رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/07/01 Sunday - 2024 22 September الأحد ، 19 ربيع الأول ، 1446
ساعت
رئیس اداره امور عشایری لنده خبر داد:

رئیس اداره امور عشایری شهرستان لنده از آغاز کوچ پائیزه در مناطق عشایری شهرستان لنده خبر داد.

سید علی صفدر نیک‌آیین در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» با اشاره به آغاز کوچ پائیزه عشایر شهرستان لنده گفت: از تاریخ ۱۵ شهریور ما برابر اعلام منابع طبیعی و بر اساس پروانه چرای دام کوچ گسترده عشایر در مناطق مختلف سرحدی شهرستان لنده آغاز شده است.

رئیس اداره امورعشایری شهرستان لنده گفت: در بحث آبرسانی به عشایر نیز برابر قانون اداره امورعشایری تا پایان شهریور بیشتر نمی‌تواند آبرسانی کند؛ لذا عشایر باید هرچه سریع‌تر مناطق عشایری را ترک کنند.

وی افزود: با سردشدن تدریجی هوا، کوچ پاییزه عشایر کوچ رو این شهرستان به مناطق قشلاقی در روز های اخیر آغاز شده و تا پایان نیمه اول مهرماه باید مناطق عشایری به طور کامل خالی شوند.

نیک آئین گفت: بیش از ۹۰۰ خانوار عشایری شهرستان لنده و ۲۰۰ خانوار مهمان عشایری از شهرستان‌های مختلف کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان امسال در مناطق عشایری شهرستان لنده میهمان بودند که از خدمات گسترده اداره امور عشایری شهرستان لنده استفاده کردند.

وی افزود: امسال بیشترین خدمات در حوزه آبرسانی، توزیع آرد و علوفه‌های دامی و بازگشایی جاده‌های اصلی، فرعی و آنتنی در مناطق عشایری کوه سیاه، کوه سفید، دلی مهرجان و دلی خیار کار صورت‌گرفته است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار