خدمات رسانی کنند.

وی با بیان اینکه در این دو روز هیچ کدام از مدیران شهرستان حق خروج از شهرستان را ندارند و باید به صورت تمام وقت در دسترس باشند، عنوان کرد: مجموعه امور عشایر شهرستان باید به آنها اطلاع رسانی لازم را انجام دهد در این دو روز با عشایر در ارتباط باشد تا در صورت هر گونه حادثه در سریعترین زمان ممکن به آنها کمک کند.

توفیقیان با بیان اینکه کمپ ها و ایستگاه های هلال احمر باید به حالت آماده باش باشد، افزود: اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز اقدامات لازم برای ایمنی مناطق برف گیر را انجام دهد.

فرماندار چرام با بیان اینکه از مسافرین و شهروندان عزیز درخواست می شود ضمن اجتناب از سفرهای بین شهری، از هرگونه توقف در مناطق پرخطر، بستر رودخانه ها، حاشیه پل ها و مسیل ها و مناطقی که مستعد وقوع سیلاب،زمین لغزش و رانش هستند جدا خودداری نمایند، گفت: اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز باید اطلاعات لازم را در ورودی ها به گردشگران ارائه دهد و بحث اسکان مسافران نورزوی را پیگیری کند.

وی با بیان اینکه کوهنوردان از صعود به کوهستان در این مدت پرهیز کنند، همچنین تورهای تفرجی و گردشگری به مناطق کوهستانی و مستعد سیلاب اعزام نشوند، بیان کرد: دستگاه های امدادی شهرستان برای هرگونه حادثه غیرمترقبه آماده باشند و پیش بینی های لازم در این خصوص را دشاته باشند. 

توفیقیان با بیان اینکه عشایر و دامداران به هشدارهای صادره و عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه ها، مسیلها و آبراهها خودداری کنند، گفت: توجه به دستورات پلیس و دستگاه های عملیاتی از جمله راهداری، اورژانس، جمعیت هلال احمر و عدم تردد از مسیرهای فرعی به دلیل امکان انسداد جاده ها از جمله توصیه های مهمی است که باید از طریق رسانه های جمعی به اطلاع مردم رسانده شود. 

بخشدار مرکزی شهرستان چرام با بیان اینکه به همه دهیاری ها نکات لازم ارائه شده است، گفت: به روستاهایی که امکان خطر سیلاب وجود دارد اطلاع رسانی شده و دهیاری ها اقدامات ایمنی را انجام داده اند.

صمد امینی افزود: تا کنون در هیچ کدام از روستاهای بخش مرکزی مشکلی گزارش نشده است.

حمزه بازی شهردار چرام با بیان اینکه امسال لایه روبی فاضلاب و جداول شهر را چرام انجام دادیم، گفت: همه ماشین آلات و کارکنان شهرداری برای مقابله با هر گونه حادثه غیر مترقبه در آماده باش کامل هستند.

دستور رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان چرام با بیان اینکه تعداد زیادی از اعضای جمعیت جوانان هلال احمر در حال آماده باش هستند، گفت: نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر برای مقابله با هر گونه حوادث غیرمترقبه آمادگی کامل دارد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار