رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
سه‌شنبه 1403/07/03 Tuesday - 2024 24 September الثلاثاء ، 21 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-07-03 16:23 شماره خبر : 7454 https://sobhezagros.ir/short/eGmyK 0
رئیس مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد:

رئیس مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آقای رحمانی شما فرزند دنا هستید و چشم دنا و مردم به عمل شما است چون دنا را زخمی کردند و شما باید با تمام توان از حقوق ملت دفاع کنید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» محمد بهرامی در مراسم تکریم و معارفه استانداران قدیم و جدید استان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و حضور وزیر کشور و افراد مختلف اشاره کرد و گفت: برای استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد آرزوی سلامتی و توفیق دارم؛ در این چند روز مردم گلایه داشتند و حق مردم است و کسانی که مسئولیت گرفتند باید به خواست مردم توجه کنند و اگر مردم نباشند، دولت‌ها معنی ندارند.

از حقوق مردم دفاع می‌کنیم و تعارفی باکسی نداریم

وی  بابیان اینکه خیلی از دولت‌ها توجهی به خواست مردم نداشتند و متناسب باسلیقه و میل خود عمل کردند اشاره کرد و گفت: هرکجا که حقوق شما باشد و هر هزینه نیاز باشد از حقوق شما دفاع می‌کنیم. زمانی که شهردار بودم این موضوع را اثبات کردم، در رابطه با« ۴۵ متری شرف‌آباد»مرکز استان موفق نشدم و من را به شورای تأمین بردند و من گفتم این حقوق مردم است باید موردتوجه باشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به گزینه‌های استانداری گفت: دکتر احمدی قائم‌مقام وزیر کشور با من تماس گرفتند و گفت ۸ گزینه برای استان شما بود و ۶ نفربر اساس شاخص‌ها رد شدند.

شاخص‌های وزارت کشور و نمایندگان را فقط آقای رحمانی داشت

بهرامی  ادامه داد: ما بررسی کردیم چون یکی از ملاک‌ها و معیارها که برای ما مهم بود این بود که استاندار جدید باید نسبت به مسائل استان آگاه باشد و بتواند تصمیم مناسب بگیرد و باوجود محدودیت‌ها بر استان مسلط و خدمت کند شخصی نبود به جزء آقای رحمانی که مورد تأیید قرار گرفت.

رحمانی از ایل بزرگ قشقایی و همپای ما در جنوب کشور هستند

وی افزود: سه شاخص را در خصوص استاندار بررسی کردم،  از هر عزیزی که نسبت به وی شناخت داشت سوال کردم و وی را تایید کردند، دوم خانواده بنده با خانواده وی آشنایی داشتند، یعنی سلامت و وفای به عهد این خانواده است، نکته سوم ایل بزرگ قشقایی همپای ایل سیاسی ما از قدیم در حوزه عشایر جنوب بودند؛ استاندار جدید را در استان کهگیلویه وبویراحمد مهمان نمی‌دانیم و شما خود صاحب این خانه هستید. 

رحمانی ریشه در این خاک و آب دارد

رئیس مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: استاندار ریشه در این آب‌وخاک دارد و در این استان مدیریت داشتند و شاید دست تقدیر بر این باشد که پایان مدیریتش در این استان باشد؛ سطح توقع مردم استان از استاندار بالا است، شما فرزند دنا هستید و چشم دنا و مردم به عمل شما است چون دنا را زخمی کردند و شما باید با تمام توان از حقوق ملت دفاع کنید و اینکه آقای وزیر در آئین تکریم و معارفه حضور داشتند به پیوست های محیط‌زیست تأکید داشتند، باید اشاره کرد دنا تنها منافع استان نیست بلکه منافع کشور و ایران است و خواهش داریم از حقوق زیست‌محیطی کشور دفاع کنید.

آقای رحمانی شما فرزند دنا هستید

بهرامی گفت: برخی‌ها نمی‌دانند ایجاد سد سبب برچیدن شدن برف و باران خواهد بود و آقای استاندار باید پیگیر این موضوع شوند؛ آسیب آن به‌کل کشور و ایران است و باید پیگیری شود.

نماینده بویراحمد، دنا و مارگون گفت: تأثیرگذاری منابع ما در اقتصاد کشور یک تا پنج است و در توسعه یا آخر یا ماقبل آخر هستیم. نفت و گاز و آب از استان خارج می‌شود اما هرکسی بخواهد از استان خارج شود می‌گویند شما غیربومی هستید، خوراک پالایشگاه‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها از این استان است، اعتبارات تملک دارایی این استان ۳ هزار میلیارد ریال است و فولاد خوزستان از محل مسئولیت‌های اجتماعی ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است، درد خود را کجا بیان کنیم، این استان درراه مشکل دارد و باید موردتوجه باشد، استان ما پتانسیل‌های مختلفی دارد و ما در کنار مسئولان هستیم و با اعداد و ارقام آشنایی داریم و برخی مدیران ناکارآمد هستند.

هر مدیر روزه‌ای باید کنار برود

وی افزود: ما با تمام توان از دولت حمایت کردیم و حمایت خواهیم کرد اما تعارف نداریم، در بحث ارزیابی عملکرد دولت و سازمان‌ها  طرح آماده کرده و آن را تبدیل به  قانون کردیم و هر مسئولی که نمره قابل‌قبول را کسب نکرده رفوزه شده و باید برود.

 

انتهای خبر

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار